Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro
Disponibil atat intr-o varianta de strada, cat si intr-o versiune care sa faca fata provocarilor impuse de lumea raliurilor, legendarul Audi Quattro este o adevarata legenda a istoriei auto. Mai mult de atat, modelul din Ingolstadt poate fi considerat cu usurinta o alta declaratie a celebrei priceperi germane. Si asta nu e tot.
Distribuie pe Facebook

Ideea producerii unei masini performante cu tractiune integrala le-a venit celor de la Audi in anul 1977, primul contact al publicului larg cu modelul Quattro avand loc trei ani mai tarziu, in 1980, la Geneva Motor Show. Motorul original era un cinci cilindri in linie, de 2.144 cmc, dotat cu turbina si intercooler, ce producea nu mai putin de 200 cai putere si 285 Nm - indeajuns ca fantasticul Audi Quattro sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.1 secunde si sa atinga o viteza maxima de peste 220 km/h. Ulterior, capacitatea cilindrica a fost crescuta pana la 2.226 cmc, insa numarul cailor putere a ramas neschimbat. Totusi, in anul 1989, motorul de 2.2 litri a fost inzestrat cu 20 de valve - cu zece mai mult fata de propulsoarele folosite pana atunci, rezultatul fiind 220 CP sub capota si o viteza maxima de 230 km/h.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Produs intre 1980 si 1991, coupe-ul din Ingolstadt a ajuns in mana a mai mult de 11.000 de norocosi proprietari. Adesea denumit Audi Ur-Quattro, modelul german se bucura de o caracteristica unica - timp de 11 ani nu a primit nici o modificare estetica semnificativa. Mai exact, singurele schimbari efectuate au constat intr-un design regandit al farurilor si al grilei frontale, acelasi lucru fiind valabil si pentru panoul de bord de la interior. De asemenea, suspensia a primit o noua setare pe parcursul productiei, jantele au crescut in latime, in 1987 diferentialul central Torsen facandu-si aparitia pentru prima oara.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

In ceea ce priveste versiunea de raliuri, Audi Quattro a fost una dintre primele masini prezente in lumea sporturilor cu motor care se bucura de prezenta tractiunii integrale. Impresionantul model german a castigat cursa dupa cursa, iar pentru a celebra intreaga sa cariera, plina de performante, toate Audi-urile echipate cu sistem de tractiune integrala care au iesit pe portile fabricii au fost branduite cu logo-ul quattro - scris cu q mic.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Motorsport

Masina de competitie a debutat in anul 1980, in cadrul Janner Rally din Austria. In contrast cu viitoarele modele de Clasa B, modelul initial folosea aproape aceeasi caroserie precum versiunea de serie. In ceea ce priveste motorul, acesta dezvolta nu mai putin de 300 cai putere. Un an mai tarziu, in 1981, Michele Mouton reusea o performanta incredibila la volanul noului Audi Quattro - mai exact, devenea prima femeie care castiga un campionat mondial de raliuri. In urmatorii trei ani, constructorul german introducea versiunile A1 si A2 care sa corespunda noilor cerinte ale Grupei B, urcand puterea motorului I5 turbo pana la 350 CP. Primul model a castigat la Raliul Suedei si al Portugaliei - editia 1983, in timp ce al doilea a strans pe parcursul a doi ani nu mai putin de opt trofee.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Sport Quattro si Sport Quattro S1

Programul Audi Sport Quattro reprezenta sansa companiei din Ingolstadt de a pariticipa la editia din 1984 a Grupei B, obtinerea omologarii necesitand producerea unei versiuni de serie intr-un numar limitat. Noul Sport Quattro era propulsat de un motor turbo de 2.133 cmc, cu 20 de valve, ce dezvolta 306 CP sub capota modelului de strada si nu mai putin de 450 CP in cazul masinii de competitie. Mai important de atat, coupe-ul german beneficia si de ampatament redus, extensii pentru aripi si jante mai late.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Programul Sport Quattro S1 a fost introdus la finele anului 1985, ca o evolutie a originalului Audi Sport Quattro. Noua masina de curse folosea un motor turbo de 2.110 cmc cotat la 480 CP, insa multumita turbinei care folosea un sistem de recirculare a aerului valoarea reala depasea 500 de cai putere la 8.000 rpm. Mai mult de atat, pe langa aceasta crestere de putere, constructorul german a adaugat si un nou kit aerodinamic, in timp ce greutatea a fost coborata pana la bariera celor 1.090 de kilograme.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Rezultatul? Audi Sport Quattro S1 nu doar ca accelera de la 0 la 100 km/h in doar 3.1 secunde, insa le-a permis lui Walter Rohrl si Christian Geistdorfer sa castige Raliul San Remo din 1985. In plus, pe langa dominatia impusa in cadrul Grupei B, extremul S1 a castigat si la Pikes Peak International Hill Climb. Nu o data, ci de doua ori, ultima mare victorie fiind inregistrata de insusi-legendarul Walter Rohrl, la bordul unei versiuni de 600 cai putere.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Cuvant de incheiere

Pentru a celebra conceptul de quattro si automobilul in sine, germanii de la Audi au introdus anul trecut la Paris Motor Show concept car-ul botezat cu acelasi nume. Printre principalele ingrediente magice ale acelui automobil se numara un motor turbo in cinci cilindri, numai bun pentru 408 cai putere. Ca model de serie, actualul Audi TT-RS este considerat adevaratul urmas al legendarului Ur-Quattro.

Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Masini legendare Ep. 11 - Audi Quattro
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 22 Iunie 2011