Opel Astra Cabrio by Carry - styling cu aroma de V6

Una dintre masinile cele mai apreciate si mai apreciate de catre cititorii 4tuning este Opelul Astra a lui Carry. A mai aparut de cateva ori pe site, in diferite etape ale tuningului. Acum insa a mai aparut ceva demn de prezentat. Acel ceva se afla sub capota, unde au avut loc mai multe modificari. Da, ai ghicit: masina a primit un motor nou si o serie de modificari legate de performanta.
Daca la inceput s-a ocupat de exterior, apoi de interior, apoi de car audio, apoi de siguranta si suspensii, acum a venit momentul pe care il asteptam de multa vreme: sa se intample ceva si pe partea de performanta. Asa cum am scris si in ultimul articol, urma ca in vara lui 2011 Carry sa vina in tara (din Franta) si sa incerce sa monteze un motor mai performant pe masina.
Acest lucru a fost posibil dupa cateva ''mici'' eforturi materiale, fizice, si psihice. De ce? Pentru ca masina l-a adus in pragul unei caderi nervoase de cateva ori pe Carry (vreau sa spun ca nu este asa simplu sa schimbi motorul unei masini, cu un altul, care nu a fost prevazut pentru o asemenea masina). Au fost intampinate o multime de probleme, mai mici sau mai mari, dar care au fost depasite cu bine. Pe aceasta cale, proprietarul vrea sa ii multumeasca lui radu_print, baiatul care a facut sa fie totul posibil.
"Am facut rost de id-ul lui... bineinteles de pe 4tuning... forumul de unde te poti informa despre orice... (pe aceasta cale multumesc si echipei 4TUNING... aproape toate informatiile de care am avut nevoie le-am gasit aici pe site). Am luat legatura cu el si i-am explicat cam ce as vrea eu. Si s-a intamplat!" spune Carry.
Montarea motorului a fost facuta contra-cronometru. Carry l-a rugat pe Radu sa faca el rost de motor si piesele de care era nevoie, pentru ca urma sa faca o cursa contra-cronometru pentru a face transplantul... Radu avea un weekend la dispozitie sa monteze motorul, iar Carry avea 10 zile (cu drumul de aproape 5.000 km Franta-Romania-Franta inclus).
Totul trebuia sa fie perfect, pentru ca urma sa faca un drum dificil din punctul de vedere al masinii, de fapt al motorului, pentru ca oricand puteau aparea probleme, fiind un motor nou si necunoscut, mai ales ca la 3 zile dupa transplant trebuia sa revina in Franta. Pe 4 roti!
Radu este un membru al comunitatii 4tuning care detine o Astra F V6, prima din Romania cu un astfel de motor. El a gasit motorul si piesele, week-endul a fost fixat si Carry a plecat spre Romania. Transplantul a avut loc in Bucuresti, chiar daca unul era din VL si celalalt din CLUJ, la un atelier detinut de un prieten de-al lui Radu, Driveru...care a si ajutat la montarea noului motor.
Carry a ajuns in bucuresti cu 2 zile inainte. A facut cunostinta cu Radu prin telefon, a fost si el sa vada motorul, sa il plateasca... apoi a venit un telefon de la Radu care l-a facut sa plece de urgenta la Ploiesti... unde gasise, tot pe forumul 4tuning, o placa de presiune si un kit de ambreiaj pentru noul motor. Si cum era nevoie, nu a stat pe ganduri.
Noul motoru este un V6 c25xe, la care a fost adugat ulterior un set de axe de 3,0 L de x30xe.
Pentru montaj, au fost luate piesele, un set nou de distributie sa nu fie probleme pe viitor, si vineri noaptea s-au apucat de treaba. In jurul orei 1, motorul original era dat jos. Pana la ora 4 AM s-a lucrat la montarea anexelor pe V6, distributie, etc. Pentru ca lumea era deja obosita si nimic nu se mai lega in logica, a fost nevoie de o pauza. Pauza a fost pana la ora 9, cele cateva ore de "somn" spunandu-si cuvantul, si dimineata totul parea sa aiba logica. Asa ca Day 2 tocmai incepuse cu dreptul!
Dupa cateva ore de schimbat instalatii de masini, de taiat fire si de cautat relee si mufe, baietii au reusit sa porneasca motorul. "Nu pot descrie in cuvinte ce am simtit cand am auzit prima data sunetul unui V6 pe masina mea" spune Carry.
