Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 4x4

"Tot ce are mai bun Renault, sau cu alte cuvinte la creme de la creme"
PUNCTAJ
4TUNING
95
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
100
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Alexandru Monenciu
  • Km. la bord: 7200
  • Km. efectuati: 500
  • Tipul drumului: Asfalt
  • Mediul de condus: Urban / Extraurban
  • Conditii meteo: Uscat
  • Traseu: Bucuresti - Fetesti - Retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: Nu
  • Stil de condus: Legal
Nivelul de echipare Initiale Paris este rezervat pentru cele mai importante modele din gama Renault si reprezinta tot ceea ce are mai bun constructorul francez de automobile. De la cele mai rafinate motorizari si materiale interioare de cea mai buna calitate la un aspect exterior distinctiv. Noi am condus acum un Koleos Initiale Paris iar in randurile ce urmeaza iti spunem cum a fost.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant Motorina
  • Cilindree 1995 cmc
  • Putere 190 CP
  • Cuplu 380 Nm
  • 0 - 100 km/h 10.1 sec
  • Viteza maxima 198 km/h
  • Tractiune Integrala
  • Greutate 1812 kg
  • Consum mixt 5.7 - 5.8 l/100 de km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 498 litri
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 42.500 euro
  • Pret model testat 45.300 euro
  • Impozit anual 200 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Koleos este cel mai mare SUV din gama Renault. Anul trecut a primit mai multe imbunatatiri, inclusiv unele estetice, pentru a starni si mai mult interesul clientilor insa detaliile specifice celui mai nou limbaj de design al francezilor au ramas neschimbate. Avem luminile de zi cu LED sub forma literei C, o grila frontala impozanta, demna de o nava amiral, si stopurile care se intind pe hayon pana aproape se unesc.

Renault Koleos Initiale Paris

Majoritatea sunt preluate direct de pe Megane, insa in cazul lui Koleos au fost adaptate pentru a se potrivit pe un varf de gama care masoara 4673 de milimetri lungime, 1667 milimetri in inaltime si 1843 milimetri latime.

Acum ca am trecut in revista cateva detalii generale, hai sa insistam putin pe nivelul de echipare Initiale Paris. Asa cum spuneam, acesta reprezinta tot ce are Renault mai bun de oferit, "la creme de la creme" daca ar fi sa vorbim pe limba producatorului din Hexagon, si are patru caracteristici cheie: aspect distinctiv, finisaje deosebite, un lux exceptional si servicii personalizate pentru clienti. 

Renault Koleos Initiale Paris

Prima caracteristica inseamna ca versiunea Initiale Paris poate fi recunoscuta foarte usor pentru ca aduce cateva elemente de design proprii care nu fac altceva decat sa sublinieze rolul de nivel de echipare de top. Cele mai vizibile sunt, desigur, jantele cu design exclusiv Initiale Paris (in cazul nostru cu diametrul de 19 inch) si nuanta de caroserie speciala. 

Renault Koleos Initiale Paris

Masina condusa de noi a fost finisata intr-un violet care atunci cand nu era mangaiat de razele soarelui se transforma intr-un negru cu inflexiuni albastrui, o nuanta (optionala) care mie mi-a placut foarte mult si pe care francezii au denumit-o Noir Amethyste. Poti opta si pentru alte culori, obisnuite sa le spun asa, cum ar fi Blue Meissen, Rouge Millesime, Beige Mineral sau Black Metallic dar, daca ma intrebi pe mine, niciuna nu se compara cu acest Noir Amethyste. 

 

 

 

 

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cel mai cel Koleos pe care il poti cumpara isi rasfata pasagerii cu materiale si finisaje de calitate superioara dar si cu niste scaune confortabile, cu tetiere fata de tip "Relax", imbracate fie in piele Nappa neagra fie, cum a fost si in cazul masinii conduse de noi, in piele Nappa Gris Sable cu model diamantat in partea de sus a spatarelor, ambele oferite exclusiv pe acest nivel de echipare.

Renault Koleos Initiale Paris

Suprafetele pe care le atingi cel mai des sunt acoperite ori cu piele ori cu materiale moi, pentru un plus de rafinament. 

Consola centrala este dominata de ecranul tactil, cu diagonala de 8.3 inch, al sistemului de infotainment Renault R-Link2. Francezii au vrut sa aiba aici un spatiu aerisit, tocmai de aceea majoritatea butoanelor fizice au disparut iar functiile lor au fost preluate de sistemul multimedia. Vorbim aici inclusiv de cele ale sistemului de climatizare.

Renault Koleos Initiale Paris

Nu sunt un mare fan al acestui trend, care acapareaza din ce in ce mai multe modele de ultima generatie, mai ales daca sistemul de infotainment are putin lag, cum este si cazul acestui R-Link2. La fel, nu ma dau in vant nici dupa suprafetele foarte intinse acoperite de acel ornament Piano Black care este, in opinia mea, un magnet pentru praf si amprente, dar nu am depunctat interiorul din aceasta cauza fiind doar o chestiune de gust. 

Ca tot suntem la capitolul detalii, inscriptiile Initiale Paris de pe volan, ornamentele pragurilor si din partea dorsala a tetierelor fata iti reamintesc ca nu te afli intr-un Koleos obisnuit.

Renault Koleos Initiale Paris

In rest, interiorul celui mai mare SUV de la Renault este aerisit, geamurile mari permit intrarea unei cantitati suficiente de lumina (la o adica poti bifa plafonul panoramic) iar la lasarea intunericului lumina ambientala se ocupa de animarea habitaclului.

Renault Koleos Initiale Paris

 

 

 

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Renault Koleos poate transporta, in deplin confort, pana la 5 pasageri iar ampatamentul care masoara 2705 milimetri se asigura ca acestia sa aiba destul loc. Cei din spate, pentru ca de obicei ei sunt cei mai "neglijati", au destul spatiu pentru picioare si cap. Bifarea plafonului panoramic sacrifica putin din spatiul pentru cap, dar chiar si la inaltimea mea (1.92) mai aveam cativa milimetri pana la plafon. Deci nicio problema aici.

Renault Koleos Initiale Paris

Koleos se vrea a fi un SUV practic, si chiar este, oferind spatii de depozitare suficiente si destul de generoase. Suporturi pentru pahare gasesti in tunelul median, sau in cotiera spate, iar lucrurile ti le poti depozita in cotiera centrala, torpedo sau spatiile din usi. 

Renault Koleos Initiale Paris

Cu toate scaunele in pozitie normala, cel mai mare SUV Renault ofera un portbagaj cu un volum de 565 litri, suficient pentru o familie obisnuita. Daca vrei sa transporti obiecte voluminoase poti rabata bancheta si obtii astfel 1795 litri. Incarcarea se face destul de usor, podeaua portbagajului fiind una plata.

Renault Koleos Initiale Paris

Daca esti in cautarea unei masini cu un portbagaj in care sa-ti incapa toata mobila din casa, atunci Skoda Kodiaq ar fi mai potrivita pentru tine cu ai sai 720 de litri sau 2005 litri daca rabatezi bancheta. Dar nici Koleos nu sta deloc rau. 

 

 

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Renault Koleos Initiale Paris vine echipat cu un motor diesel de 2.0 litri Blue dCi care dezvolta 190 de cai putere la 3500 de rotatii pe minut si 380 Nm cuplu la 1750 rotatii pe minut. Propulsorul cu codul intern M9R este unul dintre veteranii producatorului din Hexagon, fiind in gama acestuia de prin 2005. 

Renault Koleos Initiale Paris

Faptul ca trage de jos, cuplul maxim fiind disponibil la mai putin de 2000 de rotatii pe minut, face ca pornirea de pe loc sa nu fie greoaie iar cei 190 de cai putere sunt apoi suficienti pentru depasiri sau pentru reprize scurte de acceleratie.

O mentiune mai am de facut aici: motorul tinde sa fie putin cam galagios, mai ales in sarcina la turatii scazute, de aici si depunctarea. 

 

 

 

 

 

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Agregatul diesel cu turbina, cu geometrie variabila, lucreaza alaturi de o tractiune integrala si o transmisie automata CVT X-Tronic cu sapte trepte. Raspunde mult mai bine la comenzi decat cea CVT clasica insa tot parca este calibrata pentru un rulaj economic, asa ca nu te astepta la cine stie ce performante. 

Renault Koleos Initiale Paris

Prin mutarea selectorului la stanga treci in modul manual de schimbare al vitezelor care iti permite sa exploatezi la maxim unitatea de 2.0 litri.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Potrivit fisei cu specificatiile tehnice, masina atinge 100 de km/h in 10.1 secunde iar acul vitezometrului se opreste la 198 de km/h.

Suspensia fata este de tip McPherson iar cea spate independenta multi-link. Fara posibilitate de reglare. 

Renault Koleos Initiale Paris

Franele fata vin cu discuri ventilate, cu diametrul de 320 de milimetri, iar cele spate au discuri pline de 292 milimetri. Pentru o franare cat mai eficienta, acestea sunt asistate de ABS si ESP. 

 

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La 4.6 metri lungime si 1.8 m inaltime, Renault Koleos este o masina mare dar, destul de surprinzator, la drum lung nu pare deloc asa. Suspensia nu este nici foarte moale, dar nici foarte tare, asta insemnand ca absoarbe bine denivelarile din sosea iar in viraje masina se tine bine, fara prea mult ruliu. In plus, directia asistata electronic este precisa si indreapta masina exact acolo unde vrei sa mergi. 

Renault Koleos Initiale Paris

Pozitia ridicata la volan iti inspira toata increderea si siguranta de care ai nevoie, si pe care o cauti pana la urma la un SUV.

Cu o garda la sol care masoara 189 de milimetri, Koleos iti permite si o scurta aventura pe teren accidentat.

Renault Koleos Initiale Paris

 

 

 

 

 

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Asa cum spuneam putin mai sus, Renault Koleos are geamuri mari care permit luminii sa intre in habitaclu si ofera, per total, o vizibilitate foarte buna. Oglinzile laterale sunt bine proportionate si pentru un plus de siguranta ai si asistent la unghiul mort.

Renault Koleos Initiale Paris

Fiind o masina lunga, vizibilitatea prin luneta nu este tocmai 10/10 insa la parcari sau la orice manevra cu spatele te vor ajuta senzorii de parcare si camera pentru marsarier asa ca nu trebuie sa-ti faci prea multe griji. La o adica, masina poate parca si singura pentru a scapa de orice emotie. 

 

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Atunci cand au testat cel mai mare SUV de la Renault, specialistii Euro NCAP i-au acordat 5 stele la testele de siguranta si au notat cu 90% protectia oferita adultilor, cu 79% cea oferita copiilor, cu 62% protectia pentru pietoni iar sistemele de siguranta si asistenta de la bord au primit 75%.

Renault Koleos Initiale Paris

Koleos Initiale Paris vine in standard, pe langa ABS si ESP, cu comutare automata intre luminile de drum si cele de intalnire, senzorul de avertizare pentru unghiul mort l-am mentionat deja, sistem de asistenta la parcare de tip "maini libere", Cruise control adaptiv, alerta privind distanta de rulare, franare activa de urgenta cu sistem de avertizare la coliziunea frontala si functie de protectie pentru pietoni, alerta la depasirea benzii de rulare, alerta pentru depasirea vitezei legale, sistem alerta detectie oboseala, limitator de viteza, frana de parcare asistata, airbag frontal pentru sofer si pasager, airbag lateral fata/spate pentru torace, airbag lateral pentru cap, de tip cortina, pentru locurile din fata/spate si airbag pasager deconectabil. 

Renault Koleos Initiale Paris

Belgienii au depunctat modelul francez pentru lipsa capotei active si a airbag-urilor pentru genunchi.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Fiind un nivel de echipare de top, Koleos Initiale Paris este foarte bine echipat inca din standard, insa mai poti pune cateva dotari optionale daca tii neaparat. 

Renault Koleos Initiale Paris

Prima data hai sa le trecem in revista pe cele pentru care nu mai trebuie sa platesti nimic in plus, desi pe cateva le-am amintit si mai sus. Avem, asadar, jantele Initiale Paris cu diametrul de 19 inch, tapiteria din piele Nappa Gris Sable Quilt, scaune fata reglabile, cu functie de incalzire si ventilatie, functie de masaj pentru scaunul soferului, tetiere fata "Relax", sistem de infotainment Renault R-Link2 cu ecran tactil de 8.7 inch, sistem audio BOSE cu 12 incinte, geamuri laterale laminate, lumina ambientala, geamuri spate si luneta cu tenta inchisa, faruri full LED Pure Vision, tablou de bord digital TFT, Eco Drive, bancheta spate rabatabila, oglinzi laterale electrice, degivrante, oglinda retrovizoare electrocrom, protectii inferioare fata/spate, volan imbracat in piele, lumini de zi LED, Start/Stop, geamuri electrice fata spate cu impuls pentru geamul soferului, cotiera centrala culisanta, priza 12V in portbagaj sau senzor presiune anvelope.

Renault Koleos Initiale Paris

Pe langa toate acestea - si sper ca nu am uitat vreuna - masina condusa de noi a mai avut cateva dotari optionale cum ar fi nuanta exterioara Noir Amethyste, plafon panoramic, priza 12V in fata, spate si portbagaj, parbriz incalzit, scaune spate laterale incalzite, volan incalzit si spalator de faruri (toate acestea sunt incluse in pachetul de iarna Initiale Paris).

