Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1995 si construit pentru a celebra cea de-a 50-a aniversare a companiei din Maranello, legendarul Ferrari F50 poate fi considerat cu mare usurinta 'cea mai apropiata chestie de o masina de Formula 1' a anilor '90. Inzestrat cu un caracter orientat catre performanta extrema, supercarul constructorului italian a lasat deoparte sistemele moderne precum servodirectia sau ABS-ul, bazandu-se doar pe experienta celui aflat la volan.
Spre deosebire de modelul pe care avea sa-l inlocuiasca - si anume extremul F40, impresionantul Ferrari F50 nu era propulsat chiar de o motorizare V8 supraalimentata cu ajutorul a doua turbine, ci ascundea sub capota o unitate cu 12 cilindri in V, pistoane forjante si biele din titan. Mai exact, este vorba despre un V12 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.698 centimetri cubi, dezvoltat direct din motorul V12 de 3.5 litri utilizat de monopostul F1-89.
Montat central, V12-le de 4.7 litri livra celui aflat la volan nu mai putin de 520 cai putere la 8.500 rpm! - ceea ce inseamna ca unitatea aspirata dezvolta undeva in jurul a 111 cai putere per litru. De asemenea, supercarul italian se bucura si de prezenta a 471 Nm la 6.500 rpm, rezultatul fiind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.87 secunde si viteza maxima de 325 km/h. Inutil de specificat, intreaga putere ajungea la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale, cu sase trepte.
Trecand mai departe si lasand in urma performantele, creatia constructorului din Maranello impresiona si prin materialele compozite folosite in procesul de constructie - un detaliu extrem de important, care a contribuit din plin la obtinerea unei greutati maxime de numai 1.230 kilograme. In plus, tot la capitolul picanterii tehnice putem preciza si structura monococa realizata din fibra de carbon sau suspensia independenta ce se lauda cu o setare de tip push rod - tehnologii preluate direct din Formula 1.
Mai departe, jantele realizate din magneziu masurau 8.5 x 18 inci pe fata, respectiv 13 x 18 inci pe spate si ascundeau un sistem de franare de inalta performanta, marca Brembo, dotat cu discuri de 14 inci pe fata si 13.2 inci pe spate. Mai mult de atat, prinderea se realiza central, intr-un singur prezon - iata, din nou, un detaliu tehnic preluat din lumea sporturilor cu motor.
Asadar, se poate afirma cu mare usurinta ca Ferrari-ul F50 a fost unul dintre cele mai impresionante supercaruri ale anilor '90. Din orice punct de vedere. Si totusi, Ferrari F50 nu era doar un simplu supercar, ci putea fi folosit din cand in cand si pe post de Grand Tourer, modelul constructorului italian beneficiind de tapiterie din piele, aer conditionat si, nu in ultimul rand, de un plafon rabatabil - pentru care nu s-a construit un loc special de depozitare. Drept urmare, in caz de vreme rea, pasagerii erau protejati de un acoperis din panza.
In ceea ce priveste designul, compania din Maranello a apelat din nou la specialistii de la Pininfarina, rezultatul fiind o caroserie caracterizata de numeroase prize de aer, respectiv multiple forme rotunde. Punctul culminant este atins de eleronul integrat in linia partii din spate a automobilului, un eleron mult mai radical si mai dramatic stilizat decat cel regasit la modelul F40.
Legendarul Ferrari F50 a fost construit de-a lungul a doi ani, intre 1995 si 1997. In total au fost fabricate aproximativ 349 de exemplare.
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei


