LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Tiguan
Printre modelele care ar putea readuce pe val compania din Wolfsburg se numara si cea de-a doua generatie a crossover-ului Tiguan, dezvaluita in fata publicului larg cu ocazia Salonului desfasurat la Frankfurt in perioada 15 - 27 septembrie 2015.
Disponibila la vanzare in schimbul unei sume minime de 30.025 euro, aceasta se bucura din plin de avantajele platformei modulare MQB si ofera un plus de 66 de milimetri la nivelul lungimii totale.
In schimb, ampatamentul a crescut cu aproximativ 77 de milimetri, pana la un total de 2.681 milimetri, astfel ca automobilul german promite sa gazduiasca confortabil atat cinci pasageri, cat si bagajul lor cu un volum de (pana la) 615 litri.
Renunta la bancheta spate si la ocupantii sai, iar situatia se schimba radical: noul Volkswagen Tiguan devine un soi de camioneta, capacitatea de incarcare a portbagajului urcand pana la 1.655 litri.
Cea de-a doua generatie a crossover-ului din Wolfsburg nu este insa doar mai incapatoare, un alt avantaj al adoptarii platformei modulare constand in reducerea greutatii cu peste 50 de kilograme situatie care duce inclusiv la imbunatatirea consumului.
Si daca tot am ajuns in acest punct, tinem sa precizam ca gama de motorizari propune, cel putin pentru moment, doua optiuni mari si late, ambele echipate cu patru cilindri si capacitate de doi litri.
Versiunea de baza adopta sub capota un TDI de 150 cai putere si 340 Newton-Metri, care lucreaza alaturi de o transmisie manuala in sase rapoarte si un sistem de tractiune fata pentru a aduce primii 100 kilometri pe ora dupa aproximativ 9.3 secunde.
Fisa tehnica este completata in situatia data de o viteza maxima de circa 204 kilometri pe ora, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 4.7 si 4.8 litri la 100 de kilometri.
Aceeasi unitate turbodiesel de 1.968 centimetri cubi poate fi servita, de asemenea, si in compania unei cutii DSG cu sapte trepte de viteza, caz in care valorile maxime anterior mentionate ajung catre asfalt prin intermediul tuturor celor patru roti.
Tot 9.3 secunde dureaza si in cazul de fata sprintul 0 - 100 kilometri pe ora, viteza maxima coborand in schimb pana la 200 kilometri pe ora, iar consumul mediu urcand pana la 5.7 litri la 100 kilometri.
Lasam in urma cu aceasta ocazie optiunile TDI si trecem la cele TSI, acolo unde clientii noului Volkswagen Tiguan au la dispozitie un motor de 1.984 centimetri cubi capabil sa produca undeva in jurul a 180 cai putere si 320 Newton-Metri.
Nu lipsesc din echiparea standard nici transmisia cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj sau sistemul de tractiune integrala, astfel ca acceleratia de la 0 la 100 kilometri pe ora se realizeaza in 7.7 secunde.
208 kilometri pe ora este valoarea din dreptul vitezei maxime, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 7.3 si 7.4 litri la 100 de kilometri conform fisei cu specificatii tehnice a crossover-ului din Wolfsburg.
Gama de motorizari a modelului german va fi completata ulterior si cu alte unitati TDI si TSI in patru cilindri, ultimele zvonuri anuntand inclusiv aparitia sub capota a unui sistem de propulsie hibrid.
Pana atunci insa, noul Volkswagen Tiguan ii va ispiti pe cei aflati in cautarea unui mini-SUV cu un aspect extrem de atragator si masculin, inspirat atat la exterior, cat si la interior de ultima reiteratie a iconicului Golf.
Multe dintre liniile, respectiv formele ce compun design-ul crossover-ului din Wolfsburg au ca sursa de proveninenta inclusiv ultimul Passat, astfel ca rezultatul final inspira eleganta si sportivitate deopotriva.
Argumentele in favoarea mode lului german continua la nivel tehnologic, departamentul cu pricina gazduind toate sistemele de asistenta si siguranta pe care ti le poti imagina, incepand cu City Emergency Braking si terminand cu Android Auto.
Drept urmare, daca este sa ne intrebi pe noi, cea de-a doua generatie a popularului Tiguan se bucura de toate ingredientele necesare pentru a readuce Volkswagen pe val. Tu ce crezi? Like ori Dislike?
Sondaj |
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes E-Class. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €