Toyota Supra de 1100 cp: perfectiunea are forma

Toyota Supra de 1100 cp: perfectiunea are forma
  • Masina are o singura turbina
  • Internele au fost inlocuite
  • Cu benzina de strada scoate 650 cp
Distribuie pe Facebook

Una dintre ultimele prezentari StanceNation este cea despre o masina speciala. Un exemplar de Toyota Supra modificat, care ascunde sub capota nu mai putin de 1100 cp. Un autoturism care exprima perfectiune: tractiune spate, putere din plin si forme care nu mor niciodata.

Cine nu a visat vreodata la un Nissan Skyline GT-R R34 sau la o Toyota Supra, vesnicele rivale japoneze din filmele cu drifturi si curse de viteza? Fara indoiala, Toyota Supra, o masina sportiva care se chinuie sa revina in atentia pasionatilor cu o generatie noua, a fost si va ramane o emblema in lumea driftului sau a curselor de accelerare. Si asta pentru ca Paul Walker a condus o Toyota Supra in prima parte a seriei Fast & Furious, la fel cum a facut in partea a doua cu modelul Skyline R34. Indiferent de motive, cert este ca Supra este inca o masina la care viseaza multi.

Iata ca pentru unii, visele din adolescenta au devenit realitate. E si cazul lui Tyler Pflanz, care conduce astazi masina la care visa de cand era copil. Mai mult, a avut ocazia sa-i aduca o serie de imbunatatiri care ar face gelos orice pasionat si orice impatimit de tuning si performanta. E vorba de o Toyota Supra 3.4L 2JZ-GE care are o putere de mai mult de 1100 cp cu benzina de curse sau "doar" 650 cp cu benzina de la pompa.

Toyota Supra 1100 cp

Exemplarul prezentat aici este de fapt a doua masina pe care o are Tyler. Si asta pentru ca, intr-un accident nefericit de acum cativa ani, el a mai avut o Supra care a sfarsit intr-un incendiu. Insa ce a renascut din cenusa, a devenit monstrul de acum care ne face sa visam cu ochii deschisi. O masina noua, realizata de la zero, cu niste bijuterii sub capota la care pana si cei mai impatimiti ingineri si iubitori de tehnologie ravnesc.

Dupa ce a cumparat o masina noua, evident, tot o Toyota Supra, primul lucru pe care l-a facut proprietarul a fost sa-i schimbe motorul. Motorul care original era aspirat a fost inlocuit cu unul turbo, dotat cu un intercooler HKS si un compresor SP81. Asta, pe langa alte modificari majore, care i-au adus un total de 650 de cai putere cu carburant normal, la o presiune de 17 psi. Cu benzina Sunoco de curse, lucrurile stau putin diferit... Adica peste 1100 cp.

Toyota Supra 1100 cpToyota Supra 1100 cp

Motorul nou are acum toate cele 6 pistoane marca CP cu biele Carillo H-Beam, suruburi L19, kit de supape Brian Crower, axe cu came C 274, galerie de admisie custom cu clapeta de acceleratie Accufab 90mm, teava de 4 inch pentru intercooler, admisie racita, galerie de evacuare cu Wastegate Tial 44mm, blow-off valve HKS SSQ, evacuare a turbinei custom GReddy TI, rampa de injectoare PHR, injectoare Dynamics, pompa de benzina tripla marca Walbro, admisie de 5 inch, scut de caldura SP ABS, captator de ulei custom, radiator de ulei GReddy, radiator Koyo, flansa de alternator GReddy, flansa de la servodirectie tot GReddy, pompa de apa electrica Meziers, ventilatoare duble AAP, radiator intercoole Spal Puller, prinderi HKS de intercooler, bobine de inductie Moko Performance.

Toyota Supra 1100 cp

Pe langa modificarile de sub capota care nu prea au mai lasat nimic original in afara de blocul motor, Supra lui Tyler mai are cateva bunatati. Jantele Niche Pulse pe 19 inch, suspensie HKS Hipermax III, discuri de frana Stoptech pe spate cu etrierele originala de pe fata, discuri de curse D2 BBK de 356 mm cu etriere dotate cu 8 pistonase, bara anti-apropiere spate Cusco. Cam asta este pe partea de mecanica si franare.

Insa modificarile nu se opresc aici. Masina are la exterior o bara Ridox cu prelungire Shine Auto, semnale cu LED, praguri custom Bomex, capota de carbon Seibon Top Secret, spoiler spate Trial, aripi spate latite, aripi fata originale inlocuite cu Ridox Varis. Cat despre interior, aici gasim pedale Sparco, schimbator MVP, ceasuri TTC Aluminum, intrerupator general de curent in torpedou, ceasuri custom pe stalpul soferului, turbo-timer GReddy, boost controller, volan TRD, scaune Sparco Monza retapitate cu piele italiana si cusaturi custom, roll-cage in 6 puncte SFI-Spec, centuri de siguranta in 5 puncte, bancheta spate inlocuita cu spatiu custom pentru buteliile de Nitro si amplificatoarele audio.

Toyota Supra 1100 cp

Si daca tot am ajuns la sistemul audio, aceste e compus din unitate centrala JVC kw-xg700 Double-Din, difuzoare JBL GTO in portiere, difuzoare Alpine Type R in spate, amplificatoare Rockford Fosgate Punch 200a si Rockford Fosgate Power 200a, capacitor Rockford Fosgate RFC1D de 1 Farad, doua subwoofere JL Audio 10w1v2.8, ecrane Sony I-Frame, App-Tronics Stealth, Interceptor... ce or insemna astea.

Oricum am da-o, e clar ca discutam de o masina modificata in care s-au investit foarte multi bani. In jur de 100.000 de dolari. Pe langa costul masinii initial. Insa pasiunea nu cunoaste limite, iar atunci cand iti permiti, e bine sa faci ce iti place. Ca, pana la urma, o viata avem de trait, nu?

Toyota Supra 1100 cp

Toyota Supra 1100 cp

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Toyota Supra 1100 cp
mai multe