Nokian Wetproof SUV: cum s-au comportat in primii 5000 de kilometri?

Nokian Wetproof SUV: cum s-au comportat in primii 5000 de kilometri?
  • Gandite special pentru aderenta mare pe carosabil ud
  • Calificativ A pe eticheta europeana
  • Pereti lateriali intariti cu Aramid
Distribuie pe Facebook

Nu e niciun secret ca suntem fani ai marcii de anvelope Nokian. Este un brand care a devenit tot mai popular la noi in tara in ultimii 5 ani si vrea sa creasca in popularitate, nu doar ca marca ce a inventat anvelopa de iarna. Asa ca am ales un set de anvelope dedicate sezonului cald pentru SUV-ul cel mai calarit si alergat dintre toate vehiculele noastre: un Hyundai Tucson de firma, care a vazut ceva asfalt si drumetii prin toate conditiile de drum posibile.

Daca inca mai ai intrebari despre marca Nokian, poti sa citesti aici articolul nostru vechi din 2016 cu 10 lucruri pe care sigur nu le stiai despre Nokian. Sau poate ca vrei sa stii ce gama de anvelope au, ce modele de iarna si de vara, care sunt pneurile care se potrivesc pe masina ta, asa ca poti sa citesti mai multe informatii despre brandul Nokian. Sau si mai simplu: poate vrei sa iti cumperi cauciucuri Nokian de iarna, pentru sezonul care abia incepe. Oricum, noi ne-am imprietenit bine de tot cu aceasta marca, ne place si nu ezitam sa o recomandam.

Am mai avut in trecut anvelope Nokian de vara pentru un Audi A4. S-au comportat bine, au fost silentioase, aveau aderenta buna in viraje si la franare, dar dupa 2 ani am sesizat un inconvenient: se pare ca nu stateau asa de bine la capitolul longevitate. Materialul a imbatranit repede si au aparut niste crapaturi de suprafata, semn ca nu mai rezistau mult. Acest lucru nu se intampla la anvelopele de iarna, produse pentru care finlandezii sunt celebri si admirati, poate ca mai aveau de experimentat putin cu acei compusi ai pneurilor de vara ca sa tina pasul cu concurenta. Acum am vrut sa incercam si niste pneuri dedicate unui SUV.

Nokian Wetproof SUV: o anvelope gandita special pentru SUV-uri mici si medii, cu excelente abilitati de aderenta pe carosabil umed

Pe vremuri, soferii din Romania aveau la dispozitie cauciucuri... si atat. Nu erau nici macar impartite in anvelope de iarna si de vara. Acum, producatorii fac pneuri cat mai targetate, impartite in diverse categorii, pentru orice tip de vehicul. Avem anvelope de vara pentru masini mici, pentru masini medii, mari, SUV-uri, utilitare, avem anvelope economice, anvelope performante, speciale de ploaie, speciale de off-road, speciale de zapada, de vara care merg si iarna, de iarna care merg si vara... si tot asa. Iar acest model, Nokian Wetproof SUV, este si el super specializat.

Nokian Wetproof SUV

Este o anvelope speciala de vara, dedicata SUV-urilor mici si medii, care ofera aderenta foarte buna pe carosabil umed si o rezistenta crescuta la acvaplanare. Mai precis, este o anvelopa gandita sa ofere conditii maxime de siguranta pe timp de ploaie. Evident, ofera o franare buna si pe carosabil uscat, insa in urma testelor a primit nota maxima si calificativul A pe eticheta europeana la capitolul franare pe carosabil ud. Producatorul spune ca a fost gandita special pentru soselele din Europa Centrala, acolo unde sunt multe zone cu munte si zone in care ploua pe timpul verii. La fel de bine, aceste anvelope ar putea fi targetate si pentru Marea Britanie, unde toata lumea stie ca ploua mai mult decat este soare...

