Masini legendare Ep. 19 - Maserati MC12
Acum nu te gandi la faptul ca Maserati-ul MC12 este doar un alt supercar ca oricare altul. Nici vorba de asa ceva. Creat special pentru ca italienii sa se poate desfasura asa cum se cuvine in Campionatul FIA GT, MC12-le reprezinta in esenta o masina de curse pentru strada. Dezvoltarea fascinantului automobil incepe imediat ce Ferrari preia sub aripa sa compania din Modena, inginerii italieni lucrand in acelasi timp atat la proiectarea versiunii de curse, cat si la proiectarea variantei de strada. Ambele modele prezinta numeroase similaritati - nu doar din punct de vedere tehnic, ci si estetic, insa doar una va ajunge pe mana celor bogati si faimosi.
Este anul 2004 si Maserati dezvaluie in fata intregii planete probabil cea mai impresionanta creatie a sa: supercarul MC12. Prima impresie? Este aproape imposibil sa mai poti spune ceva. Modelul constructorului italian arata absolut fenomenal, designul sau dezvoltat in tunelul aerodinamic si proiectat (in cea mai mare parte) de Frank Stephenson aducandu-ne aminte de o barca de inalta performanta. Si unde mai pui ca la baza se afla un Enzo Ferrari - un automobil care nu mai are nevoie de nici un fel de introducere sau prezentare.
Ascuns bine sub capota atent sculptata (care, fie vorba intre noi, nu-ti ofera cea mai buna vizibilitate pentru a deslusi ceea ce se petrece in spatele tau) si montat central, propulsorul V12 de 6.0 litri (un propulsor aspirat natural, de altfel) livreaza celui aflat la volan undeva in jurul a 630 cai putere si 652 Newton-Metri.
De asemenea, din meniul tehnic nu lipsesc nici transmisia secventiala cu sase rapoarte, sistemul de tractiune integrala sau greutatea de numai 1.335 kilograme, toate aceste detalii contribuind din plin la performante de-a dreptul covarsitoare: daca acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 3.8 secunde, viteza maxima depaseste cu usurinta pragul celor 320 km/h. Faptul ca extremul Maserati MC12 a fost dezvoltat ca o masina de curse reiese si din timpii obtinuti pe circuit, unde supercarul constructorului din Modena reuseste sa fie mai rapid chiar si decat Enzo Ferrari.
Un alt detaliu care a transformat modelul italian intr-o mare legenda a lumii auto il reprezinta caroseria realizata integral din fibra de carbon, acelasi material fiind utilizat (alaturi de aluminiu) si la crearea sasiului. Mai mult de atat, un set de discuri ceramice marca Brembo asigura o franare exemplara, in timp ce suspensia de tip push-rod (preluata direct din Formula 1) garanteaza un maximum de manevrabilitate. Indiferent de conditiile carora este supusa. Nu putem lasa pe deoparte nici jantele prinse intr-un singur prezon, aceasta fiind o alta dovada a originilor Maserati-ului MC12.
Creionat pentru a fi mai mult functional decat atragator, designul supercarului italian iese in evidenta in special prin proportiile sale usor neconventionale. Mai exact, la 5.143 milimetri lungine, 2.100 milimetri latime si 1.205 milimetri inaltime, modelul Maserati MC12 nu poate fi trecut cu privirea. Important de specificat, toate exemplarele produse (undeva in jurul a 50) au fost finisate in aceeasi schema traditionala de alb si albastru. Spartan, dar luxos, cockpitul supercarului din Modena mixeaza pielea albastra cu insertiile de fibra de carbon si accentele de Brightex.
Desi aerul conditionat nu lipseste din peisaj, pasagerii vor fi nevoiti sa se multumeasca cu un singur sunet - cu cel produs de motorul V12 montat central. Partea buna e ca experienta la volan poate fi numai decat amplificata, plafonul fiind detasabil.
In ceea ce priveste versiunea de curse, Maserati-ul MC12 a obtinut numeroase victorii. Si nu doar in Europa, ci pe intreg mapamondul. In anul 2006, constructorul italian si-a incantat clientii cu un MC12 Corsa bazat pe modelul GT1 si dotat cu 755 cai putere. Spre deosebire de modelul original, acesta nu a primit niciodata permisiunea de a circula pe drumurile publice (cu exceptia a doua exemplare - dintr-un total de 12, modificate special pentru a indeplini normele de circulatie pe drumurile publice).
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €