Gluma, prostie sau succes? Masinile casate in Programul Rabla trebuie sa aiba ITP valabil

Gluma, prostie sau succes? Masinile casate in Programul Rabla trebuie sa aiba ITP valabil
  • 6500 este valoarea unui tichet Rabla
  • Masura se doreste pentru programul din 2019
  • ITP-ul trebuie sa fie valabil in momentul casarii
Distribuie pe Facebook

Prin 2017, cineva venea cu o idee stralucita: rablele care sunt duse la Remat pentru Programul Rabla sa aiba ITP valabil. Din fericire, masura a fost respinsa pentru 2018, dar se incearca acum implementarea sa pentru 2019. Cum ti se pare ca rablele ruginite sa aiba ITP obligatoriu?

Va spuneam mai demult ca rablele duse la casat vor fi nevoite sa aiba ITP valabil. Masura a fost respinsa, dar acum se doreste introducerea sa pentru programul de anul viitor. Practic, autoritatile doresc sa se asigure ca sunt scoase din circulatie vehicule functionale, duse apoi la fier vechi, pentru ca proprietarul sa-si cumpere o masina noua. Ceea ce, la prima vedere, pare o aberatie de zile mari.

Ministerul Mediului viseaza la ziua in care romanii vor duce la Remat masini bune, functionale, ca sa-si achizitioneze o masina noua. Pana acum, puteai duce la Remat masini vechi, ruginite, nefunctionale, in stare execrabila. Ceea ce era un lucru bun, pentru ca este logic sa casezi vehicule vechi care nu mai functioneaza, eliberai locuri de parcare si scapai orasul de fiare ruginite. Dar de acum inainte, s-ar putea sa avem alte reguli.

Ce inseamna ca o masina sa aiba ITP valabil? Inseamna sa fie intr-o stare tehnica impecabila. Inseamna sa NU aiba probleme tehnice de niciun fel, sa aiba toate luminile bune, sa aiba noxele conform producatorului, sa nu fie ruginita sau lovita si sa aiba vopseaua impecabila. In realitate, chiar si masini vechi de 2-3 ani nu primesc ITP-ul din cauza unor probleme tehnice cauzate de starea drumurilor sau de mizeria si praful de pe strazi. Ce pretentii sa ai de la o masina veche?

In mintea autoritatilor, cine vrea sa-si cumpere o masina nou-nouta trebuie sa duca la fier vechi o masina buna, functionala. Pe care sa incaseze doar 6500 de lei. Ceea ce este o reala aberatie. Ideea care sta la baza acestui proiect este sa se scoata de pe strazi masini vechi, care circula si polueaza. Ca, pana la urma, o ruginitura care zace pe trotuar nu polueaza aerul. Insa este un paradox, deoarece proprietarul masinilor functionale va prefera sa le vanda direct unui alt cumparator, pentru ca se presupune ca, daca are ITP valabil, acea masina este in stare perfecta si valoreaza mai mult de 6500 de lei.

Asadar, s-ar putea sa nu mai vedem nicio masina dusa la Remat prin Programul Rabla daca intra in vigoare aceasta masura. Deoarece rablele adevarate nu au cum sa obtina un ITP, iar masinile cu ITP valoreaza mai mult si oamenii nu se vor indura sa duca vehicule bune la fier vechi. Evident, in realitate, asta va insemna ca va exploda activitatea de ITP-uri ilegale, date pe banda rulanta, doar ca sa existe acolo o stampila in talon, in timp ce masina este de fapt un sac de fiare ruginite. Tie cum ti se pare aceasta masura?

Distribuie pe Facebook
mai multe