LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Mercedes E-Class

Anuntata cu surle si trambite la mijlocul lunii trecute, cea de-a zecea generatie a modelului Mercedes E-Class a reusit sa puna pe jar concurenta de la Audi si BMW. Nici fanii automobilelor de clasa medie nu au ramas indiferenti cu privire la aceasta aparitie.
Distribuie pe Facebook

Daca Mercedes S-Class ar fi avut un fiu... cu fratiorul C-Class.

Lansat pe piata in cursul anului 2013, actualul Mercedes S-Class a reusit sa uimeasca intreaga planeta cu design-ul si tehnologiile sale de top.

De fapt, succesul inregistrat de limuzina germana a fost atat de mare incat compania mama a primit in primele trei luni 30.000 de comenzi ferme.

Mercedes a vazut potentialul generatiei W222 si a transmis reteta mai departe, cea de-a patra reiteratie a modelului C-Class venind cu acelasi exterior.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

Iar acestea avea sa fie doar inceputul, punctul culminant fiind atins la mijlocul lunii trecute, odata cu debutul oficial al noului E-Class.

Care, intamplator sau nu, combina intr-un mod absolut grosolan exteriorul limuzinei S-Class cu interiorul modelului C-Class. Si viceversa.

Privind imaginea de ansamblu, noul Mercedes E-Class ocupa un loc fruntas intr-un top al celor mai atragatoare automobile ale momentului.

Noul Mercedes E-Class

Daca vine insa vorba despre detalii, ei bine... cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie nu este nimic mai mult decat o copie.

Etalonul in materie de dotari si tehnologie.

In timp ce design-ul sau a starnit numeroase controverse in industria auto, noul Mercedes E-Class a primit doar cuvinte de lauda pentru tehnologiile oferite.

Asa cum precizam si anterior, cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie este prima masina care poate fi pornita si parcata prin intermediul telefonului mobil.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

Vestile bune continua cu cele doua ecrane de cate 12.3 inch pentru afisarea tuturor informatiilor vitale, imprumutate de la acelasi S-Class.

Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici farurile Multibeam LED compuse din 84 de LED-uri controlate individual sau pilotul automat pentru rularea pe autostrada.

Tot pe lista cu echipamente disponibile regasim si suspensie pneumatica, iluminare ambientala in 64 de culori sau instalatie audio Burmester cu tehnologie 3D surround sound.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

De sistemul ce muta ocupantii locurilor fata inspre interiorul masinii in cazul unui impact iminent am apucat sa precizam ceva?

Numai trei motorizari la momentul lansarii.

Am inteles, ai prins deja ideea: noul Mercedes E-Class este un tur de forta in materie de dotari si echipamente, iar acum vrei sa afli cateva ceva despre gama de motorizari.

Ei bine, cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie vine pentru moment cu doar trei propulsoare mari si late, dintre care doua diesel si una pe benzina.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

In plus, indiferent de alegerea facuta, fisa tehnica este completata atat de o transmisie automata in noua rapoarte, cat si de un sistem de tractiune spate.

Drept urmare, acestea fiind spuse, intram direct in subiect si anunta ca versiunea de baza E 200 ascunde sub capota un benzinar turbo de doi litri si 184 CP.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7.7 secunde, viteza maxima este de 240 km/h, iar consumul mediu de carburant variaza intre 5.5 - 5.9 litri la 100 km.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

Urmatoarea pe lista, varianta E 220 d propune un turbodiesel de doi litri si 194 CP, suficient pentru ca sprintul 0 - 100 km/h sa dureze 7.3 secunde.

Tot pana la 240 de kilometri pe ora urca acul vitezometrului si in cazul de fata, in timp ce distanta de 100 km este parcursa cu 3.9 - 4.3 litri de motorina.

Lista cu optiuni se incheie in cele din urma cu modelul E 350 d, singurul de altfel oferit alaturi de un propulsor cu sase cilindri in V.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

Valorile cheie in situatia data sunt urmatoarele: 258 CP, 0 - 100 km/h in 5.9 secunde, viteza maxima limitata la 250 km/h, consum mediu de 5.1 - 5.5 litri la 100 km.

Concluzia.

Daca lasam deoparte design-ul - atat cel interior, cat si cel exterior, tras la indigo, noul Mercedes E-Class se dovedeste o masina demna de toata isprava.

Multe dintre tehnologiile oferite de cea de-a zecea generatie a modelului german de clasa medie nu au corespondent la rivali, in timp ce gama de motorizari va creste din aceasta vara.

Noul Mercedes E-ClassNoul Mercedes E-Class

Problema este ca, asemeni tuturor lansarilor recent, pentru a te bucura de un exemplar decent va trebui sa investesti cateva mii bune de euro in optionale.

Iar cum preturile de pornire variaza intre 47.514 euro pentru versiunea de baza E 200 si 59.034 euro pentru varianta de top E 350 d, ei bine... nu va fi chiar imposibil sa vezi configuratii care depasesc costul unui S-Class entry-level.

Asadar, acestea fiind spuse, ramane urmatoarea intrebare:

Sondaj

Noul Mercedes E-Class - Like ori Dislike?

In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noul Renault Talisman. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (51) Poze Noul Mercedes E-Class
mai multe
Publicat în categoria: Like ori Dislike DATA PUBLICĂRII: 4 Februarie 2016