Dacia R12 Gordini Style - Sportiva cu buletin de Romania!

Povestea e simpla, dar nu intr-atat de simpla pe cat ati intuit. Fabricata '79, masina a intrat in posesia familiei Nastase abia dupa un an. Ma rog, sigur isi aminteste cineva de rezervarile si listele de asteptare interminabile ... dar sa nu deviem de la subiect. La baza, masina era de culoare alba (ALB 40, mai precis), iar pentru full option-ul din dotare - bricheta cu iluminare si lampi de marsariere, era una din cele mai "curtate" Dacii din Braila.
Timpul a trecut, iar odata cu el s-a schimbat posesorul "Lady in White". Inainte de a trece in lumea celor drepti, tatal lui Bogdan i-a incredintat masina singurului fiu. Ca in basme, fiul de imparat a jurat sa o "apere" cu pretul vietii, sa nu o instraineze si sa-i salveze onoarea in fata glumelor colegilor de liceu, de facultate si alti printi din tinuturi indepartate. Bogdan a ingrijit-o, deci, cum a putut mai bine.
Prima "investitie" serioasa a fost pe vremea cand, la doar 17 ani, din primul salariu ca sezonier a impodobit-o pe "Lady in White" cu un casetofon. Si in garaj se aude muzica bine, nu stiati? Mai ales cand n-ai permis ..In cele din urma, Bogdan a pus mana pe carnet intr-o memorabila zi de 17 noiembrie 1998. Ce alt cadou mai bun putea primi de ziua lui? Nimic, va spun eu. A sarbatorit succesul cu alergaturi jubiliare prin oras, cu colegul de banca. Unul intr-o masina, celalalt in alta.
In 2007 Bogdan ii facea lui "Lady in White" intrarea pe forumul 4Tuning. S-au facut prezentarile, s-au legat prietenii, s-au facut critici si comentarii, s-a lucrat la virtual tuning, s-au schimbat pareri, piese si ponturi pana cand, in cele din urma, s-a conturat proiectul final: Dacia Gordini Style.
De mai bine de trei ani, deci, Bogdan "mestereste" la masina lui. Da, ati citit bine, e tot "myself tuning". El zice ca e terapie antistres, noi il credem pe cuvant. Cel mai greu a fost, insa, cu reperele nichelate originale. Acum sunt pe masina, dar si cat a durat pana au ajuns ... si aici nu vorbim doar de piesele scumpe, ci despre cele pentru care ai fi in stare sa faci moarte de om. Literalmente vorbind, desigur.
Lasam deoparte partea sentimentala a povestii si trecem la fapte concrete. Exteriorul este dominat intru totul de elementele de caroserie originale si accesoriile Made in France. "Lady Gordini" este incaltata cu jante Drag Wheels 15'', anvelope sport 195/45 R15, aripi evazate si, ascuns bine de privirile prea indiscrete, un deflector sub fusta fata. Evacuarea a fost scoasa sub pragul dreapta pentru a scurta traseul, dar si pentru un sunet "specific". Adica, sa se bucure si urechea, nu doar ochiul. Partea frontala inglobeaza doar elemente originale de Gordini: semnale albe Cibie, proiectoare Cibie Iod si sigla Renault pe grila centrala. Un fel de pasaport pentru clasice.
Interiorul surprinde prin stilul clasic adaptat, totusi, zilelor noastre. Bordul dateaza din 1970, volanul are inscriptionat un "1969" mic pe spate, iar satozele usilor si restul elementelor, aproape in intregime frantuzesti, au fost fabricate tot in aceeasi perioada. Dupa etapa de tuning "clasicist", Bogdan a hotarat ca un plus de sportivitate nu strica nici macar unei "batranici", cum a fost de multe ori numita masina sa.
A optat pentru doua scaune de tip scoica care sa reinventeze senzatiile de la volan, renuntand la bancheta spate, scuturi fata/spate si chiar la roata de rezerva. Si bine a facut! Masina cantareste acum doar 850 kg. Iar rezultatele de dupa "dieta" sunt de necontestat.
Curiozitatea ne impinge sa ne uitam si sub capota. Aflam, astfel, ca motorul original, de fabrica, a fost inlocuit cu unul de 1400 de pe o Dacia Sport. S-au alezat 1,5 mm din chiulasa, au fost lustruite traseele de admisie si evacuare, dupa care a urmat o revizie totala a chiulasei. A fost montata o axa cu came de 320 de grade si o evacuare din otel tip "serpisori" completata de elemente de esapament din inox. Pe lista de modificari aduse masinii se numara si aprinderea electronica Telefunken cu senzor optic si delcou de VW-Audi. Pentru un kit complet, s-au adaugat si fise de aprindere Bougicord. Si daca va imaginati ca asta e totul, va inselati. S-a umblat si la radiator - cel vechi a fost inlocuit cu unul model mare cu termocupla si electroventilator A.C. de VW Passat.
S-a inlocuit pana si fulia de la pompa de apa, a fost montata una de Dacia Nova, considerabil mai redusa in ceea ce priveste dimensiunile. Si pentru ca o sportiva nu e sportiva pana la ultimul detaliu, s-a adaugat si un filtru de aer sport. Cutia de viteze este originala de pe Dacia Sport, in 4 trepte, cu raport scurt pe treapta a patra, ceea ce permite masinii sa alerge cu 160 km/h in configuratia actuala. Mai mult, ambreiajul a fost inlocuit cu unul de 180 mm, iar volanta a fost usurata semnificativ. Cu modificarile urmatoare - adica, doua carburatoare orizontale Weber 40 DCOE, va numara, in total, undeva intre 80 si 85 CP - "meritul imbunatatirilor bifate pe lista", spune mandru Bogdan. Se anunta, deci, o vanatoare apriga la competitii. Nu simte deloc lipsa muzicii, turatiile la peste 6000 Rpm fac lejer orice alt "sonet".
Reteta de tuning pregatita de Bogdan nu se incheie aici, insa. Pentru ca in trei ani a realizat cat altii intr-o viata, poate, trebuie sa amintim si de amortizoarele scurtate si intarite in raport diferit fata/spate, arcurile scurtate si barele de torsiune de 22 mm pe fata si 20 mm pe spate. Ca sa se diferentieze considerabil de o 1300 originala, "Lady Gordini" a primit in dar si un set de frane cu discuri pline pe spate si discuri ventilate pe fata. Se cerea o franare un pic "altfel", nu? Tot in aceasta idee au fost montate si etrieri de Golf 4, astfel incat eficienta franei sa fie una maxima.
Asadar, "Lady in White" a urcat fara doar si poate la rangul de "Lady Gordini". Si asta numai datorita lui Bogdan si a pasiunii sale. Cat priveste planurile de viitor - caci da, transformarile nu se opresc aici, Bogdan vrea sa monteze centuri racing, carburatoare orizontale, bujii NGK Iridium, plus pompa de benzina electrica speciala pentru carburatie Huco si evacuarea tip serpisori de pe masina imbracata in banda izolatoare termica cu inserie de grafit - ambele deja achizitionate. De asemenea, sunt asteptate si ceva modificari la caroserie, modificari care sa o aduca mai aproape de rangul "Queen R 12 Gordini".
Pana una-alta, noi il admiram pe Bogdan pentru ambitia cu care si-a adus proiectul aproape de final. Lucreaza singur la masina - ceea ce un lucru MARE, dar tine cont de sfaturile prietenilor cand vine vorba de vreo schimbare. Pana in prezent a investit peste 10.000 lei in Dacia R 12 Gordini Style si nu ii pare rau. Nici noua - expozitiile de tuning au o noua vedeta autohtona!
Urmareste in continuare evolutia proiectului pe topicul de peste 250 de pagini special creat de catre Bogdan!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
-
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei


