Aprilia RS125 - Prima calatorie

In fiecare an rasfoim Internetul dupa cea mai mica fotografie cu mult-doritele motociclete care pot fi vazute la saloanele de profil din Koln si Milano. Va prezentam Aprilia RS125, model 2009.
Atat in mers cat si pe loc, RS125 este o motocicleta frumoasa si in ciuda faptului ca e destul de mica, nu este in niciun caz o jucarie. Totul incepand de la carenajul decorat cu siglele sponsorilor, pana la jugul amortizoarelor care imita magneziul, cadrul si bratul spate polishat, jantelor spitate, si franele aurii pare sa apartina unui veritabil bolid Aprilia GP. Inima acestui mic racer este un motor de 125cc in doi timpi, facut de renumitul fabricant de motoare austriac Rotax. Alimentarea se face printr-un carburator Dell'Orto de 28mm cu admisie pe valva Reed, iar combustibilul deja folosit este evacuat printr-un esapament rapid aflat pe partea stanga. Vrei aspect de Gp sub 6.000$? Ia-ti o Aprilia RS125.
Motorul este bine prins intr-un cadru rigid de inspiratie GP cu brate duble din aluminiu polishat, suspendat pe o furca intoarsa de 40mm si un amortizor hidraulic pe spate. In fata se ocupa de franare un disc de 320mm cu montura radiala, etrier cu patru pistoane, iar in spate discul de 220mm, cu un etrier in doua pistoane bine controlate de bratul spate din aluminiu polishat, ce are o forma armonioasa si fluida.
Cu o masa totala declarata de doar 127kg, nu se indoieste nimeni ca RS125 este o motocicleta compacta. Totusi, spre surprinderea noastra, pozitia de pilotaj nu este atat de incomoda pe cat ar fi fost de asteptat si nici atat de inghemuita ca pe un veritabil GP racer de 125. Ghidonul include toate utilitatile necesare unei motociclete de sosea, cum ar fi semnalizarile, comanda farului si cea a claxonului. Instiumentele de bord contin un turometru analogic in care este inclus si un display digital pe care se pot citi viteza, informatii despre distantele parcurse si temperatura lichidului de racire.
Pentru a porni motorul nu trebuie decat sa apasati parghia socului montata pe ghidon si sa apasati butonul care comanda starterul electric. Nu e nevoie de niciun amestec ciudat de combustibil cu ulei, pentru ca motorul dispune de sistem automat de dozare a lichidului de lubrifiere, prin urmare benzina si uleiul se pun separat. Motorul porneste imediat si isi imbata pilotul cu fumul benzinei amestecat cu cel de ulei. Odata incalzit, motorul toarce la 1.000 rpm.
Startul de pe loc necesita indemanare cu ambreiajul, pentru ca micutul motor intr-un cilindru nu are nici pe departe acelasi cuplu ca un motor in 4 cilindri. Pe masura ce accelerezi, Single-ul pare sa ofere ceva cuplu, ca sa vezi ca poate. Dar pe masura ce turatia creste, motorul raspunde mai repede. Sunetul placut al motorului in doi timpi concorda cu viteza in crestere si imediat ce ambielajul ajunge la turatia magica de 10,000 rpm, motorul se trezeste la viata si, in sfarsit, isi incanta pilotul cu o acceleratie decenta. Aminteste-ti totusi sa schimbi viteza, pentru ca daca tii acceleratia acolo cateva secunde mai mult decat e cazul, distractia se incheie tot atat de repede cum a si inceput.
Pe traseu, transmisia in 6 trepte se descurca de minune sa tina micul motor bazaind cam pe toata lungimea pistei, desi ultima treapta este cam lunga tinand cont de puterea nu tocmai mare a motorului. Atat pe prima linie dreapta pana in Curba 1 cat si pe ultima linie dreapta, sigur o sa vrei mai multa putere. Pe restul traseului o sa te distrezi de minune, pentru ca tot ce pierde RS-ul la capitolul putere, castiga inapoi cu manevreabilitatea.
Schimbarile de directie nu necesita nici cel mai mic efort. Aproape ca este destul sa intorci capul in partea in care vrei sa mergi. De fapt, micul RS ia curbele atat de repede, ca iti trebuie cateva ture doar sa te obisnuiesti cu raspunsul imediat al acestei GP-replica. Imediat te vei surprinde jucandu-te cu fiecare portiune a unei curbe de la intrare la iesire mai repede decat ai facut-o pana in acest moment, probabil.
Garda la sol este indestulatoare, pentru ca trenul spate inspirat din lumea marelui premiu este inalt si chiar si cu pneurile de strada OE Dunlop, micul RS e capabil sa obtina inclinari uimitoare. Pozitia corpului este mult mai importanta comparativ cu un mare motor in 4 timpi si, din fericire, pana si cei mai inalti piloti vor avea destul spatiu cat sa isi mute centrul de greutate dintr-o parte in alta. Cand aduci toate aceste avantaje pe trasee virajate ca bowl turn-ul cu inclinatie de 20 de grade de pe Streets, vei merge atat de repede ca vei simti legile cinematicii transformate in senzatii ca niciodata pana atunci.
Aproape de inclinatia maxima, cadrul rigid, bratul spate si suspensia moale fac pilotajul foarte interesant. Impreuna cu puterea modesta, manevrabilitatea si inclinatiile inimaginabile, nu vei folosi franele pe fata foarte des, ceea ce inseamna ca furca fata nu va fi niciodata comprimata prea mult. Ajustabilitatea suspensiei se limiteaza doar la preincarcarea arcului spate; cu toate astea, avand in vedere dimensiunile si masa restranse, nu vei simti lipsa reglajelor. Pentru rarele cazuri in care va trebui sa incetinesti, franele sunt mai mult decat capabile sa incetineasca motocicleta cat se poate de repede.
Pe piata noastra, unde marile motoare in 4 timpi fac legea, rezervorul de 18 liti ai RS-ului sunt o gura de aer proaspat si ne fac sa mai uitam faptul ca aspectul practic este oarecum mai putin satisfacator. In timp ce un RS125 de 5.499$ cu siguranta nu este pentru oricine, senzatiile oferite pe pista o fac sa merite fiecare cent. Nu numai ca este manevrabila si simpatica, ea este o motocicleta care vrea cu tot dinadinsul sa fie condusa la limita. Si atunci cand este condusa exact asa cum trebuie, ofera o senzatie apropiata de Zen, care trebuie neaparat incercata pentru a fi inteleasa.
Pentru mai multe detalii si oferte de pret intrati pe site-ul www.atvrom.ro
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
-
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
-
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei


