Dunlop introduce un nou tip de constructie a anvelopei la cursa Moto2 de la Sachsenring

Dunlop introduce un nou tip de constructie a anvelopei la cursa Moto2 de la Sachsenring
Distribuie pe Facebook
Anvelopele Dunlop Moto2 vor merge in sensul invers acelor de ceasornic la Sachsenring, in Germania, la a opta etapa a Campionatului Mondial Moto2, ce va avea loc in perioada 6-8 iulie, la marele premiu de motociclism viteza din Germania, unde un nou tip de constructie Dunlop a anvelopei - ATR14 - va fi lansata.
Stanga, stanga, stanga si putin dreapta
Sachsenring este o pista in sensul invers acelor de ceasornic, cu o multime de viraje spre stanga si putine viraje la dreapta. Acest lucru presupune ca partea stanga a anvelopelor Dunlop se uzeaza mai mult decat partea dreapta.
Din acest motiv, anvelopa cu un dublu compus W919 va fi la prima aparitie la cursa din acest an, in plus fata de lansarea noului tip de constructie a anvelopei, ATR14, proiectat sa reproduca intr-un singur compus al benzii de rulare o parte din calitatile anvelopei cu dublu compus.
Sachsenring este situat langa poalele muntilor Metaliferi, in apropiere de granita dintre Germania si Republica Ceha. Un tur de pista are numeroase variatii de inaltime prin cele 10 viraje la stanga si 3 la dreapta, si cu peste 3.671 km lungime.
Durata de viata a anvelopei cu dublu compus
Solicitarile de pe o singura parte ale circuitului de la Sachsenring fac ca anvelopa cu dublu compus sa dea putere. Aceasta are compusii de baza pentru Moto2: 3854 usor si 3838 tare, pe o singura anvelopa. Aceasta ofera tot ce este mai bun in lume. Compusul tare 3838 pot rezista presiunilor frecvente de pe partea stanga a anvelopei la Sachsenring, in timp ce compusul usor 3854 face ca partea dreapta a anvelopei sa fie gata imediat sa ofere o aderenta buna ori de cate ori este nevoie pe parcursul unui tur de pista.

Modelul W919 este alocat impreuna cu compusul tare 3838, in Grupa E Specials pentru aceasta competitie. Compusul 3838 ce intra intr-o noua constructie, cea a noului tip de constructie a anvelopei, ATR14, a fost dezvoltat sa reduca nivelul de caldura de pe partea stanga a anvelopei care este solicitata, dar si sa creasca nivelul de caldura pe partea dreapta a anvelopei, care este folosita mai putin. Anvelopa va intra de asemenea in Grupa E Specials, iar din luna octombrie va fi, de asemenea, in curs de evaluare pentru Phillip Island GP.

Compusul 3838 este un compus de baza care face alegerea mai dificila. El ofera concurentilor de pe aceste circuite siguranta sa accelereze pentru a ajunge la apogeu, rezistand totodata la frecare si uzura.

Repartitia pe fata a compusilor 717 si 302 din acest sezon va fi mai mare.

Declaratii Dunlop:
Clinton Howe, coordonator Dunlop Moto2:
"Sachsenring este un circuit tehnic interesant. Cea mai mare atentie se indreapta catre mentinerea unei calduri suficiente in partea din dreapta a anvelopei, care se uzeaza mai putin, si astfel poate fi furnizata o aderenta suficienta odata ce este utilizata dupa ce s-a racit, si nu prin utilizarea pe cea mai mare parte a turului de pista. Acest lucru inseamna ca designerii nostri de anvelope si tehnicienii compusilor trebuie sa aiba in vedere proprietatile anvelopei de a retine caldura."

"Aceasta este prima data in acest sezon cand folosim anvelopa noastra W919 si, de asemenea, este prima cursa unde vom folosi noua constructie ATR14. ATR14 a fost introdusa la sfarsitul sezonului 2011 si speram sa reduca putin din stabilitatea pierduta la anvelopele cu un compus dublu, pastrand in acelasi timp un nivel asemanator de siguranta pe partea exterioara a anvelopei."

"Sachsenring este un alt circuit cu o multime de suisuri si coborasuri, ceea ce inseamna ca un concurent are nevoie de o buna stabilitate de la constructia anvelopei, in special pentru orice panta de franare. In termeni de frecare, circuitul este destul de dur, astfel incat ratele de uzura pot fi destul de mari, in special cand temperaturile sunt scazute sau cand a plouat recent. Zona in care este amplasat circuitul Sachsenring este una in care vremea poate fi destul de variabila, astfel incat nici temperaturile scazute sau ploaia, nici temperaturile ridicate nu constituie o surpriza prea mare, dar stiu pe care as prefera-o."

Repartizarea anvelopei Moto2: Sachsenring
Anvelope slick Moto2 pentru roata fata per pilot
120/75R17 Moto2: 4 x 302, 4 x 717

Anvelope slick Moto2 pentru roata spate per pilot
195/75R17 Moto2: 5 x 3838 (ATR14), 4 x W919 (ATR03)

Anvelope de ploaie Moto2 per pilot
3 x Front 125/80R17 KR191 414 (4 anvelope repartizate daca toate antrenamentele se desfasoara pe ploaie).
3 x Rear 190/55R17 KR393 414 (4 anvelope repartizate daca toate antrenamentele se desfasoara pe ploaie).

Repartizarea anvelopei Moto3: Sachsenring

Anvelope slick Moto3 pentru roata fata per pilot
95/75R17 Moto3: 5 x Medium, 3 x Hard

Anvelope slick Moto3 pentru roata spate per pilot
115/70R17 Moto3: 5 x Medium, 4 x Soft

Anvelope de ploaie Moto3 per pilot
3 x 95/70R17 KR189 WB (4 anvelope repartizate daca toate antrenamentele se desfasoara pe ploaie).
3 x 115/70R17 KR389 WB (4 anvelope repartizate daca toate antrenamentele se desfasoara pe ploaie).

Sectiunea Tech - Moto2
Gama de anvelope Moto2 Dunlop 2012
Pentru 2012, Dunlop este hotarat sa pastreze doi compusi pentru anvelopa pentru roata fata, iar pentru cea pentru roata spate 5.

Gama initiala de anvelope Moto2 2012 Dunlop va cuprinde doi compusi uscati diferiti pe partea din fata si 5 compusi diferiti uscati pe partea din spate. Conturul din fata a fost modificat de la Jerez, pentru un raspuns mult mai bun din partea drumului.

Pentru anvelopele rotii din spate, cei 5 compusi pot fi identificati in principal in constructia ATR05 care a fost perfectionata sezonul trecut. Exista, de asemenea, noile constructii ATR10 si ATR14. Anvelopele W919 cu dublu compus vor fi, de asemenea, vazute la mai multe etape si pe mai multe circuite.

Anvelope fata:
Doi compusi principali pentru sezon, cu un profil nou au fost introdusi la Jerez - o anvelopa putin mai mica, insemnand manevrare mai rapida si o pata de contact mai precisa pentru concurenti.

Componente:
717, 302

Anvelope spate:
5 compusi predomina in special in constructia ATR05. ATR03 le-a folosit pentru Sachsenring si Phillip Island. Noul ATR10 a debutat la Qatar si a fost folosit ulterior. ATR14 a debutat la Sachsenring. Modelul W919 cu dublu compus a fost vazut numai pe anumite piste.

Componente:
3757, 3854, 4886, 3855, 3838

Constructii:
ATR05, ATR03, ATR10, W919, ATR14

Tehnic - Moto2
Componenta
Fata / Spate
Aspect
Detalii
Recomandari pentru urmatorul GP
3757
Spate
Fin
Initial introdusa ca anvelopa de antrenament la sfarsitul anului 2012. De atunci, s-a dovedit mai rezistenta in conditii mai grele pe suprafete de circuit mai putin dure.
Jerez, Le Mans, Sepang
3854
Spate
Fin
Compusul de baza alegere mai usoara. Performanta foarte consecventa si utilizabila in multe circuite ca o optiune usoara sau dificila, in functie de duritatea circuitului.
Jerez, Le Mans, Sepang, Estoril, Assen, Misano
4886
Spate
Mediu
Introdusa la sfarsitul sezonului 2011 cu rezultate bune. Are capacitatea de a oferi concurentului aderenta initiala buna si prestatie buna in conditii nefavorabile.
Sepang, Estoril, Assen, Misano, Brno, Valencia, Jerez
3855
Spate
Mediu
O noua componenta in Moto2, testata si utilizata in cursa EWC Qatar. Doua optiuni mai usoare decat oricare alte optiuni anterioare la Moto2 au fost folosite la GP-ul trecut din Qatar.
Qatar, Silverstone, Indianapolis, Aragon, Mugello
3838
Spate
Dur
Cpmpusul de baza optiune mai dificila. Rezistenta ridicata la uzura, cu consecventa buna pe parcursul circuitului.
Qatar Indianapolis, Aragon, Mugello, Motegi, Silverstone, Barcelona

Cunoasteti componentele
Anvelopele din spate Dunlop de la Moto2 2012 pot fi impartite in 5 grupe de compusi pentru anvelope, dupa cum urmeaza:

Grupa A de baza

3757 & 3854 (disponibila la Le Mans & Sepang tbc) - ]NB - planificata initial pentru Jerez]
Repartizarea pneurilor pentru pistele cu uzura redusa in conditii potrivite.

3757 - introdusa initial ca anvelopa de antrenament la sfarsitul anului 2012. S-a dovedit mai rezistenta in conditii mai nefavorabile pe suprafete de circuit mai putin dure, asa ca sa speram ca vor iesi mai des din fabrica.

3854 - compusul de baza optiune mai usoara. Cu performanta consecventa si utilizata in multe circuite. In functie de duritatea circuitului, poate fi utilizata ca o optiune mai usoara sau mai dificila. Ca o recompensa pentru rezultatele bune realizate, ar fost lasata sa concureze la Sepang.

Grupa B Aparatoarele frecarii

3854 & 4886 (disponibila la Estoril, Assen si, eventual, Misano)
Repartizarea anvelopei unde frecarea mare este un aspect important.
NB: Frecarea este afectata de conditiile meteorologice - si acestea sunt dificil de prevestit exact. Intreaba chiar un meteorolog.

3854 - la fel cum este mentionat pentru Grupa A. Mai bine adaptata la conditiile mai blande pe aceste piste.

4886 - introdusa la sfarsitul sezonului 2011, a obtinut rezultate bune. Are capacitatea de a oferi concurentului aderenta initiala buna si prestatie buna in conditii nefavorabile. Daca functioneaza bine, va fi luata in considerare pentru evaluarea urmatoare de la Assen si, eventual, Misano.

Grupa C centrata pe durabilitate
3855 & 3838 (disponibil la Qatar, Silverstone, Indianapolis, Aragon si Mugello)
Repartizarea pneurilor pentru pistele cu grad de uzura ridicat afectate de obicei de conditiile meteorologice locale (de exemplu, temperaturi ridicate).

3855 - un nou compus la Moto2. Testat si utilizat la Campionatul Mondial de Anduranta FIM din Qatar. De doua ori mai usor de ales decat oricare alte optiuni anterioare la Moto2 ce au fost folositi la GP-ul trecut din Qatar. Acest compus este in curs de evaluare pentru utilizarea in cursele urmatoare.

3838 - compusul de baza optiune mai dificila. Grad de rezistenta ridicat la uzura cu consecventa buna pe parcursul circuitului.

Grupa D centrata pe aderenta
4886 & 3838 (disponibil la Motegi)
Repartizarea anvelopelor pentru circuitele care necesita stabilitate maxima, cu aderenta mecanica.

4886 - la fel cum este mentionat in Grupa B. Mentine bine temperatura pentru a compensa racirea neschimbata a anvelopelor. Are aderenta mecanica buna in virajele dificile.

3838 - compusul de baza optiune mai dificila. Ofera pilotilor la aceste circuite incredere pentru a accelera din timp.

Grupa E Specials
W919 & 3838 sau 4886 (disponibil la Barcelona, Sachsenring, Brno, Phillip Island si Valencia)
La circuite sunt necesare anvelope care sa functioneze la temperatura mai mica, pentru a fi foarte inclinate la viraje (stanga sau dreapta) si, de asemenea, care sa mareasca gradul de frecare.

W919
O anvelopa cu compus dublu si profil asimetric contine doi compusi de baza. Ambii compusi ofera izolatie termica buna, atat timp cat nu se incalzesc sau nu se racesc in timpul cursei. Pot functiona pe orice traseu care se potriveste circuitului.

3838 - compusul de baza alegere mai dificila. Asa cum este mentionat la Grupa D. Ofera concurentilor la aceste circuite siguranta de a accelera din timp. De asemenea, mareste rezistenta la frecare si uzura.

4886 - dupa cum se vede in Grupele B si D. Calitatile sale au ajutat la circuite precum Brno si Valencia.


Detalii de constructie
ATR10
Mai bun pentru a pastra o temperatura mai mare cand temperaturile scad.

ATR05
Unul bun, perfect rotund care depinde de temperaturile pistei si de compusul folosit.

ATR03
ATR03 este in stransa legatura cu anvelopa cu compus dublu. O parte a anvelopei este conceputa pentru a limita acumularea caldurii, in timp ce cealalta parte are rolul de a mentine caldura.

W919
Codul cu compus dublu pentru ambii nostri compusi de baza (3854/3838) pe o singura anvelopa. Se poate spune ca este cel mai bun din intreaga lume...

ATR14
Constructia asimetrica pastreaza unul din compusii de baza ca o parte integranta a constructiei. Are acelasi rol ca ATR03 in ceea ce priveste caldura, dar are aceeasi compozitie pe ambele parti.

Sectiunea Tech - Moto3
Gama de anvelope Moto3
In acest sezon exista 3 compusi diferiti pentru Moto3 - dur, mediu si moale. O combinatie de doi compusi in fata si doi in spate va fi alocata pentru fiecare circuit.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 5 Iulie 2012