Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil
De aceasta data vom prezenta o masina tunata din nevoie. Din nevoia de a fi mai rapid. Si asta pentru ca Emil Ghinea este un participant in competitiile din Romania, mai precis, cele de Viteza in Coasta. Masina lui este un Renault 5 GT Turbo cu foarte multe modificari, special creata pentru a face fata virajelor din traseele de coasta.
Distribuie pe Facebook

Cand vrei sa participi in Campionatul National de Viteza in Coasta, ai nevoie de o masina putin mai diferita fata de una de strada. Ba nu, mint: de una mult mai diferita fata de orice alta masina de strada! Emil Ghinea participa la o clasa mai mica fata de masinile integrale care monopolizeaza cursele, dar si la cea cu 2 roti motrice. Si pentru asta a ales un "Pocket Rocket" clasic, care a facut istorie: Renault 5 GT Turbo.

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

Masina la origine a avut motorul normal de 1.4 litri, insa acesta a fost inlocuit cu unul de Volvo 440, tot turbo, cu o capacitate de 1.7 litri. Motorul a mers montat ca uns, bolt-on, la fel si cutia de viteze. O capacitate mai mare a motorului inseamna mai multe posibilitati de modificari si de crestere a puterii. Constructia masinii a durat aproximativ 2 ani, pentru a ajunge in stadiul actual. Insa inainte de a debuta in CNVC si in CRVC Metabond (Campionatele Nationale si Regionale de Viteza in Coasta), reglajele fine si cele de efect au fost realizate la Sf. Gheorghe, de catre Jan Pescaru.

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

Si inainte de a enumera modificarile acestei masini, trebuie sa spunem ca inca de la primele participari, Emil Ghinea a obtinut rezutlate bune: in grupa H4, Emil a obtinut doua locuri 2 la Teliu si locul 1 la Sinaia in CNVC Dunlop, iar pe plan regional, in CRVC Metabond, a obtinut locul 1 la L3 in etapa Balvanyos si locul 2 la L3 si 3 la general in etapa Sugas Bai.

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

Si acum sa vedem si cu ce masina a obtinut pilotul Emil aceste rezultate. Stim deja ca e vorba de un Renault 5 turbo. Stim deja ca are motor de Volvo ce produce aproximativ 120 cp. Insa mai mult de atat, urmeaza o lista interesanta de modificari aftermarket. Turbina este Garrett T28 cu blow-off HKS Black Edition si impinge aerul in motor printr-un traseu custom, cu intercooler mare frontal. Admisia este HKS, iar pentru ca aerul sa aiba amestecul perfect cu benzina, un set de injectoare de 350cc sunt instalate in locul celor originale. Evacuarea este si ea directa ca sa completeze "meniul" motorului turbo de aer + benzina mai multa = putere mai mare.

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

In plus, amortizoarele sunt acum Spax Krypton Gas reglabile pe doua cai, bucsi Powerflex si bare anti-apropiere intre oalele amortizoarelor se ocupa cu stabilitatea masinii in curbe. Nici sistemul de franare nu a ramas asa cum a iesit din fabrica: etrierele sunt Brembo cu 4 pistonase, discuri fata si spate tot Brembo, frana de mana hidraulica Wilwood. Alte modificari sunt legate de ambreiaj care este acum sinterizat marca OMP, rollbar OMP, volan OMP, pedale OMP si scaune Sparco. Mai este montat si un Short-Shifter OMP ca sa ajute la schimbarea vitezelor.

Pe final, mai putem adauga centuri de siguranta omologate Schroth in 4 puncte, anvelope slick, vopseaua proaspata portocalie, bad-boy look la capota, priza de aer pe capota, eleron spate pe haion si multe alte mici elemente de performanta.

Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil

Masina este cu adevarat o rachete de buzunar. Este stiut inca din anii '80 ca Renault 5 GTT are veleitati de curse, in raliuri si nu numai. Tocmai de aceea, dar si pentru ca este o masina usoara, care in combinatie cu un motor puternic, devine o adevarata bomba cu 4 roti, a fost aleasa de Emil. Noua ne place la nebunie masina de Viteza in Coasta pe care a realizat-o Emil si cu care participa in competitii. Ne place si calitatea lucrarii, dar si rezultatul final. Se pare ca in masina au fost investite multe ore de munca, dar si pasiune fara limite, pentru ca masina ai zice ca e una de show, nicidecum de alergat la coasta, la cat de curata si de elegant arata fiecare amanunt in parte. Si pentru asta, ne scoatem palaria in fata lui Emil si a masinii lui. Si in plus de asta, ii uram mult succes in competitiile viitoare!

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si multe poze! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Racheta de buzunar: Renault 5 GT Turbo by Emil
mai multe