Apoi totul a decurs cu bine, s-a montat motorul complet si masina a iesit in teste pe centura Bucurestiului. Dezamagire totala!!! Masina nu mergea nici pe departe cum mergea inainte... si era deja ora 23 sambata.
Dupa diferite incercari si schimbat de ECU-uri si de relee, si de sigurante si de multe alte amanunte si maruntisuri, masina dadea o gramada de erori si motorul nu functiona cum trebuie. In jurul orei 2 AM a fost gasita problema: 2 fise inversate... o greseala banala la care nimeni nu s-ar fi gandit. Din nou, masina a fost scoasa in probe.
"Al doilea lucru care nu il pot descrie in cuvinte... Un lucru e clar: mi-a depasit toate asteptarile! Ma asteptam sa fie o schimbare, dar nu atat de mare! Masina avea un cuplu extraordinar. Eu pastrasem cutia F18 si tragea in orice treapta si la orice turatie foarte bine" spune Carry.
Dupa 3 km de probe, in care masina patina cam in orice turatie in mers in primele 3 trepte, a cedat placa de presiune. Cedat nu e bine spus, pentru ca scotea zgomote ciudate si nu intra in viteza. A fost ceva de moment, pentru ca este aceeasi placa pe masina si nu mai sunt probleme acum.
Asadar, ce se gaseste acum sub capota? Un V6 c25XE cu un filtru de aer si admisie directa, cu tubulatura de inox adaptata motorului custom, pentru ca nu mai avea loc. Dupa cceva modificari, a incaput si radiatorul de apa, care era mai mare decat cel original.
Carry a plecat la Ramnicu Valcea, iar luni dimineata a avut programare la PILOT Pitesti. Cum era si normal, nu putea lasa evacuarea veche, asa ca a schimbat toata linia de evacuare din inox, cu toba intermediara, racorduri flexibile si tot tacamul. Evident s-a schimbat si sunetul. Se pare ca este unul infernal, zgomotos si tare, dar un sunet gros, metalic si de V6. Totul se amplifica in turatie mare, asa ca... vine furtuna!
Programul a fost respectat, asa ca omul nostru a plecat inapoi spre Franta, cu masina dotata cu un motor nou. Extraordinara diferenta de tinuta de drum a masinii, impresie data si de performantele noi. Nu se mai satura de accelerat Carry si i se parea ca masina tot ar mai vrea sa accelereze, indiferent cu ce viteza mergea. De exemplu, in Germania, unde nu este limita de viteza, motorul nu parea deloc a merge solicitat. Acceleratia de la 130 la 200 km/h era fantastica, fapt care l-au constatat diferite masini pe traseu si ABSOLUT de fiecare data punea un zambet pe buzele soferului nostru. Era si normal!
Insa asa cum se intampla la o masina cu motor nou, pe care nu il cunosti, apar surprize. Cand mai avea 800 de km, surpriza: motorul nu mergea decat in 4 pistoane. De vina era aprinderea, mai precis un modul de aprindere, care a cedat. Carry a continuat asa, ca doar era obisnuit in 4 pistoane, si a ajuns cu bine in Paris... dupa un consum mediu de 23l / 100km... asta din cauza defectului.
Problema a fost remediata dupa 2 zile, ocazie cu care a luat si o bobina noua de aprindere, si totul merge perfect de atunci. Opelul s-a ales cu un motor puternic si fiabil, destul de economic - consum in jur de 10%, dar asta ca nu se poate abtine cateodata sa atinga pentru cateva secunde pedala de acceleratie pana la fund. Masina a mai lasat ceva urme. O oboseala acumulata in 10 zile de TUNING pe care a resimtit-o aproape 2 saptamani, atunci cand Carry a reluat munca.
Opelul Astra Cabrio a lui Carry a acumulat 22 cupe in competitiile internationale de Styling si Tuning. A participat de curand cu motorul acesta, unde a luat TOP 1 Peinture si TOP 3 Performance, Top 1 Cabrio 2012, Top 2 DB pot essence (decibeli evacuare) si alte premii pe diferite categorii.
Deci Carry nu are numai o masina ceva mai rara si frumoasa la exterior, de acum am o masina cu un motor performant, care nu a mai fost pus pe o astra F cabrio... cel putin nu in Romania sau in Franta...
Printre ultimele modificari, acestea sunt cele mai interesante. Carry a profitat de cateva cupe si a avut o reducere la diferite firme de tuning. A vopsit motorul cu aerograf, modelul ales fiind BLUE Flames. De curand a schimbat axele cu unele de 3,0 L si un ECU cu cip, din Germania (acolo totul e posibil), care ar trebui sa aiba intre 11 si 13 cai in plus. Asadar, motorul ar trebui acum sa aiba in jur de 200 de cai. Tot de curand au fost schimbate (din nou) si jantele. A ales de aceasta data BORBET T cu 7.5 j fata si 9 j spate cu buza polisata.
Pe viitor, pentru ca trebuie sa existe si planuri de viitor la un pasionat asa cum este Carry, se prevede un turbo charger electric. Chiar daca multi vor zice ca e o prostie, Carry a mers cu o masina care avea instalat un asa accesoriu si diferenta e considerabila. Nu e vorba de cele de pe Ebay la 20 de euro, ci unele speciale, testate, produse USA. Diferenta ar trebui sa fie undeva la + 20% din puterea motorului. Gata, asta a fost. Pentru moment! Carry nu inceteaza sa ne surprinda. Este cu siguranta unul dintre cei mai pasionati membrii ai comunitatii 4tuning. Mereu gaseste ceva de modificat si de imbunatatit la masina. Suntem curiosi ce ne mai pregateste pe viitor. Asteptam cuminti si promitem ca revenim cu o noua prezentare.
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si multe poze! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Pompa servodirectie 491100023r renault laguna 3 [2007 - 2011]... 500 Lei
Teava admisie moto rms aprilia sr; gilera runner, typhoon;... 59 Lei
Filtru ulei (sp1426 alc) aprilia motorcycles,benelli... 23.74 Lei
-
Armatura bara fata volkswagen golf 4 combi an 2004 119 Lei
Dezmembrez ford transit 2015 - 2016
9802448680 9674973080 vdo injector cetroen peugeot ford volvo... 550 Lei
-
Janta aliaj r15 tabla!!! volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 50 Lei
Set jante r16 vw golf 6 6jx16 et 50 5x112 cod: 1t4071496666... 1150 Lei
Baterie de pornire (yt7bbs yuasa) ducati motorcycles,kymco... 399.26 Lei
-
Senzor presiune gaze audi a4 b8 2.0tdi 0281006005 100 Lei
Dezmembrez renault megane 2 2002 - 2010 1.5 dci k9k 724( cp:...
Stop dreapta haion original mercedes-benz gla (x156) facelift... 400 Lei
-
Cutie viteza manuala renault megane 2 (2003-2008) 1.5 motorina... 700 Lei
Alternator fiat ducato 2.3 diesel 2016-2022 350 Lei
Pompa + cilindru ambreiaj toyota rav 4 2.0 d4d 85kw 116cai... 250 Lei
-
Alternator fiat ducato ii 2.3 jtd 110cp cod piesa : 9665617780 249 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale bmw seria 1/2/3 / audi 5x112 cu... 1250 Lei
Amplificator audio / staie originala audi a4 b6 cod piesa :... 150 Lei
-
Piese moto honda sh yamaha, honda, suzuki, kawasaki, ktm, bmw,... 10 Lei
Piese scuter malaguti f12 dezmembrez scuter malaguti f12 10 Lei
Sonda lambda skoda octavia 2 1.2 i tsi cbzb benzina 03f906262b... 300 Lei
-
Navigatie 8618842290 audi a4 b7 [2004 - 2008] 2.0 tdi blb 350 Lei
Traversa superioara mercedes clasa clk (c209) [fabr 2002-2009]... 63 Lei
Distribuitor vacuum audi a3 sportback (8pa) [fabr 2004-2013]... 99 Lei
-
Releu incarcare aprilia leonardo scarabeo 125-250cc 150 Lei
Armatura bara fata volkswagen golf 5 2006 hatchback 1.4 mpi 150 Lei
Compresor clima 4f0260805t audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 715 Lei
-
Ford focus diesel 2012 4090 €
Vw passat b5 tdi
Baterie de pornire (ytx5lbs yuasa) aprilia motorcycles,baotian... 284.83 Lei
-
Armatura bara fata volkswagen passat b6 variant (3c5) [fabr... 199 Lei
Radiator intercooler 1.5 dci 144610001n renault laguna 3 [2007... 245 Lei
Lant distributie malaguti madison - mbk doodo skyliner -... 80 Lei
-
Dezmembrari renault megane 2
Bara fata hyundai tucson 2016-2018 2900 Lei
Dezmembrez vw golf vi 1.6 tdi cayb 90 cai cutie manuala 5...


