O legenda de la LE MANS a fost descoperita dupa 35 de ani. Unica MAZDA 254i va fi acum restaurata
- A participat la Le Mans in 1982
- A disparut complet dupa 2 ani
- A fost regasita recent si va fi restaurata
O Mazda 254i, singura ramasa dealtfel, care a participat la cursa de anduranta de la Le Mans din 1982 a fost descoperita recent intr-una dintre cele mai izolate regiuni din Japonia. Masina va fi acum restaurata.
Cursele de anduranta au fost dintotdeauna o provocare pentru marii constructori de automobile. Dintre toate, cursa de 24 de ore de la Le Mans putem spune ca este de departe cea mai populara si un eveniment pe care absolut toti isi doresc cu ardoare sa si-l treaca in lista cu victorii.
Mazda s-a prezentat la cursa din 1982 cu doua exemplare 254i, care din pacate nu au reusit rezultate notabile. Dar simplul fapt ca au luat parte la aceasta cursa istorica face din cele doua masini de competitie adevarate legende.
Potrivit celor mai multe zvonuri, imediat dupa cursa acestea au fost distruse, insa o investigatie facuta de o publicatie auto din Japonia a demontat aceste informatii. De fapt, cele doua masini de la Le Mans au fost transportate inapoi in tara natala, unde mai apoi au participat la cateva curse interne.
Una dintre ele, vopsita intr-o nuanta de galben, a fost distrusa complet pe circuitul Fuji Speedway, iar cealalta, finisata in alb, a disparut dintr-o data la doi ani de la intoarcerea in tara. La finalul anului trecut, o Mazda 254i roz a fost descoperita intr-o regiune izolata din vestul Japoniei iar investigatiile ulterioare au confirmat faptul ca este chiar masina care a concurat la Le Mans in urma cu 37 de ani.
In aceste investigatii a fost implicat chiar si mecanicul sef de la Mazdaspeed, care a confirmat identitatea masinii dupa ce a analizat sistemul de franare si puntea spate. Mai apoi, echipa de specialisti a observat ca sub vopseaua roz se vad urme de auriu si de-abia apoi au dat de vopseaua originala, cea alba.
Unica Mazda 254i a fost transportata intre timp la un atelier specializat care se va ocupa de restaurarea ei la cererea japonezilor de la Mazda. Nu se stie ce se va intampla concret cu ea mai apoi, dar variantele luate in calcul sunt fie va fi expusa intr-un muzeu, fie va fi folosita la diferite evenimente auto dedicate masinilor de competitie retro.