Probabil cel mai frumos BMW E30 Ursulet pe care banii nu il pot cumpara

Probabil cel mai frumos BMW E30 Ursulet pe care banii nu il pot cumpara
  • Motorul este un 2.7 modificat de Alpina
  • In total au fost realizate circa 700 de modele Alpina C2
  • Masina ii apartine unui pasionat din Germania
Distribuie pe Facebook

Cei de la SpeedHunters au prezentat recent acest BMW E30. De fapt, nu este un BMW, pentru ca masina originala nu s-a vandut cu nicio sigla BMW, ci cu sigla Alpina. Mai precis, discutam de un Alpina C2 realizat la sfarsitul anilor '80 pe baza unui BMW 325i.

Compania Studie este un brand japonez specializat pe marca BMW. Am mai prezentat in trecut si alte proiecte semnate de Studie, direct din Japonia, dar masina asta este una realizata de departamentul din Germania al tunerului nipon. Si, spre deosebire de alte masini, care din vehicule de strada isi propun sa fie transformate, multumita modificarilor, in autoturisme imbunatatite, aici vorbim despre o masina care a avut tuning din fabrica si, ulterior... re-tunata.

De fapt, traseul acestui automobil e si mai complex. Pentru ca prin 1987, compania Alpina cumpara masini model 325i direct de la BMW, pe care ulterior le transforma in modele Alpina B3, C1 si C2. Acesta din urma este si cel prezentat aici, care, venea cu un motor asipirat de 2.7 litri cu 6 pistoane ce producea 210 cp in versiunea modificata de Alpina, fiind putin mai puternic decat M3-ul oferit de bavarezi. Ulterior, aceasta Alpina C2 a fost transformata de Studie in ceea ce vedeti in aceste imagini.

BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

Adica un BMW Ursulet perfect, care le are pe toate. Inclusiv sigla BMW, pierduta odata ce a intrat pe mana celor de la Alpina, in anii '80. Si, probabil cel mai extravagant element al masinii este setul de jante JDM, marca Watanabe, care sunt un model unic, realizat pe comanda, ce se bazeaza pe celebrul Type F8, model care incalta si azi o sumedenie de Datsun-uri, Skyline-uri si Mazde clasice. Jantele sunt pe 17 toli, cu latimi diferite fata si spate, incaltate cu pneuri Advan de 215/45 pe fata si 235/45 pe spate.

Mai remarca si elementele din fibra de carbon, deloc putine si deloc invizibile. Cum ar fi oglinzile laterale aerodinamice, in stilul celor de WRC, dar si buza spoilerului frontal sau capota motorului. Aceasta din urma, desi este din carbon 100%, a fost vopsita pentru a intregi culoarea alba, special aleasa pentru scoaterea in evidenta a designului exterior care te duce cu gandul la clasicul model 3.0 CSL de Grupa 2. Culorile alese au fost cele care simbolizeaza departamentul Motorsport si a sa litera emblematica, M.

BMW E30 Alpina C2

Ca sa incheiem cu exteriorul, mai mentionam eleronul subtil de pe portbagaj, evacuarea dubla care nu mai este cea originala Alpina, este realizata de Arqai, uriasele proiectoare in stil WRC din bara fata si, nu in ultimul rand, usor vizibile printre spitele jantelor, uriasele etriere AP Racing cu discuri dublu ventilate.

Trecand la interior, ne dam seama ca munca celor de la Alpina a fost in van. Tot acel lux de odinioara a disparut, lansand loc unui interior, pe cat de curat, pe atat de sportiv si agresiv. Mai exact, masina are acum doar 2 locuri, adica doua scaune de tip scoica marca Recaro, dotate cu centuri in 4 puncte Willians, roll-cage complet vopsit in alb cu finisaje Motorsport, volan imbracat in Alcantara marca MOMO, volan ce inca poarta cu mandrie sigla Alpina, fete de usi imbracate in Alcantara, dotate cu un simplu maner de tragere, butoane de iluminare in stil WRC si un computer de bord Motec, special pentru circuit.

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2

Sub capota zace acelasi motor de 2.5 litri, transformat ulterior de Alpina intr-un 2.7 aspirat. Insa puterea originala de 210 cp a crescut acum putin datorita noilor schimbari care au avut loc pe partea de electronica, dar si la mecanica. De exemplu, computerul este acum unul Motec, programabil, iar aprinderea este una speciala de curse, marca Okada Project. In plus, filtrul de aer a primit o carcasa din carbon, baia de ulei a primit un radiator special, luat de pe masini de circuit, iar caroseria a fost ranforsata in punctele cheie, pentru un plus de precizie in virajele abordate cu viteza.

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2BMW E30 Alpina C2

Nu stim ce putere are acum motorul cu aceste noi modificari, dar, tinand cont ca discutam de un propulsor aspirat, nu credem ca puterea sa depaseasca pragul celor 250 cp. Oricum, nu performanta este neaparat cea mai importanta in acest caz, nu? Ci aspectul general. Si, in situatia de fata, e clar ca avem de-a face cu unul din cele mai reusite BMW-uri model E30 din lume. O masina care are de toate, iar calitatea lucrarii pare sa fie la cele mai inalte standarde posibile. Tare ne-am dori sa vedem si in Romania cateva astfel de proiecte fara compromisuri, capabile sa te lase fara respiratie.

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

BMW E30 Alpina C2

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (33) Poze BMW E30 Alpina C2
mai multe