Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie
Nici nu a aparut pe piata noul Citroen C4 si deja a iesit in teste comparative cu rivalii sai din categoria auto. Mai precis, noul C4 isi pastreaza un loc in grupa masinilor hatchback de talie medie. Dar oare va reusi sa ajunga si lider de grupa?
Distribuie pe Facebook

Abia in octombrie, noul C4 va fi lansat pe piata oficial. Insa pana atunci, o comparatie cu cateva modele din clasa in care se afla, nu strica deloc. Ba mai mult, poate forma o parere buna a unui potential cumparator.

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

C4 este, ca si pana acum, in categoria hatchback-urilor de talie medie, printre care se mai afla si Volkswagen Golf, Peugeot 308 si Renault Megane. C4 este chiar construit pe platforma lui 308, dar reuseste sa fie o masina mai mare ca dimensiuni. Ca si design, C4 reuseste cu al sau nou look sa depaseasca rivalii sai din test, aducand o imagine noua si futurista, care transforma celelalte modele in imagini demodate.

Interior

Daca la exterior sta cel mai bine, la interior sta cel putin la fel. Adica noul C4 vine cu un interior complet nou, premium, cu destule modificari fata de vechiul model. De exemplu, celebrul volan contestat de clienti, cu centrul fix, nu mai exista. C4 are acum un volan normal, iar ceasurile de bord sunt la locul lor, nu pozitionate central, cu afisaj digital. Citroen a decis intoarcerea la lucruri simple - un volan si ceasuri rotunde e un inceput bun. Materialele sunt de cea mai buna calitate, care, chiar daca sunt folosite materiale reciclate, senzatia este una de lux si finisare excelenta. In plus, francezii au dorit se pare ca frana de mana sa ocupe un spatiu foarte redus, probabil din motive ergonomice. In poze este o transmisie de tip BMP6, automata. Odata cu alegerea unei masini cu cutie automata, vine si frana de mana care se activeaza singura - o premiera pentru C4! Ca si optionale, se regasesc scaunele cu masaj, camere video pentru unghiurile moarte si o priza de 230 de Volti.

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

Cu siguranta, Citroen C4 sta cel mai bine la capitolul interior, dintre rivalii sai. Numai Peugeot 308 se apropie de el. Renault Megane sta prost la capitolul finisari si materiale, iar Golful, chiar daca are materiale bune, prezinta un interior plictisitor.

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

Fiind vorba de un hatchback, spatiul este ceva mai restrans. Asa ca un portbagaj mare este binevenit. C4 are un portbagaj de 408 litri, lider la acest capitol, fata de Megane - 377 de litri, Peugeot 308 - 348 litri si Golful, care are numai 350 de litri.

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

Motorizari

Spre deosebire de interior si exterior, sub capota inovatiile celor de la Citroen sunt destul de putine. In afara de noul sistem e-HDI, care opreste automat motorul la semafor si il reporneste, pentru a face economie, sunt cama celeasi motoare. Patru motoare diesel HDI de 90, 110 si 150 de cp si 3 motoare pe benzina VTi de 90 si 120 de cp si THP de 155 cp.

Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii din categorie

Chiar daca aduce o imagine noua si inedita in peisajul "hot-hatch" al zilelor noastre, se pare ca Citroen C4 nu vine cu asa de multe avantaje cum ne asteptam. Un look nou, interior nou, aceleasi motoare si putine inovatii care sa incante un potential client. Din pacate, Citroen s-a luat dupa criticile din strainatate si de pe piata franceza si a renunta la acele mici "jucarioare" care incantau clientul din Romania si care faceau diferenta.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Noul Citroen C4 isi intalneste rivalii
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 15 Iulie 2010