Povestea autoturismului-fantoma revolutionar "Tucker 48"

Povestea autoturismului-fantoma revolutionar "Tucker 48"
  • Primul Tucker promitea un coeficient arodinamic de 0.27
  • Comenzile masinii erau centrate in volan
  • Motorul avea 166 cp si era montat central
Distribuie pe Facebook

Istoria auto relateaza ca numele "Tucker" provine de la cetateanul americat Preston Tucker, un visator care a trait in perioada celor doua razboaie mondiale. Pasionat de masini, a inceput o afacere personala la doar 16 ani. Dupa sfarsitul celui de-Al Doilea Razboi Mondial a inceput sa lucreze la proiectarea unui autoturism futurist, visul oricarui american.

A folosit o metoda deosebita de promovare, pentru perioada anilor 1947, si astfel a reusit sa castige interesul publicului pentru viitorul autoturism. Acesta promitea potentialilor cumparatori numeroase inovatii, ce aveau sa fie montate pe aceasta masina. In primul rand, liniile deosebite ale caroseriei (care existau doar in desen), atrageau atentia asupra viitorului automobil si promiteau un coficient aerodinamic de 0,27. Pentru perioada postbelica era ceva deosebit. Dotari despre care nu se auzise pana atunci, precum geamuri securizate, comenzile masinii centrate in jurul volanului, franele cu discuri hidraulice, suspensii total independente si motorul montat in spate. Acesta era un propulsor de 5,5litri, care producea o putere de 166cp. Pe langa farurile obisnuite, Tucker avea montat pe mijloc un al treilea far, al carui bec se misca odata cu volanul si lumina curba. O inovatie deosebita pentru anii respectivi, semanatoare cu masinile Matra.

Tucker 48

In ciuda faptului ca pretul cerut pentru viitoarea masina era deosebit de mare, interesul pentru achizitionarea acesteia era din ce in ce mai mare. Se faceau comenzi in avans, fara ca noii cumparatori sa vada efectiv un exemplar construit. Comanda se facea pe marginea desenelor prezentate, a proiectului si a promisiunilor din campaniile publicitare. Un viitor proprietar oferea de 5 ori pretul celui mai scump si elegant autoturism existent pe piata americana in acel moment. Dar dupa cum orice minune tine trei zile, si acest proiect a ramas istorie. Au fost fabricate doar 50 de unitati din care doar cateva au supravietuit de-a lungul timpului, motiv pentru care, astazi modelul are o valoare aproape inestimabila... In 2012 a fost vandut un exemplar cu 2,9 milioane de dolari.

Tucker 48

Modelul Torpedo - acest model urma sa intre in productie de serie, insa nu a mai apucat sa vada lumina zilei, decat un numar mic de unitati. O particularitate a acestui model era, virarea rotilor din fata cu tot cu aripi (vezi imaginile).

Motivele pentru care intreagul vis s-a prabusit nu este cunoscut oficial, dar se pare ca Preston Tucker, proprietarul acestui mare proiect, a fost sabotat de concurenta (Chrysler, Ford, GM). Sunt voci care sustin ca au inceput sa apara in presa de atunci, diverse articole care ofereau informatii negative despre acest producator. Pana in 1950 productia a fost oprita definitiv, iar fabrica a fost inchisa. Inchei aceasta scurta povestire cu un pasaj dintr-un articol: "Desi povestea lui Tucker 48 este pana la urma un esec, masina a devenit unul din simbolurile visului american. In spatele vehiculului care a devansat cu mult propria-i epoca a stat un visator optimist, care a devenit erou in pofida faptului ca nu a reusit sa-si invinga dusmanii."

Autor: Adelin Catavencu

Tucker 48Tucker 48

Tucker 48

Tucker 48

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Tucker 48
mai multe