Viata grea pentru practicantii hard-enduro: Casco ii rupe la buzunar!

Viata grea pentru practicantii hard-enduro: Casco ii rupe la buzunar!
Cu o noua editie a sezonului Cupei Romaniei la hard-enduro, care si-a desfasurat prima etapa weekendul trecut in peisajul padurilor din Ghelari-Hunedoara, sezonul pasionatilor de sporturi extreme pe doua roti si un motor pare sa prinda contur.
Distribuie pe Facebook

340 de piloti s-au intrecut pe dealurile din Ghelari intr-un noroi care s-a dovedit indestulator pentru toata lumea. La categoria pro, podiumul a fost ocupat de Martin Volny (Cehia), Philipp Scholz (Germania) si Andy Noakley (Anglia), in timp ce aspirantii Nagy Peter – Ungaria, Jacek Psiuk – Polonia si Nicolae Daniel - Romania au intrat in top la categoria B (hobby). Etapa urmatoare, de pe 24-25 mai, se va desfasura la Lupeni.

Romania, raiul hard-enduro

Terenul accidentat si zonele salbatice din tara noastra continua sa atraga pasionatii de hard-enduro din intreaga Europa. Pe langa competitia pastorita de Federatia Romana de Motociclism si derulata in stransa colaborare cu cluburile de profil din tara, alte zeci de competitii, precum Red Bull Romaniacs, impanzesc sezonul competitional al acestui sport extrem. Cu toate ca, pentru unele zone, o invazie de cateva sute de persoane intr-un weekend reprezinta o mana cereasca, autoritatile nu prea misca un deget atunci cand vine vorba de incurajarea acestui fenomen.

Avalansa de clienti in zone defavorizate

Fenomenul se desfasoara de obicei in zone turistice in care investitorii in unitati de cazare abia isi duc traiul de pe o zi pe alta. Un weekend cu peste 500 de clienti ii scoate de multe ori din saracie lucie. "Noi am creionat un traseu care sa corespunda cerintelor unei competitii internationale. Valea Lotrului a fost zona cea mai potrivita din Valcea pentru asa ceva. Dincolo de expeditiile noastre de weekend, zona a mai fost folosita si in cadrul competitiei Red Bull Romaniacs.

La organizare insa ne-am lovit de tot felul de oprelisti birocratice. Ici-colo am mai gasit cate o usa deschisa la Prefectura, dar autoritatile sunt inca reticente in a se implica in astfel de evenimente. Este absurd, stiu! Pana la urma le ducem un grup imens bine organizat care lasa o multime de bani in localitate. Am beneficiat de mai multa deschidere de la proprietarii de paduri din zona. La inceput s-au temut ca le distrugem padurea, dar am reusit sa ajungem la un limbaj comun", explica Catalin Scobiola.

La cei peste 40 de ani ai sai, valceanul care se ocupa de promovarea competitiei concureaza pe un KTM la clasa B (hobby). "Dupa ce inveti sa cazi cu motocicleta, ai bagajul de cunostinte necesar pentru a concura", explica Catalin Scobiola. Etapa din Valcea este programata pentru luna iunie.

Defavorizati la asigurari

Pasionatii de hard-enduro si off-road ar trebui sa bage mana adanc in buzunar pentru a plati costurile unei asigurari complete pentru nervoasele motoare pe care concureaza. Aceasta pentru ca traseele sunt pur si simplu zone nemarcate sau nestrabatute de vreun drum inclus in nomenclator. Cu peste 35 de bikeri oficiali inregistrati in clubul Free Bike Team Valcea, directorii companiilor de asigurari ridica incurcati din umeri. Nu au niciun client la acest segment.

"Exista intr-adevar si CASCO extins pentru asigurare pe trasee off-road, dar credeti-ma, te rupe la buzunar. Asta este, vrei distractie, vrei adrenalina, platesti pentru siguranta ta. Daca nu, nu-i bai, iti iei adio de la viata, de la vietile altora, de la masina si platesti enorm. Niciun avocat nu va accepta un caz impotriva unei societati de asigurari daca un client reclama ca vrea daune pentru un accident pe un drum neidentificat in nomenclator", sustine directorul Asirom Anuta Handolescu. Pana acum nu s-au intamplat accidente in traseu insa...

...KTM-uri vs Duster

Frisoanele organizatorilor nu sunt date doar de goana dupa sponsori si pregatirea terenului pentru competitiile de hard-enduro. Anul trecut, pe traseul pe care se desfasura etapa a VI-a a campionatului national de hard-enduro, organizatorii s-au pomenit cu ...concurenta peste ei. 20 de proprietari de Dustere din Arges intrasera pe traseul marcat pentru a-si tura motoarele intr-o cursa off-road.

"Parca erau clanul taximetristilor porniti la plimbare prin padure. Niste inconstienti, noroc ca am supravegheat traseul tot timpul si i-am putut opri. Au vazut un traseu marcat si au plecat in gasca pe el. Si pe contrasens. Erau cu familii, cu gratarele, cu berici, nu aveau treaba oamenii!", povesteste seful Salvamont Valcea, Mircea Lera.

Distribuie pe Facebook
mai multe