Dacia R12 Gordini Style - Sportiva cu buletin de Romania!

Povestea e simpla, dar nu intr-atat de simpla pe cat ati intuit. Fabricata '79, masina a intrat in posesia familiei Nastase abia dupa un an. Ma rog, sigur isi aminteste cineva de rezervarile si listele de asteptare interminabile ... dar sa nu deviem de la subiect. La baza, masina era de culoare alba (ALB 40, mai precis), iar pentru full option-ul din dotare - bricheta cu iluminare si lampi de marsariere, era una din cele mai "curtate" Dacii din Braila.
Timpul a trecut, iar odata cu el s-a schimbat posesorul "Lady in White". Inainte de a trece in lumea celor drepti, tatal lui Bogdan i-a incredintat masina singurului fiu. Ca in basme, fiul de imparat a jurat sa o "apere" cu pretul vietii, sa nu o instraineze si sa-i salveze onoarea in fata glumelor colegilor de liceu, de facultate si alti printi din tinuturi indepartate. Bogdan a ingrijit-o, deci, cum a putut mai bine.
Prima "investitie" serioasa a fost pe vremea cand, la doar 17 ani, din primul salariu ca sezonier a impodobit-o pe "Lady in White" cu un casetofon. Si in garaj se aude muzica bine, nu stiati? Mai ales cand n-ai permis ..In cele din urma, Bogdan a pus mana pe carnet intr-o memorabila zi de 17 noiembrie 1998. Ce alt cadou mai bun putea primi de ziua lui? Nimic, va spun eu. A sarbatorit succesul cu alergaturi jubiliare prin oras, cu colegul de banca. Unul intr-o masina, celalalt in alta.
In 2007 Bogdan ii facea lui "Lady in White" intrarea pe forumul 4Tuning. S-au facut prezentarile, s-au legat prietenii, s-au facut critici si comentarii, s-a lucrat la virtual tuning, s-au schimbat pareri, piese si ponturi pana cand, in cele din urma, s-a conturat proiectul final: Dacia Gordini Style.
De mai bine de trei ani, deci, Bogdan "mestereste" la masina lui. Da, ati citit bine, e tot "myself tuning". El zice ca e terapie antistres, noi il credem pe cuvant. Cel mai greu a fost, insa, cu reperele nichelate originale. Acum sunt pe masina, dar si cat a durat pana au ajuns ... si aici nu vorbim doar de piesele scumpe, ci despre cele pentru care ai fi in stare sa faci moarte de om. Literalmente vorbind, desigur.
Lasam deoparte partea sentimentala a povestii si trecem la fapte concrete. Exteriorul este dominat intru totul de elementele de caroserie originale si accesoriile Made in France. "Lady Gordini" este incaltata cu jante Drag Wheels 15'', anvelope sport 195/45 R15, aripi evazate si, ascuns bine de privirile prea indiscrete, un deflector sub fusta fata. Evacuarea a fost scoasa sub pragul dreapta pentru a scurta traseul, dar si pentru un sunet "specific". Adica, sa se bucure si urechea, nu doar ochiul. Partea frontala inglobeaza doar elemente originale de Gordini: semnale albe Cibie, proiectoare Cibie Iod si sigla Renault pe grila centrala. Un fel de pasaport pentru clasice.
Interiorul surprinde prin stilul clasic adaptat, totusi, zilelor noastre. Bordul dateaza din 1970, volanul are inscriptionat un "1969" mic pe spate, iar satozele usilor si restul elementelor, aproape in intregime frantuzesti, au fost fabricate tot in aceeasi perioada. Dupa etapa de tuning "clasicist", Bogdan a hotarat ca un plus de sportivitate nu strica nici macar unei "batranici", cum a fost de multe ori numita masina sa.
A optat pentru doua scaune de tip scoica care sa reinventeze senzatiile de la volan, renuntand la bancheta spate, scuturi fata/spate si chiar la roata de rezerva. Si bine a facut! Masina cantareste acum doar 850 kg. Iar rezultatele de dupa "dieta" sunt de necontestat.
