Am condus in premiera noile Renault Clio E-TECH Hybrid si Captur E-TECH Plug-in Hybrid

- Motor de 1.6 litri pe benzina
- Un motor electric, de tractiune, si un starter-generator
- Captur Plug-in Hybrid este disponibil pentru pre-comanda
Dupa succesul electricei ZOE, francezii de la Renault mai fac un pas spre o gama cat mai prietenoasa cu mediul inconjurator si lanseaza noile Clio E-Tech Hybrid si Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Noi am fost in Bulgaria sa le conducem pe amandoua iar mai jos afli cum a fost si ce aduc ele nou.
Renault a lansat in 2014, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, conceptul Eolab. Un vehicul hibrid echipat cu aproape 100 de inovatii tehnologice care aveau sa se regaseasca, intr-o forma sau alta, pe viitoarele modele ale producatorului din Hexagon.
La sase ani distanta - timp in care Renault a facut mai multi pasi importanti in directia electrificarii si a revenit in Formula 1, ca echipa de uzina, in era motoarelor hibride - francezii isi extind gama cu oferta de hibridizare E-TECH: eficienta, accesibila si care se adapteaza nevoilor oricarui client. Pentru a se asigura ca este o formula de succes, Renault a ales sa echipeze cele mai populare modele din gama cu aceasta tehnologie: Clio si Captur. Ambele construite pe o platforma modulara, gandita de la inceput pentru a permite electrificarea.
Sistemul Renault E-TECH
Disponibil in versiune Hybrid, pentru Clio, si Plug-in Hybrid, pentru Captur, sistemul Renault E-TECH este compus dintr-un motor Nissan de 1.6 litri, pe benzina si aspirat natural, o unitate electrica, un starter-generator (HSG) si o cutie de viteze inovatoare multimodala, fara ambreiaj. De ce inovatoare?
Pe scurt, transmisia fara ambreiaj gandita de inginerii Renault nu are trepte de viteza conventionale, ci 15 moduri de functionare care sunt schimbate in permanenta intre ele, aproape insesizabil, pentru a mentine nivelul cel mai eficient a turatiei motorului, cuplului si a angrenajelor din cutia de viteze pentru un schimb cat mai lin al rapoartelor (starter-generatorul controleaza viteza la roata volanta si turatia motorului). Demarajul se face intotdeauna in modul full-electric, avand asadar livrarea instanta a puterii exact ca si la o masina electrica.
Capacitatea acumulatorului litiu-ion difera in functie de tipul motorului hibrid. Pentru Clio E-TECH Hybrid avem o baterie Hitachi de 1.2 kWh iar pentru Captur Plug-in Hybrid inginerii au pregatit o baterie LG de 9.8 kWh.
Regenerarea energiei se face in trei moduri. In timpul decelerarii, atunci cand soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie motorul electric functioneaza ca generator - recupereaza energia cinetica si o transforma in energie electrica pe care o trimite inapoi la baterie - modul B al transmisiei creste regenerarea pana la viteza de 10 km/h si permite condusul cu o singura pedala, iar al treilea mod prin care tehnologia E-TECH optimizeaza consumul de energie este franarea regenerativa. La apasarea pedalei de frana, procesul de franare este declansat electric, cu franare mecanica suplimentara de la placutele de frana, daca este necesar.
Renault Clio E-TECH Hybrid
Prima zi ne-am petrecut-o la volanul noului Renault Clio E-TECH Hybrid care, din punct de vedere al design-ului, nu este foarte diferit de versiunile echipate cu motor termic. Sunt doar cateva detalii discrete care iti dau de inteles ca ai de-a face cu un Clio mai special, acestea fiind emblemele E-TECH Hybrid, situate pe montantul central si usa portbagajului, iar la interior selectorul transmisiei are, de asemenea, un badge E-TECH si treapta B, de care povesteam mai sus. Tot aici trebuie mentionat instrumentarul de bord cu animatii specifice vehiculelor hibrid sau butonul EV, situat sub ecranul multimedia, care trece masina in modul full-electric daca nivelul bateriei permite acest lucru.
Apasarea butonului EV nu este, insa, necesara pentru ca oricum masina functioneaza aproximativ 80% din timp (in oras) in modul full-electric. Asa cum spuneam mai sus, pornirea de pe loc se face fara interventia propulsorului pe benzina. Acesta porneste numai daca acul vitezometrului trece de 70-75 km/h, daca nivelul bateriei este foarte scazut sau daca cel de la volan apasa mai hotarat pedala de acceleratie, caz in care trecerea de la un rulaj electric la unul conventional este aproape insesizabil. Spun "aproape" pentru ca uneori am simtit cand preia controlul motorul pe benzina. Si transmisia a avut momentele ei de ratacire.
In cazul lui Clio E-TECH Hybrid, sistemul de propulsie dezvolta 140 de cai putere, suficient pentru drumurile tale de zi cu zi, fie ele in mediul urban sau extra-urban. In aceste conditii, suta de kilometri pe ora este atinsa in 9.9 secunde iar repriza 80-120 km/h se realizeaza in 6.9 secunde.
