Parcarea de biciclete la metrou, o necesitate uitata
- Parcare de biciclete la metrou, o necesitate uitata
- "Publicul calator este rugat sa-si exprime punctul de vedere"
- Intre timp, avem trenuri si tarife noi
Numarul biciclistilor din Bucuresti creste in fiecare zi, insa, la fel cum Capitala nu are infrastructura necesara pentru a face fata numarului mare de masini, ea nu e pregatita nici pentru biciclete.
Dupa ce pista de pe Calea Victoriei s-a dovedit a fi o gluma proasta, se pare ca biciclistii sunt uitati si cand vine vorba de parcari la statiile de metrou.
O varianta pentru a evita traficul infernal de la orele de varf este sa mergi cu bicicleta pana la cea mai apropiata statie de metrou si sa continui drumul cu acesta. O varinta imposibila insa pentru ca nu avem unde parca bicicleta. Suportii pentru acestea lipsesc, iar acolo unde sunt... nu exista paza.
O singura statie de metrou are o parcare interioara pentru biciclete - Dimitrie Leonida. Ar putea fi si altele, insa eu nu le-am observat; daca le-ati vazut voi, va rog sa-mi dati de stire.
Aceste parcari sunt o solutie pentru cei care locuiesc in suburbiile orasului si, in loc sa piarda timp si bani in traficul din Bucuresti, prefera transportul pe doua roti. In urma cu cinci ani, Metrorex supunea acest subiect unei dezbateri publice.
"Publicul calator este rugat sa-si exprime punctul de vedere"
Iata care era solicitarea celor de le Metrorex in 2010:
"Administratia Metrorex lansează o dezbatere publica pentru a determina parerea călătorilor pentru doua idei:
- Daca este considerata utila amplasarea in zona statiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizarii metroului si care sunt aceste statii in opinia utilizatorilor.
- Daca exista utilizatori ai metroului care in zilele de sfarsit de saptamana doresc sa poata transporta bicicleta in interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agrement.
Publicul calator este rugat sa-şi exprime punctul de vedere pe adresa contact@metrorex.ro în perioada 15 martie - 15 aprilie 2010. Rezultatele vor fi facute publice in jurul datei de 1 mai 2010."
Dupa ce "publicul calator" si-a exprimat un "punct de vedere pozitiv", biciclistii au inregistrat o victorie legata de transportul bicicletelor in vagon si o promisiune neonorata. Metrorex a explicat ca va incepe amplasarea rastelelor pentru depozitarea bicicletelor in lunile iunie - iulie ale anului... 2010.
Intre timp, avem trenuri si tarife noi
In cei cinci ani de cand a fost supus dezbaterii, subiectul a ramas "pending", insa am vazut cu ochii nostri cand ni s-au pus la dispozitie alte facilitati: trenuri mai mari si calatorii mai scumpe.
Discutia trenurilor spaniole CAF mai late decat peroanele bucurestene a fost lunga, a determinat indignari si apoi a fost uitata la fel de usor. A urmat o noua licitatie, castigata tot de spanioli in detrimentul unei firme romanesti de la Arad. Noi indignari, insa nu suficiente.
A fost nevoie ca tarifele sa creasca pentru ca bucurestenii sa faca proteste, firave, desigur. Evenimentele "in memoriam" cartelei de 62 de calatorii au venit si s-au dus, la fel ca si cartela, de altfel.
A urmat o demisie in fruntea Metrorex si subiectul s-a inchis la fel de repede ca usile de la metrou. In zgomotul cauzat de atatea evenimente, bicicletele au fost uitate.
O comparatie
O comparatie intre ce se intampla la metroul din Bucuresti in privinta asta si ce se intampla in Vest ne face si mai mult rau, insa nu ne vom opri acum din aceasta cauza.
In Olanda, 31% dintre locuitori declara bicicleta drept principal mijloc de transport. Fiecare statie de metrou este dotata cu rastele pentru aceasta, iar daca le folosesti trebuie sa platesti o taxa modica.
In Danemarca exista 12.000 de kilometri de pista pentru biciclete, iar in statiile de metrou si gari exista parcari mari, supravegheate.
Germania se lauda cu 70.000 de kilometri de pista pentru biciclete, iar in Berlin se estimeaza ca aproximativ 700 din 1000 de persoane folosesc bicicleta ca principal mijloc de transport. Parca nu mai are rost sa adaugam ca la metrou exista parcari de biciclete, nu?
In tot acest timp, londonezii se pregatesc sa inceapa constructia celei mai mari autostrazi pentru biciclete.
Odata cu aceste comparatii vine, in loc de concluzie, o intrebare. Cand se vor putea bucura si biciclistii de la noi de aceste facilitati?
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Renault megane 16v 2006 2000 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €