Update: cel mai puternic Golf 6 din lume are 770 cp si este facut in Romania
- Masina este un Golf 6 R care avea la origine 270 cp
- Motorul modificat de Exelixis are acum 770 cp si 622 Nm
- Exelixis Motorsport a realizat si unul dintre cele mai rapide Nissan GT-R din lume
Prin 2007, grupul VAG se mandrea cu un proiect special numit Golf GTi W12-650, adica un Golf de 650 cp. Scosi dintr-un motor W12 de 6 litri cu doua turbine. Nimic spectaculos, daca ne gandim ca e vorba de o creatie marca Volkswagen, de fabrica, unde bugetele sunt nelimitate. In 2013, undeva in Romania, istoria se repeta si se imbunatateste: Exelixis Motorsport reuseste sa obtina 770 cp dintr-un motor de 2 litri TFSI. Se naste astfel cel mai puternic Golf 6 R din lume care are sub capota cel mai potent motor de 2.0 TFSI din lume. Simplu, nu?
UPDATE! Daca ultima oara v-am prezentat acest VW Golf cu o putere de 680 cp sub capota, iata ca acum masina are 776 cp. Acest Golf este probabil cel mai puternic dotat cu motor TFSI din lume si este realizat de Exelixis Motorsport. Iata mai jos un clip cu autoturismul realizat de EvlSant0s.
Acum cativa ani, sa tot fi fost prin 2007, grupul VAG entuziasma iubitorii de hot-hatchuri cu un proiect denumit Golf GTI W12 -650, ce beneficia de un motor W12 de 6litri bi-turbo ce dezvolta 650cp. Si acest proiect la fel ca si alte asemenea demonstratii de forta din lumea auto a fost unul spectaculos dar fara nici o transpunere in realitate, macar si prin cateva exemplare de colectie la un pret ridicol de mare.
Nu putem baga mana in foc ca exact atunci proprietarului acestui Golf 6 R i-a incoltit ideea unei masini unicat, atat estetic cat si mecanic dar nici nu putem exclude aceasta ipoteza.
Deruland pe repede inainte ajungem in primavara anului 2012 cand ne-a fost incredintat acest exemplar de Golf 6 R. Desi masina beneficia deja de o multitudine de upgradeuri ramasese o singura intrebare fara raspuns: motorul dom’le, ce facem cu motorul?
Astfel provocarea fiind lansata, am stat si am cugetat, masurat, intrebat dupa care am intocmit o lista de cumparaturi lunga cat o zi de post. Faza a doua, achizitia, a fost una relativ simpla dar de durata, perioada in care intr-o tara cvasi-anonima in lumea performantei auto au inceput sa ajunga piese numai una si una, ba chiar unele din ele unicat, cum ar fi: axe cu came custom Catcams, galerie de admisie billet cu porturi pentru extra 4 injectoare, galerie de evacuare twin-entry acoperita ceramic.
Pana aici toate bune si frumoase, plan avem, piese avem dar cum il facem pe Golf sa arate la final tot a Golf si nu a ceva Frankenstein motorizat? Ei bine aici a intrat in scena entuziasmul, priceperea si ingeniozitatea specific romaneasca.
Uite asa dupa lupte seculare ce au durat un an si o schioapa, portile garajului s-au deschis lasand liber in lume un veritabil lup in blana de oaie capabil sa dezvolte 770cp dar pastrand caracteristicile unui daily driver.
Pentru cei ce nu cunosc, cifrele oficiale declarate pentru acest model sunt 270cp respectiv 350Nm de fabrica, iar daca divulgam si informatia ca in acest moment masina despre care vorbim este atat cel mai puternic Golf 6 R din lume cat si posesoarea celui mai potent motor 2.0TFSI din lume, lucrurile devin destul de clare.
Dupa cum am promis revenim la afirmatia initiala pentru a lamuri lucrurile printr-o simpla enumerare elocventa am zice noi:
- O armata de ingineri Vs o mana de oameni
- Buget nelimitat Vs buget limitat
- 6 litri Vs 2 litri
- 2 turbine Vs 1 turbina
- 650cp Vs 770cp
Rezultatul final Germania 0 - Romania 1. Si nu e vorba de vreun amical de fotbal.
Cam aceasta ar fi pe scurt povestea celui mai puternic Golf 6 R din lume, acum ne credeti ca avem 770 de motive care ne sustin?
Pentru mai multe detalii tehnice despre masina acceseaza: http://forum.4tuning.ro/612-exelixis-motorsport/386720-puternic-golf-6-2-0-tfsi-lume-by-exelixis-motorsport/page-2.html
In cazul in care va intrebati cine este Exelixis Motorsport… ei bine este o firma romaneasca de tuning&motorsport responsabila si pentru multe alte proiecte extreme precum acesta, despre care puteti afla detalii atat accesand www.exelixis.ro cat si https://www.facebook.com/ExelixisMotorsport.
Sectiunea dedicata Exelixis Motorsport din forumul 4Tuning unde sunt prezentate toate proiectele deosebite o poti gasi aici: http://forum.4tuning.ro/612-exelixis-motorsport.html
Acum ai 770 de motive in plus pentru a fi mandru ca esti ROMAN!
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €