Tehnologie exclusivista cu doua turbocompresoare secventiale pentru Opel Insignia

Tehnologie exclusivista cu doua turbocompresoare secventiale pentru Opel Insignia
Opel continua sa imbunatateasca si sa perfectioneze varful de lance al companiei, Opel Insignia, care a inregistrat un succes rasunator. Incepand din ianuarie 2012, Opel va completa oferta de motoare diesel cu o noua varianta de motorizare BiTurbo dinamica si extrem de eficienta.
Trimite unui prieten
Unitatea de propulsie CDTI de 2 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant incepe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (si un nivel al emisiilor de 129 g de CO2/km). Prin urmare, Insignia BiTurbo este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii in ceea ce priveste consumul de carburant.
Elementul principal al motorului common rail cu patru cilindri este sistemul cu doua turbocompresoare secventiale si doua stadii de supraalimentare. Pana in prezent, aceasta tehnologie se regasea exclusiv la cateva marci mai scumpe. Totusi, datorita Opel, aceasta va fi acum accesibila unui numar mai mare de clienti. Cumparatorii au posibilitatea de a combina noua motorizare cu tractiunea pe puntea fata sau tractiunea integrala (AWD). Modelul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil in toate variantele de caroserie.
Odata cu venirea noului an, vor exista mai multe inovatii in gama de modele Opel Insignia. Fiecare varianta cu tractiune integrala poate fi acum comandata cu un sasiu SuperSport prevazut cu suspensie fata cu brate de inalta performanta (HiPerStrut), preluata de la modelul Insignia OPC (Opel Performance Center). Acest fapt confera dinamicii de conducere un caracter si mai incisiv. In plus, noile sisteme de asistenta pentru sofer pe baza de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranta activa al modelului Insignia.
Tehnologia inteligenta BiTurbo sporeste performanta si reduce consumul de carburant

Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp si un cuplu de 400 Nm este proiectat pentru a furniza o performanta deosebit de agila, prompta si fluida in momentul accelerarii. Insignia BiTurbo accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h.

Cu toate acestea, consumul de carburant si emisiile de CO2 raman la un nivel scazut. Versiunile notchback cu tractiune pe puntea fata inregistreaza un consum de carburant de doar 4,9 litri la 100 de kilometri (si un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Toate variantele cu transmisie manuala sunt echipate cu sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii in ceea ce priveste consumul de carburant.

"In aceasta clasa de putere si cuplu, motoarele diesel cu sase cilindri si cilindree de 3 litri reprezinta alegerea obisnuita. Datorita tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvolta o putere si mai mare si faciliteaza diminuarea consumului de carburant si a nivelului de emisii cu 30%", a declarat Volker Scharf, inginer-sef pentru modelul Insignia. "Acesta este un exemplu foarte bun de "reducere a cilindreei" efectuata de Opel."

Supraalimentarea secventiala elimina intarzierea turbinei

In cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele doua turbocompresoare de dimensiuni diferite actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Intre competitorii sai, Opel este singurul producator de autovehicule de dimensiuni medii care ofera acest sistem sofisticat cu doua turbocompresoare secventiale integrat intr-un motor diesel.

Turbocompresorul mai mic asigura o accelerare extrem de rapida la turatii mai scazute ale motorului. Aceasta inseamna ca pedala de acceleratie raspunde imediat, intarzierea inoportuna a turbinei fiind eliminata. Incepand cu o turatie de 1500 rpm, soferul poate obtine imediat un cuplu de 350 Nm - valoarea medie pentru autovehiculele diesel puternice din clasa medie.

In gama de turatii medii, ambele turbocompresoare functioneaza impreuna, iar turbocompresorul mai mare comprima in prealabil aerul admis inainte ca acesta sa fie complet comprimat in turbocompresorul mai mic. O supapa de derivatie este controlata in mod continuu pentru a transmite o parte din gazele de esapament catre turbocompresorul mai mare. In consecinta, soferul va continua sa beneficieze de o acceleratie puternica.
La turatii mai mari (incepand de la aproximativ 3000 rpm), toate gazele sunt transmise direct catre turbocompresorul mai mare, mentinand o distributie uniforma a puterii la viteze mai ridicate.

Obiectivul principal in dezvoltarea motorului 2.0 CDTI BiTurbo a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare in gama de turatii scazute, conferind in acelasi timp pedalei de acceleratie o sensibilitate sporita in gama de turatii medii. La turatii mici, un intercooler suplimentar, de dimensiuni mici, raceste cu ajutorul apei aerul admis in motor si este legat direct la turbocompresorul mai mic, asigurand trecerea rapida a volumului redus de aer catre camera de combustie.

In gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce in ce mai mult in proces. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul intercoolerului conventional, de dimensiuni mai mari. Opel este prima marca de autovehicule care utilizeaza un asemenea "sistem de racire dublu".

Opel a optimizat motoarele sale prin antrenarea tehnologiei inovatoare Cleantech, care controleaza procesul de ardere printr-un circuit electronic cu bucla inchisa. Senzorii integrati in bujiile incandescente masoara presiunea de 130.000 de ori pe minut, asigurand in permanenta functionarea motorului in parametrii sai optimi si, de asemenea, facilitand un consum de carburant si emisii minime.

Cea de-a treia generatie a sistemului de injectie directa Common Rail, care functioneaza la presiuni de pana la 2.000 bar, transmite carburantul catre duzele ultra-precise activate piezoelectric care asigura opt injectii per ciclu de functionare. Acest lucru asigura un proces de ardere extrem de precis, nivelul zgomotului si al emisiilor fiind minimizat.

Cu noul motor 2.0 CDTI BiTurbo, cel mai performant din oferta, gama de modele Opel Insignia prezinta acum patru motoare turbo diesel cu injectie directa common rail, ce dezvolta o putere cuprinsa intre 81 kW/110 cp si 143 kW/195 cp.
O oferta inegalabila in segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii

In timp ce varianta imbunatatita an model 2011 din septembrie a gamei Insignia a avut ca principal obiectiv scaderea consumului de carburant pentru cele mai bine vandute modele ale sale (noul motor pe benzina 1.4 Turbo ecoFLEX cu un nivel de emisii de doar 134 g de CO2/km si noua versiune a motorului 2.0 CDTI ecoFLEX de 118 kW/160 cp si emisii de doar 115 g de CO2), noile functii lansate la inceputul anului 2012 ii confera modelului varf de lance al marcii Opel calitati si tehnologii premium.

Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil pentru toate variantele de caroserie Insignia - hatchback cu 4 usi, sedan cu 5 usi si Sports Tourer station wagon. Clientii pot opta, de asemenea, pentru o transmisie manuala sau automata cu 6 trepte de viteza, precum si pentru tractiune pe puntea fata sau tractiune integrala (cu diferential autoblocabil electronic pe puntea spate).

Dinamica de conducere poate fi imbunatatita suplimentar prin intermediul sasiului mecatronic adaptiv FlexRide, dotare optionala. Aceasta varietate de optiuni este inegalabila in segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii.
Sasiul SuperSport cu suspensie de inalta performanta disponibil pentru toate variantele Insignia cu tractiune integrala
Sasiul SuperSport disponibil optional reprezinta o alta inovatie semnificativa destinata tuturor variantelor Insignia cu tractiune integrala. Aceasta tehnologie, destinata initial celei mai performante variante sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibila pentru un numar mai mare de clienti. Pachetul este alcatuit din sistemul mecatronic FlexRide, completat de un sistem de amortizare adaptiva actionat electronic, un sistem de franare Brembo de inalta performanta si suspensia HiPerStrut (suspensie de inalta performanta) pe puntea fata, prezenta initial la varianta Insignia OPC de 325 cp, care optimizeaza manevrabilitatea si precizia sistemului de directie.
Noile sisteme de asistenta pentru sofer bazate pe tehnologie radar asigura un plus de siguranta

Nu doar functiile de sporire a performantei au fost optimizate: siguranta activa a fost, de asemenea, sporita ca urmare a integrarii unui nou sistem de senzori radar, amplasat in spatele grilei radiatorului. Cumparatorii modelului Insignia pot opta acum pentru un Tempomat Adaptiv (ACC) cu senzori radar. Acest sistem nou mentine viteza selectata in timpul deplasarii cu viteza de croaziera, dar regleaza automat viteza in functie de conditiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distante de siguranta presetate fata de autovehiculul din fata.

Impreuna cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe functii: Functia de indicare a distantei de urmarire (FDI) informeaza soferul prin semnale vizuale in legatura cu distanta fata de autovehiculul din fata, Sistemul de avertizare privind coliziunea frontala (FCA) emite un semnal sonor si vizual pentru a avertiza soferul privind o coliziune iminenta cu autovehiculul din fata si Sistemul de franare de urgenta in caz de coliziune iminenta (CIB) care decelereaza automat autovehiculul in cazul in care este detectat pericolul de coliziune.

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (5) Poze Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 6 Decembrie 2011