LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Volkswagen Tiguan

Scandalul Dieselgate a afectat vizibil vanzarile Volkswagen, insa producatorul auto german nu se da batut cu una, cu doua.
Distribuie pe Facebook

Printre modelele care ar putea readuce pe val compania din Wolfsburg se numara si cea de-a doua generatie a crossover-ului Tiguan, dezvaluita in fata publicului larg cu ocazia Salonului desfasurat la Frankfurt in perioada 15 - 27 septembrie 2015.

Disponibila la vanzare in schimbul unei sume minime de 30.025 euro, aceasta se bucura din plin de avantajele platformei modulare MQB si ofera un plus de 66 de milimetri la nivelul lungimii totale.

In schimb, ampatamentul a crescut cu aproximativ 77 de milimetri, pana la un total de 2.681 milimetri, astfel ca automobilul german promite sa gazduiasca confortabil atat cinci pasageri, cat si bagajul lor cu un volum de (pana la) 615 litri.

Salonul Auto de la Frankfurt 2015: Volkswagen TiguanSalonul Auto de la Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan

Renunta la bancheta spate si la ocupantii sai, iar situatia se schimba radical: noul Volkswagen Tiguan devine un soi de camioneta, capacitatea de incarcare a portbagajului urcand pana la 1.655 litri.

Cea de-a doua generatie a crossover-ului din Wolfsburg nu este insa doar mai incapatoare, un alt avantaj al adoptarii platformei modulare constand in reducerea greutatii cu peste 50 de kilograme situatie care duce inclusiv la imbunatatirea consumului.

Si daca tot am ajuns in acest punct, tinem sa precizam ca gama de motorizari propune, cel putin pentru moment, doua optiuni mari si late, ambele echipate cu patru cilindri si capacitate de doi litri.

Versiunea de baza adopta sub capota un TDI de 150 cai putere si 340 Newton-Metri, care lucreaza alaturi de o transmisie manuala in sase rapoarte si un sistem de tractiune fata pentru a aduce primii 100 kilometri pe ora dupa aproximativ 9.3 secunde.

Salonul Auto de la Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan

Fisa tehnica este completata in situatia data de o viteza maxima de circa 204 kilometri pe ora, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 4.7 si 4.8 litri la 100 de kilometri.

Aceeasi unitate turbodiesel de 1.968 centimetri cubi poate fi servita, de asemenea, si in compania unei cutii DSG cu sapte trepte de viteza, caz in care valorile maxime anterior mentionate ajung catre asfalt prin intermediul tuturor celor patru roti.

Tot 9.3 secunde dureaza si in cazul de fata sprintul 0 - 100 kilometri pe ora, viteza maxima coborand in schimb pana la 200 kilometri pe ora, iar consumul mediu urcand pana la 5.7 litri la 100 kilometri.

Lasam in urma cu aceasta ocazie optiunile TDI si trecem la cele TSI, acolo unde clientii noului Volkswagen Tiguan au la dispozitie un motor de 1.984 centimetri cubi capabil sa produca undeva in jurul a 180 cai putere si 320 Newton-Metri.

Salonul Auto de la Frankfurt 2015: Volkswagen TiguanSalonul Auto de la Frankfurt 2015: Volkswagen Tiguan

Nu lipsesc din echiparea standard nici transmisia cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj sau sistemul de tractiune integrala, astfel ca acceleratia de la 0 la 100 kilometri pe ora se realizeaza in 7.7 secunde.

208 kilometri pe ora este valoarea din dreptul vitezei maxime, in timp ce consumul mediu de carburant variaza intre 7.3 si 7.4 litri la 100 de kilometri conform fisei cu specificatii tehnice a crossover-ului din Wolfsburg.

Gama de motorizari a modelului german va fi completata ulterior si cu alte unitati TDI si TSI in patru cilindri, ultimele zvonuri anuntand inclusiv aparitia sub capota a unui sistem de propulsie hibrid.

Pana atunci insa, noul Volkswagen Tiguan ii va ispiti pe cei aflati in cautarea unui mini-SUV cu un aspect extrem de atragator si masculin, inspirat atat la exterior, cat si la interior de ultima reiteratie a iconicului Golf.

Multe dintre liniile, respectiv formele ce compun design-ul crossover-ului din Wolfsburg au ca sursa de proveninenta inclusiv ultimul Passat, astfel ca rezultatul final inspira eleganta si sportivitate deopotriva.

Argumentele in favoarea mode lului german continua la nivel tehnologic, departamentul cu pricina gazduind toate sistemele de asistenta si siguranta pe care ti le poti imagina, incepand cu City Emergency Braking si terminand cu Android Auto.

Drept urmare, daca este sa ne intrebi pe noi, cea de-a doua generatie a popularului Tiguan se bucura de toate ingredientele necesare pentru a readuce Volkswagen pe val. Tu ce crezi? Like ori Dislike?

Sondaj

Noul Volkswagen Tiguan - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Mercedes E-Class. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Volkswagen Tiguan
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 24 Februarie 2016