Curiozitatea Zilei: Cum se desfasoara revizia unui Lexus LFA?

  • Lexus LFA are parte de o revizie asemanatoare unui prototip de la Le Mans
  • Supercarul japonez este supus apoi mai multor teste, inclusiv la unul de viteza
  • Doar 38 de exemplare Lexus LFA regasim actualmente pe Batranul Continent
Distribuie pe Facebook

Cel mai scump automobil din istoria japonezilor de la Toyota are parte de un tratament special la centrul TMG (Toyota Motorsport GmbH) din Koln, Germania.

Introdus pe piata in urma cu aproximativ jumatate de decada, primul si momentan unicul supercar din gama Lexus a starnit invidia tuturor companiilor ofertante de modele de inalta performanta in special datorita aspectului sau vizual - atat cel exterior, cat si cel interior, desprins mai degraba din romanele stiintifico-fantastice decat din lumea anului 2009.

Lexus LFA - Service

Jumatate automobil, jumatate opera de arta, faimosul LFA si-a castigat celebritatea si multumita muzicii imbietoare produsa de unitatea V10 ascunsa in compartimentul motor, capabila sa rivalizeze in orice moment cu sunetul caracteristic monoposturilor din Formula 1 - inainte ca acestea sa renunte la V8-ul aspirat de 2.4 litri, bineinteles.

Si daca tot veni vorba de motorizarea impresionantului autoturism japonez, ei bine... tinem sa reamintim si de capacitatea acesteia de a urca pana la pragul celor 9.000 de rotatii per minut! Asta pe langa valorile maxime de pana la 570 CP si 480 Nm, care au propulsat editia speciala Nurburgring Package in topul celor mai rapide masini din Iadul Verde.

Lexus LFA - Service

Intr-adevar, fascinantul Lexus LFA nu a avut chiar un pret pentru toate buzunarele, insa situatia se explica oarecum daca tinem cont si de cele numai 500 de exemplare construite. De asemenea, un alt argument in favoarea sumei uriase de achizitie a supercarului nipon este reprezentat de serviciile post-vanzare oferite de compania din Tara Soarelui Rasare.

Astfel spus, atunci cand vine momentul ca automobilul japonez de inalta performanta sa treaca pe la service, clientii europeni sunt invitati sa faca o excursie pana la Toyota Motorsport GmbH din Koln, Germania, acolo unde exemplarul lor va fi tratat "mai mult sau mai putin ca un prototip de Le Mans", dupa cum afirma si Peter Dresen, cel aflat la conducerea acestui centru.

Lexus LFA - Service

Intr-o alta ordine de idei, pe langa etapele prin care este trecut orice alt banal automobil, precum schimbarea filtrelor de aer sau ulei, modelul japonez este supus si unei inspectii detaliate ce vizeaza caroseria realizata din fibra de carbon. Pentru o revizie majora, inlaturarea panourilor este absolut necesara, facilitandu-se astfel accesul inginerilor catre sasiu, suspensie sau sistemul de directie.

Si totusi, acolo unde este posibil, specialistii TMG nu ezita sa foloseasca razele X. In plus, odata finalizate toate operatiunile necesare, autoturismul este supus mai multor tipuri de teste, inclusiv la unul de mare viteza realizat... undeva altundeva decat de-a lungul Autobahn-ului.

Lexus LFA - Service

Deloc surprinzator, Peter Dresen are o solutie si pentru acei clienti care nu au timp pentru o vizita in cadrul centrului Toyota Motorsport GmbH din Koln, Germania - care anterior a avut ca sarcina constructia monoposturilor de Formula 1: o echipa care se deplaseaza, cu tot cu echipamentului necesar, catre cele mai importante showroom-uri Lexus din Europa.

Pentru cei interesati de excusivitatea modelului LFA, tinem sa precizam ca Batranul Continent gazduieste actualmente doar 38 de astfel de exemplare.

Lexus LFA - Service

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Lexus LFA - Service
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 3 Aprilie 2014