Parcarea de biciclete la metrou, o necesitate uitata Moto & ATV 28 Aprilie Parcarea de biciclete la metrou, o necesitate uitata
Toate comentariile (7):
512 comentarii 988 puncte
Bicicletele ar trebui inmatriculate, taxate, asigurate (cati biciclisti pot scoate imediat 200-1000 de euro pt o oglinda ce o acroseaza + revopsirea portierei, aripii zgariate sau o situatie mai grava, bara fata, capota, parbriz, mai ales ca in acceasta situatie bicilistul se poate afla in imposibilitate de plata fiind decedat si soferul ramane cu paguba), aia care le conduc sa aiba absolvit un curs gen la categoria AM. Dupa aia n-au decat sa emita pretentii. Eu de ce sa platesc taxe si drumurile cu 3 benzi sa se faca drumuri cu 2 benzi pe care sa circule biciclistii, o specie de oameni ce nu au reusit in viata. De asemenea trebuie o evaluare medicala foarte deasa la biciclisti, mersul pe bicicleta pe baza observatiilor personale...aka era sa calc niste biciclisti... este un factor extrem de daunator ochilor, utilizatorii bicicletelor, in proportie majora, suferind de acromatism, boala ce ii impiedica sa distinga culorile semaforului astfel accestia crezand ca e mereu verde/gri in lumea lor.
28 apr 2015, 12:42
-1
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Am ras pe rupte. N-am mai ras asa de cand a cazut boc la tv. Esti aborigen si nu te prea duce capul.... Datorita climatului actual ai reusit sa apuci 21 de ani... Altfel in alte perioade, la cat gandesti ai fi fost mort inainte sa faci 6 anisori... Mersul pe bicicleta devine periculos doar in conditiile unui trafic haotic cum e cel din Bucuresti/Romania. In rest, unde soferii sunt disciplinati si destul de civilizati nu e nicio problema. Mersul pe bicicleta pe langa faptul ca fluidizeaza mult traficul auto si reduce enorm nivelul poluarii, al noxelor si al prafului din mediul urban mai adauga si un beneficiu major si anume : miscarea/exercitiu fizic. Deci implicit boli mai putine si/sau mai putin severe, costuri scazute cu tratamentul medical, diminuarea obezitatii in randul copiilor si adultilor, combaterea sedentarismului etc. Astfel, daca ai un numar mare de biciclisti atunci ai sanse foarte mari sa nu mori de batranete in trafic, sa reduci drastic consumul si timpul de deplasare si sa te poti bucura de o viata mai relaxanta. Nivelul taxelor pe care le platesti tu este la fel ca si cel platit de biciclisti. Pentru ca tu platesti vigneta, taxe mediu, asigurare si la fel si ala cu camionul care aduce mancare la aprozarul de unde cumpara biciclistul fructe, legume, lactate si altele care se regasesc in pretul produselor de la raft. Nu te mirai niciodata ca atunci cand se scumpea benzina cresteau si preturile? Faptul ca mintea ta nu poate concepe ca platesti la fel ca ceilalti pentru un bun comun e un lucru oarecum ingrijorator. De aici si gandirea ca biciclistii sunt niste ratati care este falsa. Poti sa ai parc de camioane si limuzine dar sa te plimbi cu bicicleta in draci. Asta e cazul multor nemti, olandezi, britanici sau suedezi, directori sau sefi de departamente in companii mari care vin la birou pe bicicleta. Daca tu te consideri mai "ajuns" doar ptr ca ai un cotet luat la mana a doua inseamna ca valorile tale sunt complet rasturnate.
28 apr 2015, 13:35
+6
512 comentarii 988 puncte
Da domnule sunt aborigen, m-am nascut in Romania, din singura zona care de-a lungul timpului absolut nimeni nu a reusit sa o cucereasca. Cu ce ma incalzeste pe mine ca suboamenii aia numiti biciclisti platesc taxe la lapte? Imi repara mie masina laptele lor daca un bautor de lapte din asta imi atinge oglinda? NU. N-are placuta de inmatriculare, n-am cum sa-l identific, poate bine mersi sa fuga printre masini. Daca il urmaresc si il retin tot eu intru in ilegalitate. In timp ce pedaleaza un biciclist consuma mai mult O2 decat daca ar merge pe jos si emite mai mult CO2, deci biciclistii polueaza. Daca intradevar le-ar pasa de mediu ar merge pe jos. Spuneti ca doar in Romania se intampla asta, dar si soferii americani sunt satuli pana peste cap de apucaturile din trafic ale acestor oameni pe doua roti ce nu au reusit in viata si au impresia ca daca nu au carnet pot trece bine mersi pe rosu ca nu are ce sa le suspende politia, din partea mea sa le suspende un sofer viata, dar din nou cine ii plateste paguba soferului si orele de consiliere psihologica? Ati spus ca nivelul taxelor e la fel, dar taxele alimentare le platim cu totii, indiferent ca mergem cu pejosul, bicicleta, autobuzul sau suntem oameni realizati si avem propriul nostru automobil. Atata timp cat eu platesc taxe sa ocup alea doua benzi, si biciclistul trebuie sa plateasca pt banda lui. Pt trotuar sa zicem ca platim cu totii taxe. Asadar logic ar fi ca biciclistii neplatind taxe sa umble pe trotuare si in nici un caz sa aiba banda dedicata, restrictionand circulatia automobilelor oamenilor realizati pe mai putine benzi creanduse astfel blocaje absurde in trafic,cum e situatia din cauza noi benzi pt biciclisti proaspat inaugurata. In incheiere, banii nu aduc fericirea, dar mai bine plangi in Mercedes decat pe bicicleta.
28 apr 2015, 15:48
0
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Prietene, esti in totala confuzie. Am fost cuceriti de ne-au luat toti dracii. partial suntem asa inapoiati tocmai pentru ca ne-au capusat pe rupte aia de ne-au cucerit. Intai romanii, apoi otomani, austro-ungarii, nemtii, rusii, parlamentarii cu taxele, si povestea poate continua dar nu asta era ideea. Un biciclist in timp ce pedaleaza scoate pe gura si cur mult mai putin decat o singura masina in 3 min de stat la romana la isemafor. Si daca il prinzi si de 3 ori la rand.... fa tu calculele. Apoi, exista intotdeauna si reversul medaliei adica sa o ia razna una dintre parti. Adica ori se urca automobilistii peste biciclisti (cazul din frumoasa noastra tara - excludem cand biciclistii sunt beti turta) ori invers. Asa e in SUA intradevar dar asta pentru ca marea majoritate sunt curieri si rapiditatea le aduce painea pe masa. Ei risca si au si un fel de intelegere cu firmele care ii angajeaza pentru despagubiri in caz de accident. Din punctul asta de vedere iti dau dreptate. Eu am avut o oglinda sparta si un bandou belit si mare lucru nu am avut ce face. Dar de la asta pana al ai trimite sa pedaleze prin canale si pe langa porti si scari unde sunt mame cu copii, batrani sau invalizi e distanta mare. Nu spun ca au avut si ei niste piste de biciclisti pe care erau parcate masini.... Deci.... din punctul asta de vedere, pliscu mic! Da, nivelul taxelor e acelasi doar ca tu mai platesti pentru ca vrei impozit si surplus de benzina + costurile de rulare (revizii eventuale pene, etc). Nu te obliga nimeni sa le ai pentru ca nu te obliga nimeni sa ai masina. Poti sa le limitezi folosind transportul in comun si masina in weekend. Preturile din piata sunt cele care acopera taxarea pentru infrastructura. Platesti accize in benzina cat nu ai idee si sunt platite fie ca esti biciclist, pieton, astronaut sau sofer. Ptr faza cu blocaj in trafic vezi explicatia initiala. Mai multi biciclisti rezulta mai putine masini pe sosea, adica trafic mai scazut adica nem ambuteiaj si tot asa
28 apr 2015, 18:19
+1
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Si ca fapt divers, acum 4 ani am facut un curs de specializare la Liebherr DE si erau acolo mai multi care veneau pe bicicleta la munca si si mai multi veneau cu transportul in comun. Erau doar vreo 10-15 care veneau cu masina personala si asta pentru ca nu aveau cum sa vina pe distante mari altfel. Din multimea asta de oameni erau doi indivizi, sefi de departamente, care veneau cu bicicleta si foloseau S-Klasse-ul din dotare doar pentru ceremenii, vizite de lucru si alte asemenea. Garantez ca aia nu faceau mai putin de 10-12 mii euro pe luna deci rupti de foame nu erau si totusi, bicicleta era la putere.
28 apr 2015, 18:27
+1
umF
umF
122 comentarii 137 puncte
@ _Speed - Tind sa cred ca gandesti ca un roman clasic :D Tu esti superior , pentru ca ai masina , nu ? Te-as sfatui sa mai iesi si tu din tara , sincer. Sa vezi "Specia de oameni care nu a resusit in viata " cum pleaca din Canary Wharf (Districtul finaciar al Londrei) - cate 10000 de biciclisti in fiecare zi. Acea "specie de oameni care nu a reusit in viata" castiga cel putin 4000 de lire de luna , multi dintre ei fiind manageri - care iau mult mai mult de atat - insa merg cu bicicleta pentru ca nu sunt la fel de comozi precum "Bastanii de romani" care prefera sa mearga 2km pe zi pana la munca cu masina , pe la Universitate . Isi tin masinile de zeci - (chiar sute) de mii de lire acasa , pentru a face miscare zi de zi , si pentru ca le pasa de poluare. Plus ca bicicleta din dotare probabil a costat mai mult destul , o suma cu cel putin 3 zerouri in lire . Dar ei nu iti pot zice nimic , pentru ca ei sunt "o specie de oameni care nu au reusit in viata", iar tu esti bastan , pentru ca ai masina si o folosesti pentru 1 km pana la munca.
29 apr 2015, 11:17
0
113 comentarii 303 puncte
Ideea cu bicicleta sta in felul urmator- Cursuri legislative si examen (100 de lei, ceva de genul ca la scutere), si ASIGURARE. N-am pretentii la rovinieta dar vreau sa aiba asigurare si permis de scuter/moped ...A/AM . Majoritatea dintre ei habar nu au sa circule pe drum. Unii se cred cu masina si merg pe banda 1, dar pe mijlocul ei. Eu trebuie sa ma pun in pericol, sa intru intre masinile de pe banda 2 ca sa il salvez pe dumnealui, nu cumva sa indraznesc sa-l incurc cu ceva. In alta ordine de idei, ar trebui DRASTIC controlati la alcoolemie - am colegi de servici ( 45 de ani +....) care o ard lejer cu berea si vinul productie proprie . Nu vorbesc povesti- asta e realitatea- cei mai in varsta sunt cu bautura in cap, iar cei mai tineri alearga cam repede pentru siguranta lor ( 30 km/h pe bicicleta nu-i deloc de neglijat) si a noastra.
28 apr 2015, 18:43
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »