Top 5: Cele mai puternice hot-hatch-uri ale momentului

Top 5: Cele mai puternice hot-hatch-uri ale momentului
Performante majore intr-o caroserie compacta? Si asta fara sa platesti o avere? Bun venit in lumea hot-hatch-urilor, acolo unde totul pare posibil: inclusiv o serie de parametri similari celor ce insotesc Porsche-le 911.
Distribuie pe Facebook
  • Audi RS3 Sportback

Audi RS3 Sportback

367 cai putere, 465 Newton-Metri, 4.3 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h si pana la 280 kilometri pe ora in dreptul vitezei maxime. Daca vine vorba despre cifre, numere si valori strict legate de performanta, crede-ne pe cuvant: nu exista nimic mai impresionant decat noul Audi RS3 Sportback.

In plus, hot-hatch-ul producatorului de automobile din Ingolstadt exceleaza si la capitolul eficienta, sistemul start-stop si transmisia S tronic ce lucreaza impreuna cu 2.5-ul turbo in cinci cilindri pastrand consumul mediu de carburant in jurul pragului de 8.1 litri la 100 de km. Cat despre emisiile de dioxid de carbon, acestea nu depasesc 189 grame per kilometru.

Asadar, scurt si direct la subiect, cum sa nu iti placa noul Audi RS3 Sportback? Sau, daca vrei sa o luam altfel, cate modele din acest segment se mai pot lauda oare - pe langa caracteristicile anterior mentionate, si cu tractiune integrala, torque vectoring, discuri carbon-ceramice (pentru puntea fata) sau suspensie ajustabila cu amortizoare magnetoreologice?

  • Mercedes A45 AMG

Mercedes A45 AMG - Galerie Foto

Nu, Mercedes-ul A45 AMG nu este unul dintre raspunsurile care insotesc aceasta intrebare. In schimb, primul hot-hatch din istoria constructorului german de automobile pare sa reprezinte compromisul perfect intre performanta si eficienta.

Astfel, multumita ansamblului tehnic ce combina un propulsor 2.0 turbo cu o transmisie DCT in sapte rapoarte si un sistem de tractiune integrala, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 4.6 secunde. Viteza maxima este limitata la 250 de kilometri pe ora, in timp ce consumul mediu de carburant se cifreaza la 6.9 litri la 100 km. Si asta in ciuda unor valori maxime de 360 CP si 450 Nm.

Lista cu atractii principale continua cu suspensia si sistemul de franare "tunate" pentru un maximum de randament, in timp ce design-ul exterior atrage toate privirile asupra sa multumita elementelor agresiv-stilizate din dotare. Daca mai aducem in discutie si versiunea Edition 1, accesorizata cu flaps-uri frontale si eleron posterior, concluzia este cat se poate de simpla: nu ai cum scapa din vedere Mercedes-ul A45 AMG nici macar de vrei.

  • BMW M135i

BMW Seria 1 facelift

Exista si o oarecare posibilitate de a gresi, dar suntem mai mult ca siguri ca BMW-ul M135i este singurul hot-hatch care poate fi comandat atat intr-o versiune cu tractiune spate, cat si intr-o varianta cu tractiune integrala. De asemenea, clientii se pot bucura inclusiv de serviciile clasicei transmisii manuale.

Dar sa o luam cu inceputul. Asemeni rivalilor sai de la Audi si Mercedes, BMW-ul M135i vine la pachet impreuna cu o motorizare supraalimentata cu ajutorul unei singure turbine. Capacitatea motorului este insa de trei litri, in timp ce numarul cilindrilor prezenti la datorie sase. Ca valori maxime, avem 326 cai putere si 450 Newton-Metri.

In functie de alegerea cumparatorului - cutie manuala sau automata, respectiv tractiune spate sau integrala, ecuatia cunoscuta sub numele de 0 - 100 km/h isi gaseste rezolvarea intr-un timp cuprins intre 4.7 si 5.1 secunde. Viteza maxima este limitata si in cazul de fata la 250 de kilometri pe ora, pe cand consumul de carburant in avem prins in intervalul 7.5 - 8.0 litri la 100 kilometri.

  • Ford Focus RS

Noul Ford Focus RS

Proaspat lansat la inceputul acestei luni, noul Focus RS apeleaza la ultimul Mustang pentru a lua cu imprumut unitatea EcoBoost de 2.3 litri, cei "peste 320 CP" declarati oficial propulsand Ford pe un loc fruntas in topul celor mai puternice hot-hatch-uri ale momentului.

Nu stim nimic pentru moment de cifrele si numerele din dreptul cuplului motor, timpului necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h, vitezei maxime sau consumului mediu de carburant, americanii limitandu-se la a preciza ca meniul tehnic mai include si o transmisie manuala in sase rapoarte, un sistem de tractiune integrala cu torque vectoring, plus suspensie si frane special proiectate.

In plan estetic, noul Ford Focus RS este unul dintre cele mai intimidante hot-hatch-uri pe care le poti avea, prizele uriase din dotarea spoilerului fata, capota bombata a motorului, difuzorul posterior masiv si eleronul proeminent atasat plafonului numarandu-se printre cele mai remarcabile detalii ale exteriorului. La interior, lista cu bunatati include volan in trei spite, scaune fata sport si pedalier din aluminiu.

  • Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R - Galerie Foto

Despre Volkswagen-ul Golf R suntem mai mult ca siguri ca stii deja absolut totul. Chiar si asa, tinem sa reamintim cateva dintre cele mai importante caracteristici ale hot-hatch-ului din Wolfsburg: motor turbo de doi litri, 300 cai putere si 380 Newton-Metri, cutie manuala cu sase trepte de viteza, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5.1 secunde si consum mediu de carburant de 7.1 litri la 100 kilometri.

Asta in versiunea standard. In mod optional, clientii pot merge serviciile unei transmisii cu dublu ambreiaj si acelasi numar de (sase) rapoarte, care schimba cateva dintre valorile mai sus enumerate. Mai exact, cei care bifeaza optiunea DSG se vor alege cu un minus (in sensul cel bun) atat in dreptul sprintului 0 - 100 km/h, cat si la nivelul consumului mediu de carburant: 4.9 secunde, respectiv 6.9 litri la 100 kilometri.

Indiferent de cutia de viteze pentru care s-a optat , viteza maxima ramane limitata la 250 de kilometri pe ora.

Distribuie pe Facebook
mai multe