Motorsportul romanesc, asa cum nu l-ai mai vazut niciodata

Motorsportul romanesc, asa cum nu l-ai mai vazut niciodata
  • Jean Calcianu si Petre Cristea sunt cei mai cunoscuti piloti ai Romaniei
  • In 1936, Cristea castiga Raliul Monte Carlo la bordul unui Ford
  • In 1937 se desfasura Grand Prix de Bucarest
Distribuie pe Facebook

Daca te uiti acum la ceea ce inseamna motorsport in Romania, ai crede ca e ceva bun. Avem doua campionate, unul de Coasta si unul de Raliuri. Insa daca indraznim sa privim in trecut, ne apuca rasul si rusinea. Motorsportul era la loc de cinste in viata cotidiana a romanilor, tara noastra era vizitata de etape ale campionatelor internationale, iar la curse luau startul masini precum Bugatti si Maserati.

Multa lume nu stie ca in Romania, motorsportul exista inca din perioada interbelica, de cum a luat sfarsit Primul Razboi Mondial. Chiar si inainte ca Hitler sa distruga toata Europa, Romania era un centru important pe harta campionatelor de viteza si circuit.

Si Bucurestiul nu reprezenta numai o alta etapa in cadrul unui campionat. Ci luau startul, in toata lumea, si piloti romani cu rezultate incredibile. Iata numai o parte din acestia, pe care timpul i-a uitat si istoria i-a aruncat in trecut. Iata niste romani care au condus masini intr-o epoca lipsita de siguranta, dar plina de viteza si adrenalina.

Raliuri si curse vechi in RomaniaPetre Cristea, Raliul Monte Carlo 1937

Raliuri si curse vechi in RomaniaEchipajul Neamtu Berlescu, Raliul Monte Carlo 1937

Raliuri si curse vechi in RomaniaErnst Henne, la bordul unui BMW 328, la Grand Prix-ul Bucurestiului, 1937

Raliuri si curse vechi in RomaniaRaliuri si curse vechi in Romania

Raliuri si curse vechi in RomaniaUn Bugatti si un BMW aliniate la start pe Sos. Jianu, 1936

Raliuri si curse vechi in RomaniaJean Calcianu, cu Monumentul Eroilor pe fundal, in Bucuresti

Raliuri si curse vechi in RomaniaGeorge Bourianu, locul 2 la Grand Prix of Spain, 1926

Raliuri si curse vechi in RomaniaEchipajul roman format din Nadu si Calcianu

Raliuri si curse vechi in RomaniaEchipajul feminin cu numarul de concurs 130, compus din doamnele: Georgeta Mia Niculescu, Lucia Calmusky si Ilse Schmitzer - 1937

Raliuri si curse vechi in RomaniaCastigatorul Rallye International Automobil de la San Remo 1928, locul I si totodata castigator al Marii Medalii a 'Reale Automobil Club d'Italia', Ernest Urdareanu din Romania

Raliuri si curse vechi in Romania1928 - Ghica Cantacuzino, Le Mans 24h, locul 4 cu un Chrysler 72 Six

Raliuri si curse vechi in RomaniaPerformanta excelenta, echipajul Iorgu Ghica si fratele sau Matei Ghica, ocupa locul 4. Uzinele Chrysler i-a ales pe cei doi frati din Romania pentru unul din Chrysler-urile 72 Six, participante in competitie. Chrysler-ul 72 Six, de la Le Mans 1928 cu numarul de concurs 7, Romania.

Raliuri si curse vechi in Romania1927 - George Fernic, Indianapolis 500, locul 11

Raliuri si curse vechi in Romania1929 George Bourianu, Marele Premiu de la Monte Carlo, Bugatti 35C, LOCUL 2

Raliuri si curse vechi in Romania1936 - Petre Cristea şi Ionel Zamfirescu, Raliul Monte Carlo, LOCUL 1

Raliuri si curse vechi in Romania1939 - Petre Cristea, Finnish Grand Prix, LOCUL 2

Raliuri si curse vechi in RomaniaCupa Păcii şi Prieteniei 1988 Resita

Raliuri si curse vechi in RomaniaRaliuri si curse vechi in Romania

Raliuri si curse vechi in Romania

Raliuri si curse vechi in RomaniaRaliuri si curse vechi in Romania

Public ca pe vremuri la competitiile de raliu si coasta nu va mai exista niciodata. Privit imaginile de mai sus, in care oamenii se suiau pe acoperisuri ca sa poate privi masinile ce alergau in concurs.

Raliuri si curse vechi in RomaniaEugen Ionescu Cristea cu Lancia

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (26) Poze Raliuri si curse vechi in Romania
mai multe