Dacia Logan turbo de 250 cp: poate cea mai rapida masina romaneasca din lume

Dacia Logan turbo de 250 cp: poate cea mai rapida masina romaneasca din lume
  • Motorul produce acum un cuplu de 338 Nm
  • Electronica a fost inlocuita cu un standalone
  • Internele de fabrica, inlocuite cu unele forjate
Distribuie pe Facebook

Dupa ce am prezentat proiectul Dacia VR6, cei de la PILOT Power Tuning ne-au trimis detalii despre o masina... si mai interesanta. E vorba de un proiect la care au contribuit si ei, in urma caruia a rezultat un Logan cu o putere de aproape 250 cp. Adica, cel mai probabil, masina romaneasca cea mai puternica construita vreodata.

Daca cea mai puternica Dacie construita vreodata era dotata cu motorul de 1.2 litri si producea 125 cp, iata ca specialistii care se ocupa cu tuning au reusit sa dubleze aceasta putere fara prea mari batai de cap. Asa a luat nastere un Logan turbo care produce 248 cp. Asta, desi initial masina era un 1.6 16V de 105 cp, adica o masina stoc, fara nicio modificare... Lucru care a fost, cel mai probabil, o problema pentru Ionut, asa ca a ales sa transforme o masina obisnuita de familie intr-o masina... rapida de familie.

Dacia Logan turbo PILOT

Impreuna cu Mihai Mutu, cei de la PILOT Power Tuning s-au ocupat de proiect si au inceput modificarea motorului original de Logan. Acesta a primit pistoane forjate, biele forjate si bolturi marca ARP, originale din Franta, cuzineti racing cu pana si segmenti JDM. Pentru ca rezista la supra-alimentare, motorul a primit si o garnitura de chiulasa metalica Victor Reinz cu raport final de decomprimare 8.7/1.

Turbocompresorul WWR 330 proaspat instalat a fost si el conectat la un intercooler, la un traseu de admisie si la o galerie custom din aluminiu, iar pe partea de evacuare motorul a primit galerie PILOT Power Tuning, downpipe si catalizator MT si sistem cat-back din inox cu diametrul de 63,5 mm cu toba finala Borla, tot de la PILOT.

Dacia Logan turbo PILOTDacia Logan turbo PILOTDacia Logan turbo PILOT

Alte 'bunatati' de sub capota ar mai fi rampa de injectie cu regulatoare de presiune, pompa de benzina auxiliara Bosch 044, injectoare RC 650cc, pompa de ulei cu debit marit (reglate de Mihai Mutu), clapeta de acceleratie cu cablu si o electronica noua. Mai precis, ECU-ul original al masinii, un Valeo V42, a fost inlocuit cu un calculator standalone VEMS realizat de Catalin WPP.

Si ca sa fie mai stabila, suspensia originala a Loganului a fost inlocuita cu un kit Bilstein B12 pro-kit. Si ca sa franeze excelent, masina aprimit discuri de frana si pe puntea spate, de la un Audi TT. Discurile sunt ventilate si perforate pentru un plus de performanta, dar arata si demential prin spitele subtiri ale jantelor OZ Ultraleggera.

Dacia Logan turbo PILOT

La final, dupa toate modificarile de sub capota, masina a fost urcata pe standul dyno. Unde a inregistrat, dupa mai multe reglaje, o putere de 248 cp. Si un cuplu de 338 Nm. Adica mai mult decat dublul puterii originale cu care a iesit masina pe usa fabricii de la Mioveni, ceea ce nu este deloc rau... Si pentru ca elementele interne supuse la grea incercare datorita turbinei au fost inlocuite cu unele forjate, masina prezinta in ciuda cresterii de putere o fiabilitate remarcabila.

Cu siguranta, acesta este unicul Logan 1.6 16V turbo facut asa de bine, cu piese de calitate, ce reuseste sa ofere o asemenea putere crescuta, modificat in Romania de niste pasionati adevarati. De fapt, daca ne gandim bine, este fara indoiala cel mai puternic Logan de strada din Romania. Si, foarte probabil, este, daca nu cea mai, cu siguranta una dintre cele mai rapide Dacii fabricate vreodata.

Dacia Logan turbo PILOTDacia Logan turbo PILOTDacia Logan turbo PILOT

Dacia Logan turbo PILOT

Dacia Logan turbo PILOT

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (31) Poze Dacia Logan turbo PILOT
mai multe