Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50
Fiecare automobil construit de Ferrari, incepand cu modelele anilor '40 si terminand cu cele din zilele noastre, reprezinta o legenda a istoriei auto. Si totusi, creatiile de gala ale constructorului din Maranello au surprins intotdeauna printr-o reteta speciala care, odata cu trecerea timpului, s-a apreciat tot mai mult. Iar cele mai bune exemple de dat sunt modelele 250 GTO, F40, Enzo si, bineinteles, masina prezentata astazi - F50.
Distribuie pe Facebook

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1995 si construit pentru a celebra cea de-a 50-a aniversare a companiei din Maranello, legendarul Ferrari F50 poate fi considerat cu mare usurinta 'cea mai apropiata chestie de o masina de Formula 1' a anilor '90. Inzestrat cu un caracter orientat catre performanta extrema, supercarul constructorului italian a lasat deoparte sistemele moderne precum servodirectia sau ABS-ul, bazandu-se doar pe experienta celui aflat la volan.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Spre deosebire de modelul pe care avea sa-l inlocuiasca - si anume extremul F40, impresionantul Ferrari F50 nu era propulsat chiar de o motorizare V8 supraalimentata cu ajutorul a doua turbine, ci ascundea sub capota o unitate cu 12 cilindri in V, pistoane forjante si biele din titan. Mai exact, este vorba despre un V12 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.698 centimetri cubi, dezvoltat direct din motorul V12 de 3.5 litri utilizat de monopostul F1-89.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Montat central, V12-le de 4.7 litri livra celui aflat la volan nu mai putin de 520 cai putere la 8.500 rpm! - ceea ce inseamna ca unitatea aspirata dezvolta undeva in jurul a 111 cai putere per litru. De asemenea, supercarul italian se bucura si de prezenta a 471 Nm la 6.500 rpm, rezultatul fiind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.87 secunde si viteza maxima de 325 km/h. Inutil de specificat, intreaga putere ajungea la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale, cu sase trepte.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Trecand mai departe si lasand in urma performantele, creatia constructorului din Maranello impresiona si prin materialele compozite folosite in procesul de constructie - un detaliu extrem de important, care a contribuit din plin la obtinerea unei greutati maxime de numai 1.230 kilograme. In plus, tot la capitolul picanterii tehnice putem preciza si structura monococa realizata din fibra de carbon sau suspensia independenta ce se lauda cu o setare de tip push rod - tehnologii preluate direct din Formula 1.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Mai departe, jantele realizate din magneziu masurau 8.5 x 18 inci pe fata, respectiv 13 x 18 inci pe spate si ascundeau un sistem de franare de inalta performanta, marca Brembo, dotat cu discuri de 14 inci pe fata si 13.2 inci pe spate. Mai mult de atat, prinderea se realiza central, intr-un singur prezon - iata, din nou, un detaliu tehnic preluat din lumea sporturilor cu motor.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Asadar, se poate afirma cu mare usurinta ca Ferrari-ul F50 a fost unul dintre cele mai impresionante supercaruri ale anilor '90. Din orice punct de vedere. Si totusi, Ferrari F50 nu era doar un simplu supercar, ci putea fi folosit din cand in cand si pe post de Grand Tourer, modelul constructorului italian beneficiind de tapiterie din piele, aer conditionat si, nu in ultimul rand, de un plafon rabatabil - pentru care nu s-a construit un loc special de depozitare. Drept urmare, in caz de vreme rea, pasagerii erau protejati de un acoperis din panza.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

In ceea ce priveste designul, compania din Maranello a apelat din nou la specialistii de la Pininfarina, rezultatul fiind o caroserie caracterizata de numeroase prize de aer, respectiv multiple forme rotunde. Punctul culminant este atins de eleronul integrat in linia partii din spate a automobilului, un eleron mult mai radical si mai dramatic stilizat decat cel regasit la modelul F40.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Legendarul Ferrari F50 a fost construit de-a lungul a doi ani, intre 1995 si 1997. In total au fost fabricate aproximativ 349 de exemplare.

Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (46) Poze Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 26 Noiembrie 2011