Masina anului 4Tuning.ro: Dacia Logan, Editia Aniversara 10 Ani

Masina anului 4Tuning.ro: Dacia Logan, Editia Aniversara 10 Ani
  • Versiunea 10 Ani incepe de la 9400 Euro
  • Este cel mai dotat model Dacia fabricat vreodata
  • Editia Limitata, test pentru modele viitoare
Distribuie pe Facebook

Ce masina ti-ai cumpara daca ai avea bani de una noua sau daca ai avea chef sa te bagi in Programul Prima Masina? Am raspuns fara ezitare, in ambele cazuri, ca Dacia Logan, editia limitata aniversara 10 Ani. De ce?

Nu am vrut sa fac doar un alt test-drive cu acest Logan dedicat exclusiv pietei din Romania. Si sa-l prezint anost, in functie de design, interior, consum si alte bla-bla-uri de care ne-am saturat cu totii. Ci am vrut sa va demonstrez de ce este masina mea preferata din tot acest an. De fapt, de ce este masina pe care as cumpara-o fara ezitare, in orice moment. Si raspunsul cel mai simplu ar fi asta: pentru ca nu ma face sa-mi pun niciun semn de intrebare.

Defectele Loganului, revizuite pentru Editia Limitata

Noul Logan a venit cu multe imbunatatiri fata de prima generatie. Insa a ramas cu cateva... sincope. De care orice posesor se cam plange. Cum ar fi pozitia butoanelor pentru deschiderea geamurilor, puse pe consola centrala. O pozitie nefericita, pentru ca trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa deschizi geamul. La fel este si pozitia butoanelor pentru geamurile spate: intre scaune, intr-un loc absolut ciudat, daca nu pueril. Dacia a reparat acest aspect in cazul celor 2000 de automobile care fac Editia Limitata de 10 Ani. Si a pus butoanele acolo unde trebuie: pe portiere. Iar pe consola centrala a lasat butoanele geamurilor spate.

Si s-a mai rezolvat un aspect: semnalele laterale nu mai sunt pe aripi, sunt in oglinzile laterale. Si inca ceva: prizele de aer centrale nu mai sunt rotunde, sunt dreptunghiulare. Si altceva: farurile au acum becurile cu faze separate, in timp ce la un Logan de serie farul este compus dintr-un singur corp. Si stopuri speciale, bord redesenat, un spatiu pentru depozitare in plus, ornamente exterioare noi si asa mai departe.

Dar, sincer sa fiu, ma bucur tare mult numai de repozitionarea butoanelor de la geamuri. In rest, as fi putut trai si fara ele.

Dacia Logan 10 Ani

Singura Dacie fabricata vreodata cu sistem de climatizare digital

Poate cea mai importanta trasatura a acestei serii limitate este faptul ca vine dotata din fabrica cu sistem de climatizare digital, o premiera pentru Dacia. Este sistemul pe care il regasim si la Captur, Clio sau Megane, cu reglaj automat al climei si afisaj cu LED-uri. Este un sistem important nu atat prin faptul ca ofera un plus de confort, dar prin faptul ca semnalizeaza un moment istoric in dezvoltarea Dacia. E clar: de acum, incepand de la anul, avem toate sansele sa vedem clima automata optionala pentru orice model din oferta Dacia.

Logan 10 Ani

Elementele de design care fac diferenta

Repet: imi plac si apreciez lucrurile practice, nu cele care sunt menite sa-ti fure ochii. Dar asta nu inseamna ca imi indisplace pachetul pregatit de Dacia pentru aceasta editie aniversara. Pentru ca el vine in varianta standard de Logan 10 Ani care incepe de la 9400 de Euro. Si este format din faruri noi, speciale, impartite in doua corpuri, proiectoare fata dublu optice, sistem de semnalizare pe oglinzile retrovizoare, un stripping de culoare neagra la nivelul stalpului central, protectii laterale de culoare neagra pentru portiere, masca de culoare rosu inchis pentru blocurile optice spate, bagheta de decor de culoare neagra pentru bara de protectie spate si jante de otel de 16 inch model Dark Metal. Interesant este ca jantele par a fi din aliaj, insa sunt din tabla si acoperite doar cu niste capace care simuleaza aluminiul. Am vazut prima oara acest aspect la Sandero Stepway.

Logan 10 AniLogan 10 Ani

La fel de numeroase sunt modificarile si inauntru. Soferii din Romania care vor cumpara acest model se vor bucura de o tapiterie si o ambianta noua, precum si de o plansa de bord complet schimbata, dominata de consola centrala care incorporeaza clima digitala, dar si de un finisaj... glossy, numita Noir Brillant. In plus, aeratoarele centrale dreptunghiulare cu contur crom satinat, spatiu de depozitare inchis in partea superioara a plansei de bord, manerele ergonomice cu aspect "Noir Bleute Brillant" pentru usile din fata si geamurile electrice de care spuneam mai sus.

Logan 10 AniLogan 10 Ani

Logan 10 Ani

Doar trei elemente optionale

Ce este asa misto la Dacia asta aniversara? De fapt, ce este asa de special? Ca omul isi alege doar motorul si, daca mai vrea, numai 3 optionale: sistemul MediaNav cu harta Europei, sistemul cu limitator de viteza si pilot automat, sau volanul imbracat in piele. In rest, totul vine din fabrica, vrand-nevrand: clima digitala, geamurile electrice, ESP-ul, ABS-ul si asa mai departe. Cat despre motorizari, ele sunt 1.2 75 cp pe benzina sau 1.5 dCi de 75 cp. Versiunea pe benzina incepe de la 9400 de Euro, in timp ce varianta diesel costa 11.300 de Euro.

Logan 10 AniLogan 10 AniDacia Logan 10 Ani

Logan 10 Ani

De ce este masina noastra preferata pe tot anul 2014?

Pentru ca le are pe toate. Si, asa cum spuneam si mai sus, nu ne ridica semne de intrebare. Cand cumperi un Logan nu te intrebi daca merita banii platiti, pentru ca este cea mai ieftina masina de pe piata. Am testat de nenumarate ori motorul 1.5 dCi si este fara indoiala unul din cele mai economice de pe piata. Noi am parcurs peste 100 de kilometri in oras si toate liniutele de la indicatorul nivelului de carburant erau la locul lor. Am scos un consum mediu de 5.8 litri/100 km, ceea ce nu este deloc rau. Ce-i drept, cu butonul ECO activat.

Logan 10 Ani

Despre spatiu, nu mai spunem nimic: portbagaj urias, loc mare pentru toti pasagerii, spatiu suficient pentru cap chiar si pentru Ghita Muresan. O tinuta de drum foarte buna pentru orice sofer normal care nu confunda strada cu pista de curse. Evident, niciun Logan nu este o masina de circuit care sa abordeze virajele cu 150 km/h, insa are frane bune pentru greutatea sa, accelereaza decent, atinge aproximativ 170 km/h si este silentioasa chiar si la viteze mari. Este masina buna la orice, fara sa faca niciun compromis pentru omul normal.

Logan 10 AniVeste proasta pentru noi este ca deja 1600 de masini din cele 2000 s-au vandut deja. Dar este o veste buna pentru Dacia, ca astfel isi dau seama ce imbunatatiri trebuie sa-i aduca variantei de volum.

Logan 10 AniLogan 10 AniLogan 10 Ani

De ce ne-a placut asa de mult si am votat-o masina anului 2014?

Pentru ca am reusit sa ne exteriorizam, am reusit sa ne lepadam de pasiunea noastra pentru viteza si adrenalina si ne-am transformat in soferul roman obisnuit, ce reprezinta majoritatea din tara noastra. Si un sofer normal din Romania vrea urmatoarele lucruri: economie de carburant, spatiu mult, pret mic. Si nicio alta masina nu respecta mai bine aceste reguli decat cele vandute de Dacia. Iar Editia Limitata 10 Ani face exact acest lucru, oferind in plus niste dotari exceptionale. Dacia asta e ca o Dacie Logan normala. Dar una din viitor.

Logan 10 Ani

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (34) Poze Logan 10 Ani
mai multe