Ford B-Max, pe placul clientilor

Ford B-Max, pe placul clientilor
Distribuie pe Facebook
Directorul executiv pentru design al Ford Europa a explicat in exclusivitate pentru Capital cum a transformat cateva idei ale clientilor intr-un produs si ce a presupus crearea lui B-Max.
"Ideea de a construi acest tip de masina a venit de la departamentul nostru de studii avansate. Ei au considerat ca exista oportunitatea de a construi un astfel de vehicul atunci cand se documentau pentru Fiesta. De fapt, ne-au cerut sa ne imaginam o intreaga gama de vehicule de clasa B care sa fie construite pe aceeasi platforma cu Fiesta. Si am pus pe lanseta un monovolum, care este B-Max, si un SUV de mici dimensiuni, care este EcoSport-ul prezentat la expozitia de la New Delhi", a declarat Martin Smith, director executiv pentru design in cadrul diviziei europene a Ford.
Conform oficialului, clientii-tinta ai modelului de baza al familiei de vehicule de clasa B, Fiesta, sunt "tinerii, in special femeile", iar decizia de a construi un monovolum pe aceeasi platforma a rezultat din discutiile cu astfel de persoane. "Inainte de a pune pe hartie primele linii am stat de vorba cu astfel de oameni, am incercat sa ii cunoastem si sa vedem ce isi doresc de la o masina de clasa B. Din aceste discutii, cei de la marketing au inteles ca este indicat sa facem si un vehicul de familie care sa ofere mult spatiu interior fara a avea dimensiuni exterioare mari. Asa am ajuns la concluzia ca un monovolum cu care familiile tinere sa circule in special in oras ar fi foarte bun. Prin urmare, designul lui B-Max nu este bazat pe ceea ce am vrut eu sau pe ceea ce am gandit singur. Este o oglinda a ceea ce potentialii clienti si-au dorit", a explicat Smith.
Bazat pe platforma globala "B-car" de la Ford, B-Max prezinta viziunea companiei asupra unui vehicul "multi-activity" compact premium, care combina notiunea de spatiu si versatilitate cu un exterior inteligent si stilat. Joerg Beyer, director global de linie pentru autovehicule de clasa mica la Ford, a declarat si el ca "B-Max este un rezultat al gandiri inovative, de la conceptul unic al usilor, la performantul motorul EcoBoost de 1 litru si pana la puternicul sistem de control vocal SYNC. Clientii care cauta un autovehicul compact si versatil au acum o alegere noua si incitanta."
Conform datelor puse la dispozitie de companie la expozitia auto de la Geneva, B-Max are putin peste 4 metri lungime - fiind cu doar 11 cm mai lung decat Fiesta cu cinci usi - si este cu 32 cm mai scurt decat fratele sau mai mare, C-Max. Aceste caracteristici il fac "perfect pentru a satisface cerinta in rapida crestere de masini de talie mica, adecvate conditiilor urbane aglomerate fara a face vreun compromis in privinta spatiului interior sau confortului pasagerilor", mentioneaza oficialii Ford.

Monovolumul Ford care va fi produs la uzina de la Craiova se va afla la Bucuresti pe 22 martie, atunci cand va debuta oficial in fata romanilor. Tot la acea data Compania Nationala de Vanzari (CNV) Ford din Romania va face publica lista de preturi. Cataloagele de comenzi vor fi si ele deschise incepand cu 23 martie iar primele livrari vor avea loc cel mai probabil in luna septembrie.

Distribuie pe Facebook
mai multe