Curiozitatea ne impinge sa ne uitam si sub capota. Aflam, astfel, ca motorul original, de fabrica, a fost inlocuit cu unul de 1400 de pe o Dacia Sport. S-au alezat 1,5 mm din chiulasa, au fost lustruite traseele de admisie si evacuare, dupa care a urmat o revizie totala a chiulasei. A fost montata o axa cu came de 320 de grade si o evacuare din otel tip "serpisori" completata de elemente de esapament din inox. Pe lista de modificari aduse masinii se numara si aprinderea electronica Telefunken cu senzor optic si delcou de VW-Audi. Pentru un kit complet, s-au adaugat si fise de aprindere Bougicord. Si daca va imaginati ca asta e totul, va inselati. S-a umblat si la radiator - cel vechi a fost inlocuit cu unul model mare cu termocupla si electroventilator A.C. de VW Passat.
S-a inlocuit pana si fulia de la pompa de apa, a fost montata una de Dacia Nova, considerabil mai redusa in ceea ce priveste dimensiunile. Si pentru ca o sportiva nu e sportiva pana la ultimul detaliu, s-a adaugat si un filtru de aer sport. Cutia de viteze este originala de pe Dacia Sport, in 4 trepte, cu raport scurt pe treapta a patra, ceea ce permite masinii sa alerge cu 160 km/h in configuratia actuala. Mai mult, ambreiajul a fost inlocuit cu unul de 180 mm, iar volanta a fost usurata semnificativ. Cu modificarile urmatoare - adica, doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE, va numara, in total, undeva intre 80 si 85 CP - "meritul imbunatatirilor bifate pe lista", spune mandru Bogdan. Se anunta, deci, o vanatoare apriga la competitii. Nu simte deloc lipsa muzicii, turatiile la peste 6000 Rpm fac lejer orice alt "sonet".
Reteta de tuning pregatita de Bogdan nu se incheie aici, insa. Pentru ca in trei ani a realizat cat altii intr-o viata, poate, trebuie sa amintim si de amortizoarele scurtate si intarite in raport diferit fata/spate, arcurile scurtate si barele de torsiune de 22 mm pe fata si 20 mm pe spate. Ca sa se diferentieze considerabil de o 1300 originala, "Lady Gordini" a primit in dar si un set de frane cu discuri pline pe spate si discuri ventilate pe fata. Se cerea o franare un pic "altfel", nu? Tot in aceasta idee au fost montate si etrieri de Golf 4, astfel incat eficienta franei sa fie una maxima.
Asadar, "Lady in White" a urcat fara doar si poate la rangul de "Lady Gordini". Si asta numai datorita lui Bogdan si a pasiunii sale. Cat priveste planurile de viitor - caci da, transformarile nu se opresc aici, Bogdan vrea sa monteze centuri racing, carburatoare orizontale, bujii NGK Iridium, plus pompa de benzina electrica speciala pentru carburatie Huco si evacuarea tip serpisori de pe masina imbracata in banda izolatoare termica cu inserie de grafit - ambele deja achizitionate. De asemenea, sunt asteptate si ceva modificari la caroserie, modificari care sa o aduca mai aproape de rangul "Queen R 12 Gordini".
Pana una-alta, noi il admiram pe Bogdan pentru ambitia cu care si-a adus proiectul aproape de final. Lucreaza singur la masina - ceea ce un lucru MARE, dar tine cont de sfaturile prietenilor cand vine vorba de vreo schimbare. Pana in prezent a investit peste 10.000 lei in Dacia R 12 Gordini Style si nu ii pare rau. Nici noua - expozitiile de tuning au o noua vedeta autohtona!
Urmareste in continuare evolutia proiectului pe topicul de peste 250 de pagini special creat de catre Bogdan!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445120092 0986435551 504194432 bosch injector case ih... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei


