Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Desi nu este chiar la fel de celebru precum rivalii sai italieni de la Ferrari si Lamborghini, Bugatti EB110 va ramane in istorie drept una dintre cele mai grozave masinari ale anilor '90. Dar cu ce se poate lauda modelul care avea sa fie succedat de cel mai puternic si cel mai rapid model de serie din toate timpurile, extremul Veyron?
Distribuie pe Facebook

Bugatti EB110 in cifre si legende


Istoria ne arata ca in anul 1991, cu ocazia celebrarii celei de-a 110-a aniversari a lui Ettore Bugatti, compania cu acelasi nume dezvaluia la Paris un autoturism cu motor central, botezat EB110. Mult mai rapid decat majoritatea rivalilor sai din acea perioada, impresionanta demonstratie de forta a celor de la Bugatti ascundea sub capota un motor in 12 cilindri, de 3.5 litri, dotat cu nu mai putin de patru turbine. Dar asta nu e tot. Extremul EB110 se bucura si de prezenta unui sistem de tractiune integrala, cei aproximativ 560 cai putere fiind livrati tuturor celor patru roti prin intermediul unei transmisii manuale in sase trepte. Rezultatul? Supercarul aniversar reusea sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 3.4 secunde, in timp ce era capabil sa atinga o viteza maxima de 343 km/h - cifre ce transforma Bugatti EB110 intr-un model extrem de performant si la 20 de ani de la aparitia sa.

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Dar asta nu i-a oprit pe cei de la Bugatti din a da nastere unui versiuni si mai puternice. La numai un an distanta, in 1992, intreaga planeta era socata (in sensul cel bun) de aparitia supercarului EB110 SS (SuperSport). Noul model nu doar ca se lauda cu o greutate redusa, ci venea la pachet si cu mai multa putere ca niciodata. Asadar, ascunzand sub capota undeva in jurul a 610 cai putere, extremul Bugatti EB110 SS putea accelera de la 0 la 100 km/h in doar 3.2 secunde. Viteza maxima? 348 km/h!

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Curiozitati si date tehnice despre Bugatti EB110

Dezvoltarea legendarului Bugatti EB110 a luat sfarsit in anul 1990, insa modelul nu a fost dezvaluit pana pe data de 15 septembrie 1991, atunci cand se implineau fix 110 de ani de la nasterea marelui Ettore Bugatti.

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Bugatti EB110 a fost una dintre cele mai avansate tehnologic masini la acea perioada, supercarul laudandu-se cu suspensie double wishbone si cu sasiu din fibra de carbon construit de cei de la Aerospatiale. De asemenea, modelul beneficia de o capota a motorului realizata din sticla, ce le oferea celor din jur o panorama unica asupra monstruosului V12 quad turbo. In plus, versiunea normala (GT) era echipata cu un eleron electric - spre deosebire de varianta SuperSport care era oferita cu un eleron fix.

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Din pacate, Bugatti EB110 nu se bucura de o mare atentie precum rivalii sai italieni, in ciuda faptului ca Michael Schumacher a achizitionat un exemplar EB110 SS. In ceea ce priveste designul, legendarul supercar atrage prin forme si linii unice, de proiectarea sa fiind vinovat celebrul Marcello Gandini - de aici si prezenta usilor cu deschidere verticala.

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

Intre trecut si viitor

Desi viitorul arata grozav la acea perioada pentru cei de la Bugatti, trecutul a fost unul tragic. In 1995, vremuri grele aveau sa se abata asupra companiei, iar cei de la Bugatti se vedeau nevoiti sa isi anunte falimentul. Numarul exact al exemplarelor construite ramane un mister chiar si in ziua de astazi, insa se zvoneste ca Bugatti ar fi produs doar 95 de modele GT, respectiv 31 de modele SS.

Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110

In prezent, compania Bugatti este detinuta de Grupul VAG si se poate lauda cu adevarate opere de arta: Veyron - una dintre cele mai rapide si puternice masini de serie din istorie; Veyron Grand Sport - cel mai mai rapid si puternic roadster de serie din lume; Veyron Super Sport - cea mai rapida si puternica masina de serie din istorie.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Masini legendare Ep. 10 - Bugatti EB110
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 7 Aprilie 2011