Masini legendare Ep. 16 - Ferrari F50
Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1995 si construit pentru a celebra cea de-a 50-a aniversare a companiei din Maranello, legendarul Ferrari F50 poate fi considerat cu mare usurinta 'cea mai apropiata chestie de o masina de Formula 1' a anilor '90. Inzestrat cu un caracter orientat catre performanta extrema, supercarul constructorului italian a lasat deoparte sistemele moderne precum servodirectia sau ABS-ul, bazandu-se doar pe experienta celui aflat la volan.
Spre deosebire de modelul pe care avea sa-l inlocuiasca - si anume extremul F40, impresionantul Ferrari F50 nu era propulsat chiar de o motorizare V8 supraalimentata cu ajutorul a doua turbine, ci ascundea sub capota o unitate cu 12 cilindri in V, pistoane forjante si biele din titan. Mai exact, este vorba despre un V12 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.698 centimetri cubi, dezvoltat direct din motorul V12 de 3.5 litri utilizat de monopostul F1-89.
Montat central, V12-le de 4.7 litri livra celui aflat la volan nu mai putin de 520 cai putere la 8.500 rpm! - ceea ce inseamna ca unitatea aspirata dezvolta undeva in jurul a 111 cai putere per litru. De asemenea, supercarul italian se bucura si de prezenta a 471 Nm la 6.500 rpm, rezultatul fiind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.87 secunde si viteza maxima de 325 km/h. Inutil de specificat, intreaga putere ajungea la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale, cu sase trepte.
Trecand mai departe si lasand in urma performantele, creatia constructorului din Maranello impresiona si prin materialele compozite folosite in procesul de constructie - un detaliu extrem de important, care a contribuit din plin la obtinerea unei greutati maxime de numai 1.230 kilograme. In plus, tot la capitolul picanterii tehnice putem preciza si structura monococa realizata din fibra de carbon sau suspensia independenta ce se lauda cu o setare de tip push rod - tehnologii preluate direct din Formula 1.
Mai departe, jantele realizate din magneziu masurau 8.5 x 18 inci pe fata, respectiv 13 x 18 inci pe spate si ascundeau un sistem de franare de inalta performanta, marca Brembo, dotat cu discuri de 14 inci pe fata si 13.2 inci pe spate. Mai mult de atat, prinderea se realiza central, intr-un singur prezon - iata, din nou, un detaliu tehnic preluat din lumea sporturilor cu motor.
Asadar, se poate afirma cu mare usurinta ca Ferrari-ul F50 a fost unul dintre cele mai impresionante supercaruri ale anilor '90. Din orice punct de vedere. Si totusi, Ferrari F50 nu era doar un simplu supercar, ci putea fi folosit din cand in cand si pe post de Grand Tourer, modelul constructorului italian beneficiind de tapiterie din piele, aer conditionat si, nu in ultimul rand, de un plafon rabatabil - pentru care nu s-a construit un loc special de depozitare. Drept urmare, in caz de vreme rea, pasagerii erau protejati de un acoperis din panza.
In ceea ce priveste designul, compania din Maranello a apelat din nou la specialistii de la Pininfarina, rezultatul fiind o caroserie caracterizata de numeroase prize de aer, respectiv multiple forme rotunde. Punctul culminant este atins de eleronul integrat in linia partii din spate a automobilului, un eleron mult mai radical si mai dramatic stilizat decat cel regasit la modelul F40.
Legendarul Ferrari F50 a fost construit de-a lungul a doi ani, intre 1995 si 1997. In total au fost fabricate aproximativ 349 de exemplare.
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €