SKODA incepe dezvoltarea noului model Fabia R5 dedicat raliurilor

SKODA incepe dezvoltarea noului model Fabia R5 dedicat raliurilor
  • SKODA Fabia R 5 va fi noua masina de curse a companiei SKODA
  • Succesorul modelului de raliu Fabia Super 2000 isi va face aparitia pe scena in anul 2015
  • In 2014, echipajele SKODA Kopecký/Dresler si Lappi/Ferm vor face parte din echipa fabricii
Distribuie pe Facebook

SKODA Fabia Super 2000 va avea un urmas: Fabia R5. Noul model va lua startul in WRC abia in sezonul 2015, dar si in alte competitii. In sezonul care urmeaza, SKODA va lua parte la APRC si ERC iar Tandemul Wiegand/Christian va pilota pentru echipa SKODA AUTO Deutschland in ERC.

A fost anuntat urmasul proiectului de succes din motorsport, SKODA Fabia Super 2000: in 2014, in Mladá Boleslav va incepe dezvoltarea automobilului de raliu SKODA Fabia R 5. Noul model va lua startul pentru prima data in competitiile internationale de raliu, in anul 2015. Pentru sezonul 2013, care tocmai s-a incheiat, SKODA Motorsport se bucura de unul dintre cei mai de succes ani din cei 112 ani ai sai de istorie in motorsport. Momente importante: victorii in clasamentul general in trei campionate continentale si sase nationale.

SKODA isi va continua si in 2014 programul din motorsport, cu modelul care a trecut deja testul timpului, Fabia Super 2000, ceea ce inseamna ca fanii SKODA se pot astepta la noi momente emotionante si in anul urmator. “Prin numeroasele succese internationale de care s-a bucurat, actuala Fabia Super 2000 a demonstrat timp de câtiva ani buni abilitatile noastre tehnice. Acum, marea Incercare este de a ne ridica la nivelul succesului nostru. Din acest motiv lucram intens la dezvoltarea unei noi masini de curse, care sa aiba ca baza de pornire modelul SKODA Fabia si sa fie destinat categoriei R5,” a declarat Dr. Frank Welsch, Membru al Consiliului de Administratie SKODA, responsabil pentru Managementul Dezvoltarii Tehnice.

Michal Hrabánek, Directorul SKODA Motorsport, a adaugat: “Noua masina de raliu R 5 va fi echipata cu un motor turbo de 1,6 litri, conform regulamentelor FIA. Aceasta este o schimbare importanta in comparatie cu actualul motor de doi litri, aspirat natural. Categoria R5 ia locul fostei clase Super 2000. Astfel vom putea continua sa concuram cu succes in campionatele internationale si vom putea sa continuam programul destinat clientilor. Intrarea in clasa R5 este un pas logic pentru SKODA. Asa cum stau lucrurile, presupunem ca noua masina va fi omologata pâna la mijlocul anului 2015.”

SKODA va aparea din nou, in 2014, cu proeminenta pe scena raliului – cu deja cunoscutul model SKODA Fabia Super 2000. “Planul nostru este sa participam la Campionatul de Raliu FIA Asia-Pacific (APRC pe scurt) si sa concuram in anumite raliuri din ERC, in cadrul Campionatului European de Raliuri FIA. Echipajele noastre din 2013 isi vor schimba rolurile pentru anul urmator: Jan Kopecký si Pavel Dresler vor lua startul in APRC, in timp ce Esapekka Lappi si Janne Ferm vor alerga in ERC. In Campionatul European de Raliu, lor li se va alatura perechea din raliul Germaniei, Sepp Wiegand/Frank Christian de la echipa SKODA AUTO Deutschland, care va lua startul, de asemenea intr-o masina de fabrica,” a declarat Hrabánek.

Proiectul SKODA Fabia Super 2000 este unul dintre cele mai de succes din istoria de 112 ani ai SKODA in motorsport. Dupa ce a debutat pentru prima data in public sub forma unui studiu, la Salonul Auto de la Geneva din 2007, SKODA Fabia Super 2000 a concurat in premiera la iconicul Raliu Monte Carlo din 2009. Numai un an mai tarziu, SKODA revendica primul sau succes international cu Fabia Super 2000: victoria in clasamentul general din Intercontinental Rally Challenge (IRC) – atât in clasamentul Constructorilor cât si in cel al Pilotilor, gratie perechii Juho Hänninen/Mikko Markkula (FIN/FIN). SKODA a repetat acest succes in 2011 si 2012, cu Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), obtinand un total de 27 de victorii, devenind astfel cel mai de succes producator din istoria IRC.

Distribuie pe Facebook
mai multe