Hyundai Tucson si Nokian Wetproof SUV

Cand faci o cautare de anvelope pentru masina ta, mereu primesti cateva recomandari. La noi a fost modelul Wetproof SUV cu dimensiunea de 235 60 R16. Niste pneuri destul de late, dar nu inalte si cu un balon generos, gandite special pentru confort. Si s-au dovedit a fi o alegere inspirata, daca ne gandim ca a doua jumatate a verii a fost una cu ploi multe, inundatii si multe sosele acoperite de apa. Cam la fel s-a intamplat peste tot in Europa, asadar cei care au ales asemenea modele dedicate anotimpului ploios au facut o alegere excelenta.

Nokian Wetproof SUVNokian Wetproof SUV

Dupa primii 5000 de kilometri

Mereu am sustinut ca diferenta intre o anvelopa buna si una de proasta calitate reiese atunci cand se iveste un moment de urgenta, o franare brusca, o manevra de evitare. La mers normal, in siguranta, toate anvelopele se comporta la fel. Si cum noi nu suntem zmei care dau flash-uri celor din fata si cunosc unde este localizata maneta de semnalizare, nu ne-am confruntat cu situatii la limita. Insa am tras niste concluzii dupa primii 5000 de kilometri parcursi alaturi de Nokian Wetproof SUV:

1. Silentioase: sunt niste anvelope silentioase. De obicei, pneurile pentru SUV-uri sunt mai profilate si dupa ce treci de 110 km/h le auzi cum bazaie, nu doar pe cele de iarna, ci si pe cele de vara. Dar Wetproof sunt niste anvelope cu profil normal, nu sunt de off-road, nici mixte, sunt la fel ca cele pentru turisme. Profilul este strict de vara, ceea ce il face sa aiba blocuri de mici dimensiuni, care nu produc zgomot puternic.

Nokian Wetproof SUV

2. Confortabile: modelul nostru, cu flancurile inalte si groase, este unul din acele modele realizate de Nokian care utilizeaza peretii din Aramid, un material dezvoltat de Nokian, care ofera rezistenta si elasticitate in acelasi timp. Mai mult, zgomotul este absorbit foarte bine, nu apare acea rezonanta ca de toba, cand treci peste obstacole mici, cum ar fi liniile profilate de pe carosabil ce de obicei dau nastere la zumzaituri puternice.

3. Sa tot mergi pe ploaie! Cu siguranta ai patit sa conduci linistit si deodata sa fii surprins de o ploaie torentiala de vara. Multi soferi trag pe dreapta, pun avariile pe autostrada, unii chiar opresc de tot, iar altii cu anvelope nepotrivite se invart din cauza acvaplanarii si ajung in sant. Cu Nokian Wetproof SUV am patit asta de 2 ori, o data pe DN1 si o data pe A1. In ambele cazuri, senzatia de siguranta si control pe timp de ploaie torentiala a fost mult mai mare ca inainte, cand aveam alte anvelope. Adica nu am simtit niciodata vreo tentativa de acvaplanare. Iar la trecerile peste poduri cu rosturi de dilatatie metalice, care de obicei simti cum te arunca stanga-dreapta, masina a stat lipita pe asfalt.

Nokian Wetproof SUV

Urmatorii 5000 de kilometri

Pe langa avantajele prezentate aici, simtite de noi la volan, mai vrem sa subliniem ceva: dupa 5500 de kilometri, anvelopele par in continuare ca noi, zici ca au de fapt vreo 50 de kilometri la bord... Inca e prea devreme sa ne dam seama daca vor aparea aceleasi semne de imbatranire ca la celelalte anvelope de vara model Z Line, dar cert este ca pare sa fie un cu totul alt material, un alt compus si o alta suprafata de rulare. Mult imbunatatita.

Asteptam sa vedem cum se comporta in continuare, ca tot au revenit ploile, inainte sa le schimbam cu cele de iarna. Si la anul sa mai facem inca 20.000 de kilometri, ca sa putem spune concret la sfarsitul sezonului viitor care e concluzia. Momentan, e simpla: Nokian stie sa faca anvelope de iarna excelente, ce rivalizeaza cu toate brandurile premium mult mai scumpe. Speram ca au gasit varianta de succes si pentru anvelopele de vara, cu care sa recupereze teren si sa intre si pe acest segment in care nu se descurcau excelent in trecut.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Nokian Wetproof SUV
mai multe