BMW n-a construit niciodata o asemenea masina, dar totusi exista. Are 900 de cai si tractiune spate

BMW n-a construit niciodata o asemenea masina, dar totusi exista. Are 900 de cai si tractiune spate
  • Este, poate, unicul M5 Touring F11
  • A fost construit de un atelier de tuning din Germania
  • Motorul V8 twin-turbo are in acest moment 730 de cai putere
Distribuie pe Facebook

Acest BMW Seria 5 Touring cu 900 de cai putere sub capota si tractiune spate este opera unui atelier de tuning din Germania. Sub caroserie, acestia au instalat tot ce se putea de la un M5 din generatia F10.

Constructorul bavarez de automobile a lansat pana acum sase generatii M5, dar numai doua s-au bucurat si de o versiune Touring, sau in limbaj popular "break". Este vorba despre M5-ul E34 si M5-ul E61, acesta din urma fiind in acelasi timp primul, dar si ultimul M5 cu motor V10 sub capota.

BMW M5 R Touring

In ciuda pachetului destul de atractiv, foarte putini clienti au optat pentru un M5 E61, asa ca oficialii BMW au luat decizia sa nu mai ofere un asemenea model. Desigur, daca vrei un M5 Touring de generatie mai noua, tot ce ai de facut este sa gasesti un atelier de tuning indeajuns de curajos sa construiasca un asemenea proiect.

BMW M5 R Touring

Proprietarul acestui BMW 550i Touring (F10) a gasit un asemenea atelier in Germania iar masina pe care o poti admira in aceste imagini este, probabil, unicul M5 Touring din generatia F11. De fapt, cei de la Carbonfiber Dynamics l-au denumit M5 R Touring pentru a nu crea confuzie.

BMW M5 R TouringBMW M5 R Touring

Modificarile exterioare sunt mai mult decat vizibile si includ jante negre supradimensionate si cateva elemente aerodinamice din fibra de carbon. Ce nu se vede din prima este insa mult mai important decat aceste artificii de design.

BMW M5 R Touring

Aici ne referim la tot pachetul tehnic, pe care atelierul de tuning l-a luat de la un M5 F10. Da, ai citit bine. Acest BMW 550i Touring are cutia de viteze, diferentialele, puntile, suspensia si, desigur, propulsorul unui M5 din aceeasi generatie. Instalarea lor nu a fost usoara, tunerul avand nevoie de 8 luni pentru a le potrivi pe toate sub caroseria break.

BMW M5 R Touring

Si daca tot am pomenit de motor, acesta nu a fost lasat stock. Unitatea V8 twin-turbo de 4.4 litri care inainte dezvolta 560 de cai putere, a primit turbine noi, un intercooler nou si alte cateva modificari care i-au permis puterii sa urce la 730 de cai. Atat are masina in acest moment, dar urmeaza o resoftare ECU care sa impinga V8-ul in 900 de cai putere si 1300 Nm cuplu. Si toti sunt transmisi exclusiv catre puntea spate.

BMW M5 R Touring

Din pachetul tehnic mai fac parte frane mai mari cu etriere verzi dar si o suspensie KW, pentru o garda la sol mai mica si manevrabilitate imbunatatita.

BMW M5 R Touring

Cat despre interior, regasim aici tapiterie din piele si Alcantara cu cusaturi verzi, un volan nou, scaune fata sport si cateva ornamente din fibra de carbon pe ici pe colo.

BMW M5 R Touring

BMW M5 R Touring

BMW M5 R Touring

BMW M5 R Touring

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze BMW M5 R Touring
mai multe