Renault Koleos Initiale Paris

Acum vei spune ca e normal sa fie bine echipat, fiind vorba despre un nivel de echipare aflat in partea superioara a gamei, insa chiar si un Koleos in nivelul de echipare de baza, adica Zen, are o lista lunga de dotari standard.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cu riscul de a ma repeta, iti mai spun o data ca atat motorul cat si transmisia sunt calibrate pentru un rulaj cat mai economic, lucru care se reflecta in final intr-un consum redus de combustibil. Renault declara pentru acest model un consum urban de 6.5 - 6.8 litri/100 de kilometri, unul extra-urban de 5.2 - 5.3 litri/100 de kilometri iar unul mixt de 5.7 - 5.8 litri de motorina la fiecare 100 de kilometri. 

Toate valorile sunt calculate conform standardului WLTP. 

Renault Koleos Initiale Paris

In realitate, consumul este insa influentat de foarte multi factori: trafic, stil de condus si asa mai departe. In cele trei zile am facut cam 500 de kilometri cu Koleos Initiale Paris, din care 70-80 au fost facuti in oras iar consumul urban aratat in bord a fost de 10 litri/100 de kilometri. Chiar daca ne aflam inca in stare de alerta, si multa lume lucreaza inca de acasa, Bucurestiul a fost destul de aglomerat, asa ca eu zic ca ar mai fi scazut lejer. 

Renault Koleos Initiale Paris

In extra-urban am incercat sa circul cat am putut de constant iar la finalul zilei bordul mi-a indicat un consum de 7.1 l/100 de km. Si aici poate mai scadea nitel. 

Chiar si asa, nu mi se pare un consum exagerat pentru un SUV cu tractiune integrala care cantareste putin peste 1.8 tone. 

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Koleos porneste in Romania de la 36.000 de euro insa pentru varful de gama Initiale Paris va trebui sa scoti din buzunare cel putin 42.500 de euro. Masina are garantie 3 ani sau in limita a 150.000 de kilometri, 6 ani garantie anticoroziune pentru caroserie si 3 ani garantie pentru vopseaua exterioara. 

Renault Koleos Initiale Paris

Toate dotarile optionale mentionate mai sus au facut ca pretul final al masinii din aceste imagini sa ajunga la 45.300 de euro. 

Ca o comparatie, Skoda Kodiaq are un pret de plecare de 26.118 euro (Ambition) iar in versiunea Laurin&Klement (rival direct pentru Initiale Paris) costa de la 42.395 euro in sus, daca optezi pentru motorul diesel de 2.0 litri, 190 CP, tractiune integrala si transmisie automata DSG. Deci cam tot pe acolo.

Renault Koleos Initiale Paris

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sistemul 4x4. Am tot spus pe parcursul acestui material ca Renault Koleos are tractiune integrala, dar nu am insistat prea mult asa ca voi explica aici mai pe larg. 

In primul rand, nu vorbim de un sistem 4x4 permanent ci de unul selectabil, la buton. Cel de la volan are la dispozitie trei optiuni: 2WD, cand trag numai rotile din fata, 4x4 Lock cand avem 50% tractiune fata si 50% tractiune spate - acest mod fiind ideal pentru teren accidentat - si modul Auto pe care il vei folosi cam 90% din timpul petrecut la volanul lui Koleos. 

Asta pentru ca, atunci cand este activat, vei avea 100% tractiune fata dar in unele situatii, cum ar fi trecerea de pe o banda pe alta, luarea unui viraj, urcarea unei pante sau o demarare mai sportiva, sistemul transmite putere si spre puntea spate pentru un plus de stabilitate, siguranta sau aderenta. 

Un mic indicator de pe bord iti arata procentajul de tractiune care este livrata spre punti. 

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
95 / 100

Renault Koleos Initiale Paris are tot ce ii trebuie pentru a fi o nava amiral si mai ales una rafinata, demna de a purta aceasta denumire. Arata bine, este confortabil la drum lung, interiorul este plin de materiale calitative si dotari sofisticate iar motorul diesel cu 190 de cai putere este suficient pentru a urni din loc SUV-ul de 1.8 tone. Performantele nu sunt tocmai impresionante dar cum nu vorbim despre un SUV sportiv nici nu trebuie sa fie. 

Renault Koleos Initiale Paris

Din punct de vedere al pretului, Koleos Initiale Paris este destul de competitiv astfel ca detaliile mici vor fi cele care vor decide pana la urma cine are castig de cauza - modelul francez sau, sa zicem, rivalul din Cehia - intr-o posibila comparatie facuta de cineva care cauta sa isi cumpere o masina noua.

 

Motor putin cam zgomotos

 

Dotari

Spatiu interior

Scaune confortabile

Sistem audio BOSE

Calitatea materialelor

 

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
100 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (34) Poze Renault Koleos Initiale Paris
[+] mai multe