MICHELIN Alpin 6: cum se comporta dupa primii 1000 de kilometri in iarna

  • Calificativ B la franarea pe asfalt umed
  • Calificativ C la economia de carburant
  • Nr 1 la franarea pe zapada in conditii de rulare
Distribuie pe Facebook

Cand ai o masina de aproape 2 tone in care iti plimbi familia in traficul asta haotic al Romaniei, vrei sa te bucuri de cea mai mare siguranta. Iar anvelopele sunt cele mai importante, pentru ca te ajuta sa franezi bine, dar si sa pastrezi directia pe sosea cum trebuie. Asa ca am ales cel mai nou model de iarna de la Michelin.

MICHELIN Alpin 6 este anvelopa de iarna a producatorului francez, destinata tuturor. Exista game de iarna produse de Michelin net superioare, pentru autoturisme mai sportive si performante, care ofera siguranta la viteze mari. Dar cand detii un automobil normal, fara pretentii de circuit, gama Alpin este ideala. Iar dintre competitori, la anumite dimensiuni, se pare ca este si cea mai performanta pe carosabil acoperit cu zapada, conform testelor facute de ADAC si de cateva reviste de specialitate.

MICHELIN Alpin 6

Primul gand a fost sa mai iau un set de MICHELIN CrossClimate, asa cum este dotata cealalata masina a familiei. Dar in cazul de fata vorbim de un monovolum greu si mare, care, din cauza greutatii si a inertiei date de aceasta, are nevoie de aderenta fara compromisuri. Pentru automobile de dimensiuni mai mici, CrossClimate este anvelopa optima, fiind de vara, omologata si de iarna. Deoarece in Romania verile sunt mai lungi si iernile mai scurte, iar daca circuli preponderent in oras, unde soselele se curata ceva mai repede de zapada, aceasta anvelopa se comporta perfect in anotimpul rece.

La o masina grea, cu care iesi des din oras, vrei cea mai buna franare si aderenta atat vara, cat si iarna. Asa ca ai nevoie de seturi diferite pentru cele doua sezoane. Ajunge sa dai de o portiune necuratata de zapada sau sa vrei sa urci la Cota 1400 cand ninge, moment in care CrossClimate s-ar putea sa nu faca fata, mai ales pe o masina cu tractiune FWD de 2 tone. Prin urmare, alegerea fireasca a fost Alpin 6.

MICHELIN Alpin 6MICHELIN Alpin 6

Dupa primii 1000 de kilometri de la montaj, pot sa spun ca este cea mai silentioasa anvelopa de iarna pe care am avut-o vreodata montata. Oficial, eticheta europeana de pe anvelopa, spune ca acest pneu are un zgomot la rulare de 69 de decibeli. Nu stiu daca este mult sau putin, dar pana acum, cand aveam setul de iarna montat, la rulare mai rapida il auzeam cum incepe sa bazaie, devenind deranjant. Profilul lui Alpin 6 este astfel facut incat pare sa imprumute ceva si de la pneurile de vara, pesemne ca acea zona centrala in forma de V, iar distantele intre blocurile de cauciuc sunt inegale, anulandu-se mare parte a rezonantei. Cert este ca daca pana acum te enerva bazaitul anvelopelor de iarna, acum nu vei avea aceasta problema.

Un alt aspect este aderenta pe zapada si gheata. Desi nu a nins foarte mult pana acum si soselele au cam fost curatate, din "fericire" traim in Bucuresti unde niciodata nu sunt curatate drumurile adiacente si cele din spatele blocurilor. Asa ca, desi toate arterele principale sunt la negru, poti testa usor aderenta pe zapada cand intri pe cai mai laturalnice. Nu am franat de la viteza mare, dar atat cat am franat, chiar si in zilele acestea cu ger, cand zapada s-a transformat in patinoar, am observat ca Alpin 6 franeaza mult mai bine ca ce am avut pana in prezent.

MICHELIN Alpin 6

La mersul pe asfalt curat sau umed, momentan nu am sesizat vreun avantaj pentru Alpin 6 fata de ce am avut pana acum, in afara de zgomotul redus. Iar acest lucru este bine, pentru ca daca as fi avut nevoie intr-un moment de urgenta sa pun frana violenta, ar fi insemnat un risc mai mare de accident. De fapt, numai in aceste momente de urgenta se vede avantajul unui cauciuc de calitate, pentru ca in rest, se comporta la fel ca unele ieftine sau chiar no-name. Dar este deajuns o clipa ca sa fii fericit de alegerea facuta, sau ca ai dat mai multi bani pe niste pneuri de calitate, cand ai oprit in timp si ai evitat un obstacol sau ai pastrat directia fara sa pierzi controlul. Cine stie cum s-ar fi comportat masina daca era incaltata cu alte anvelope...

Voi reveni peste alte cateva mii de kilometri parcursi cu MICHELIN Alpin 6 ca sa va mai spun impresii. Pana atunci sigur va ninge mai mult si drumurile in zona Brasovului se vor inmulti, ocazii cu care voi testa mai bine calitatile pentru care strainii lauda acest model de pneu, respectiv aderenta si franarea pe zapada. Si, la fel ca acum, sper sa NU am ce sa povestesc pe partea de franare in caz de urgenta. Macar stiu ca sunt pregatit cu ce este mai bun pe partea de anvelope si ca am mai eliminat o variabila care poate contribui la gravitatea unui accident.

MICHELIN Alpin 6

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze MICHELIN Alpin 6
mai multe