Traseul nostru a inclus si drumuri montane unde, trebuie sa recunosc, Clio s-a comportat admirabil iar sistemul de propulsie hibrid a stiut sa gestioneze destul de bine alternarile de acceleratie - franare. Ca tot veni vorba de franare, am fost placut surprins de rapiditatea cu care sistemul E-TECH de pe Clio regenereaza energia acumulatorului de 1.2 kWh. Pe aproape toata durata testului, bateria a aratat un nivel de incarcare de peste 40-50%, singurul moment in care indicatorul de incarcare al bateriei din partea stanga a panoului de bord a aratat o valoare mai mica de 10% a fost atunci cand am rulat mai multi kilometri cu modul Sport activat.
Consumul de combustibil a fost si el mai mult decat decent: 4.0 litri la 100 de kilometri mi-a aratat cel mai putin computerul de bord. Renault declara, pentru acest Clio E-TECH Hybrid, un consum mediu de 4.3 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi, potrivit ciclului de testare WLTP.
Inainte sa trec la fratele mai mare, Captur, mai trebuie sa iti spun ca pozitionarea acumulatorului nu afecteaza spatiul de incarcare al portbagajului, care ofera tot 300 de litri pentru bagaje iar sub podeaua falsa mai este loc pentru roata de rezerva. In plus, bancheta din spate se pliaza in continuare, daca vrei sa transporti lucruri mai voluminoase.
Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid
A doua zi a venit randul Renault-ului Captur sa ne incante cu cel mai nou sistem de propulsie primit. Captur E-TECH Plug-in Hybrid, pentru ca asta este denumirea lui oficiala, iti pune la dispozitie 160 de cai putere si o baterie LG cu capacitatea de 9.6 kWh, suficient pentru o autonomie electrica de 50 de kilometri in utilizare mixta (WLTP) sau 65 de kilometri in utilizare urbana (WLTP City). Totodata, SUV-ul de segment B poate circula all-electric pana la viteze de 135 km/h.
Francezii nu au supraapreciat autonomia noului Captur Plug-in Hybrid in conditiile in care noi am parcurs, potrivit computerului de bord, 55.8 kilometri in modul electric (extra-urban), cu un consum mediu de energie de 12.6 kWh/100 de km.
Dupa descarcarea completa a bateriei, masina se comporta ca un hibrid veritabil, demarand in continuare fara interventia motorului pe benzina si optimizand consumul de carburant. In cazul nostru, acesta s-a plimbat intre 0.1 si 4.3 litri/100 de kilometri, dar la fel ca in ziua precedenta am avut cateva drumuri de munte si autostrada.
Regenerarea energiei acumulatorului de 9.6 kWh nu este la fel de rapida ca si in cazul lui Clio E-TECH Hybrid dar sistemul incearca sa salveze tot ce se poate in urma franarii sau decelerarii. Pentru recuperare maxima, Captur are si el treapta B. De asemenea, functia E-Save (accesibila din Multi Sense) limiteaza utilizarea motorului electric si favorizeaza motorul termic pentru a mentine o rezerva de incarcare (cel putin 40% din baterie) pe care o poti folosi la momentul ales.
Incarcarea bateriei se poate face la statii de pana la 7.4 kW iar timpul de asteptare este de 3 - 5 ore, in functie de priza folosita.
Si sistemul de propulsie de pe Captur E-TECH Plug-in Hybrid ne-a lasat o impresie buna chiar daca, la fel ca si in cazul lui Clio, a avut momentele lui de nesiguranta. Spre exemplu, la o apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie, sistemul E-TECH reactiona cu o oarecare intarziere iar transmisia multimodala tinea, uneori, motorul mult prea turat.
Pozitionarea acumulatorului sub bancheta a atras dupa sine modificarea distributiei greutatii, puntea spate este acum multi-link iar suspensia a fost recalibrata usor. In tot acest timp, confortul pasagerilor a ramas acelasi, portbagajul are tot 379 de litri volum de incarcare iar bancheta gliseaza in continuare 16 centimetri. Totodata, podeaua falsa din portbagaj ascunde un spatiu suplimentar de 40 de litri, suficient pentru a depozita cablurile de incarcare.
La fel ca si Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid arata la fel ca un Captur echipat cu motor conventional, exceptie facand emblemele E-TECH Plug-in Hybrid de pe montantul central si usa portbagajului sau priza de incarcare de pe partea dreapta.
Emblema E-TECH este prezenta si langa selectorul E-Shifter, butonul Start/Stop a fost inlocuit de unul EV - activeaza modul Pure care permite conducerea 100% electrica, daca este posibil - iar instrumentarul de bord si sistemul de infotainment afiseaza informatii specifice vehiculelor hibride.
Noul Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid este disponibil deja pentru pre-comanda iar pretul de pornire este de 28.800 cu TVA, in nivelul de echipare Intens. Fiind un vehicul hibrid, acesta poate fi achizitionat si prin programul RABLA. Lansarea pe piata este programata pentru finalul lunii noiembrie.
Concluzie
Cu un pret accesibil si un pachet mai mult decat atractiv, noile Renault Clio E-TECH Hybrid si Captur E-TECH Plug-in Hybrid se anunta a fi rivali de temut in segmentul masinilor "verzi". In ceea ce priveste noul sistem E-TECH, cu cateva ajustari, acesta are sanse mari sa ajunga si, de ce nu, sa intreaca sistemele oferite de...sa zicem producatorii asiatici.
Autor: Alex Monenciu
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Scut motor/cutie/lateral prag audi a4 b6 b7 stanga dreapta 100 Lei
-
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Oglinda cu rabatare stanga mercedes w212 e-class 600 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
-
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
-
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
-
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei


