Bugatti renunta la proiectele Galibier si Super Veyron

Bugatti renunta la proiectele Galibier si Super Veyron
  • Bugatti nu va mai lansa pe piata modelul in patru usi Galibier
  • Compania din Molsheim a renuntat si la proiectul Super Veyron
  • 407 exemplare Bugatti Veyron au fost construite pana acum
Distribuie pe Facebook

Bugatti renunta la proiectele Galibier si Super Veyron in favoarea unui facelift pentru actuala generatie. Informatia este una oficiala, fiind confirmata chiar de seful Grupului Volkswagen, Martin Winterkorn.

"Proiectul Galibier este mort in mod oficial. Nu il vom face. In locul sau va aparea o a doua generatie a lui Veyron, care va beneficia de mai multa putere", a declarat seful Volkswagen AG, prezent la lansarea noului VW Golf R. Oficialul nu a mentionat si alte detalii in privinta nolului supercar si nici o posibila data de lansare.

Bugatti 16C Galibier Concept a fost prezentat pentru prima in 2009, in Franta, in cadrul unui eveniment unde intrarea s-a facut pe baza de invitatie. Modelul era echipat cu un propulsor montat in partea frontala, de 8.0 litri, twin-supercharged, capabil sa livreze puterea cu ajutorul tractiunii integrale.

Dezvoltarea conceptului Bugatti Galibier, al carui nume, daca ajungea in productia de serie, ar fi fost Royale, a decurs foarte incet, dovada fiind ultimele zvonuri care afirmau ca automobilul va ajunge in showroom-uri abia in 2016. Pretul lui super-sedanului din Molsheim ar fi depasit un milion de euro.

Cel de-al doilea proiect care nu va mai vedea lumina zilei, in calitate de masina de serie, este Super Veyron-ul. Acesta urma sa fie cel mai puternic Bugatti de pana acum, cu mai mult de 1.500 de cai putere si o viteza maxima de peste 450 km/h. Pretul era pe masura performantelor, si anume de peste 6 milioane de euro fiecare.

In prezent, titlul de nava amiral a companiei din Molsheim este modelul Bugatti Veyron SuperSport, care are un motor ce ii permite sa dezvolte 1.200 CP. In iunie 2010, acest detaliu l-a propulsat direct in Cartea Recordurilor, cu o viteza maxima de 431.072 km/h.

Desi automobilele sale sunt extrem de scumpe, Bugatti a reusit sa vanda toate cele 300 de coupe-uri pe care le-a construit din 2005. Totodata, din cele 150 de roadstere introduse in 2012, au mai ramas doar 43 de unitati, ce trebuie fabricate pana la sfarsitul anului 2015.

Distribuie pe Facebook
mai multe