Bloodhound SSC, masina care va merge cu 1600 km/h e aproape gata

Bloodhound SSC, masina care va merge cu 1600 km/h e aproape gata
  • Masina face 1,6 kilometri in doar 3,6 secunde
  • Recordul actual supersonic este de 1228 km/h
  • Bloodhound SSC isi propune sa atinga 1600 km/h
Distribuie pe Facebook

Echipa care detine in prezent recordul de viteza la sol se pregateste pentru o noua etapa. Impreuna cu Cosworth, britanicii de la Thrust au de gand sa faca o masina capabila sa depaseasca viteza de 1.000 mile pe ora, sau 1600 km/h. Recordul va fi doborat anul viitor, intr-un desert din Africa. Cel putin, asa se spera.

Cea mai rapida masina din lume va incerca sa depaseasca recordul de viteza la sol in 2015, intr-un desert din Africa de Sud. Aceasta minune tehnologica se numeste Bloodhound SSC, este creata de britanici si va atinge o viteza de 1.600 de kilometri pe ora.

Prototipul este gata inca din 2011, iar un an mai tarziu trebuia sa intre in cursa pentru doborarea recordului mondial de viteza. Se pare insa ca cei de la SSC au amanat momentul testului oficial din motive financiare.

Vehiculul va fi propulsat de o racheta Falcon si un motor cu reactie EJ200 Rolls Royce, al unui un avion militar Eurofighter Typhoon, iar testarea lui va avea loc pe fundul uscat al lacului Pan Hakskeen, in Northern Cape Province, din Africa de Sud. Acesta va trebui sa treaca doua probe de viteza, pentru ca recordul mondial sa fie omologat. Pana acum, vreme de 4 ani, au fost inlaturate peste 23.000 de tone de pietre, ridicate manual, din zona in care se va desfasura tentativa de a dobori recordul mondial de viteza la sol.

Bloodhound SSC

Recordul actual de viteza este detinut de Thrust Supersonic Car (SSC), care a atins 1.228 km/h, condusa de pilotul Andy Green. Acelasi pilot cu experienta se va afla si in spatele mansei lui Bloodhound SSC, tot interiorul cockpitului fiind special realizat pe masura lui. De la scaunul din fibra de carbon, pedalele din titan si volanul, toate au fost astfel pozitionate incat distanta sa fie cea mai buna.

Sasiul masinii este realizat din bucati mari de metal cu putine puncte de imbinare iar caroseria exterioara este din titan. Carburantul pentru racheta se numeste High Test Peroxide si este pozitionat intr-un rezervor de 1000 de litri exact sub racheta. Pana la o anumita viteza, masina va fi impinsa de motorul de avion, dupa care intra in actiune racheta.

La viteza maxima, masina va suferi o presiune de 3 tone pe fiecare metru patrat al caroseriei. Iar franarea se va face cu o reducere a vitezei de 100 km/h pe secunda, insa Andy Green, pilot de vanatoare cu experienta, stie ce inseamna o astfel de decelerare brusca, tocmai de aceea a si fost ales pentru acest proiect ambitios.

Bloodhound SSC

Bloodhound SSCCeasurile Rolex analogice ii vor arata detalii in caz ca electronica va ceda

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (49) Poze Bloodhound SSC
mai multe