Masina anului 4Tuning.ro: Dacia Logan, Editia Aniversara 10 Ani

- Versiunea 10 Ani incepe de la 9400 Euro
- Este cel mai dotat model Dacia fabricat vreodata
- Editia Limitata, test pentru modele viitoare
Ce masina ti-ai cumpara daca ai avea bani de una noua sau daca ai avea chef sa te bagi in Programul Prima Masina? Am raspuns fara ezitare, in ambele cazuri, ca Dacia Logan, editia limitata aniversara 10 Ani. De ce?
Nu am vrut sa fac doar un alt test-drive cu acest Logan dedicat exclusiv pietei din Romania. Si sa-l prezint anost, in functie de design, interior, consum si alte bla-bla-uri de care ne-am saturat cu totii. Ci am vrut sa va demonstrez de ce este masina mea preferata din tot acest an. De fapt, de ce este masina pe care as cumpara-o fara ezitare, in orice moment. Si raspunsul cel mai simplu ar fi asta: pentru ca nu ma face sa-mi pun niciun semn de intrebare.
Defectele Loganului, revizuite pentru Editia Limitata
Noul Logan a venit cu multe imbunatatiri fata de prima generatie. Insa a ramas cu cateva... sincope. De care orice posesor se cam plange. Cum ar fi pozitia butoanelor pentru deschiderea geamurilor, puse pe consola centrala. O pozitie nefericita, pentru ca trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa deschizi geamul. La fel este si pozitia butoanelor pentru geamurile spate: intre scaune, intr-un loc absolut ciudat, daca nu pueril. Dacia a reparat acest aspect in cazul celor 2000 de automobile care fac Editia Limitata de 10 Ani. Si a pus butoanele acolo unde trebuie: pe portiere. Iar pe consola centrala a lasat butoanele geamurilor spate.
Si s-a mai rezolvat un aspect: semnalele laterale nu mai sunt pe aripi, sunt in oglinzile laterale. Si inca ceva: prizele de aer centrale nu mai sunt rotunde, sunt dreptunghiulare. Si altceva: farurile au acum becurile cu faze separate, in timp ce la un Logan de serie farul este compus dintr-un singur corp. Si stopuri speciale, bord redesenat, un spatiu pentru depozitare in plus, ornamente exterioare noi si asa mai departe.
Dar, sincer sa fiu, ma bucur tare mult numai de repozitionarea butoanelor de la geamuri. In rest, as fi putut trai si fara ele.
Singura Dacie fabricata vreodata cu sistem de climatizare digital
Poate cea mai importanta trasatura a acestei serii limitate este faptul ca vine dotata din fabrica cu sistem de climatizare digital, o premiera pentru Dacia. Este sistemul pe care il regasim si la Captur, Clio sau Megane, cu reglaj automat al climei si afisaj cu LED-uri. Este un sistem important nu atat prin faptul ca ofera un plus de confort, dar prin faptul ca semnalizeaza un moment istoric in dezvoltarea Dacia. E clar: de acum, incepand de la anul, avem toate sansele sa vedem clima automata optionala pentru orice model din oferta Dacia.
Elementele de design care fac diferenta
Repet: imi plac si apreciez lucrurile practice, nu cele care sunt menite sa-ti fure ochii. Dar asta nu inseamna ca imi indisplace pachetul pregatit de Dacia pentru aceasta editie aniversara. Pentru ca el vine in varianta standard de Logan 10 Ani care incepe de la 9400 de Euro. Si este format din faruri noi, speciale, impartite in doua corpuri, proiectoare fata dublu optice, sistem de semnalizare pe oglinzile retrovizoare, un stripping de culoare neagra la nivelul stalpului central, protectii laterale de culoare neagra pentru portiere, masca de culoare rosu inchis pentru blocurile optice spate, bagheta de decor de culoare neagra pentru bara de protectie spate si jante de otel de 16 inch model Dark Metal. Interesant este ca jantele par a fi din aliaj, insa sunt din tabla si acoperite doar cu niste capace care simuleaza aluminiul. Am vazut prima oara acest aspect la Sandero Stepway.
La fel de numeroase sunt modificarile si inauntru. Soferii din Romania care vor cumpara acest model se vor bucura de o tapiterie si o ambianta noua, precum si de o plansa de bord complet schimbata, dominata de consola centrala care incorporeaza clima digitala, dar si de un finisaj... glossy, numita Noir Brillant. In plus, aeratoarele centrale dreptunghiulare cu contur crom satinat, spatiu de depozitare inchis in partea superioara a plansei de bord, manerele ergonomice cu aspect "Noir Bleute Brillant" pentru usile din fata si geamurile electrice de care spuneam mai sus.
Doar trei elemente optionale
Ce este asa misto la Dacia asta aniversara? De fapt, ce este asa de special? Ca omul isi alege doar motorul si, daca mai vrea, numai 3 optionale: sistemul MediaNav cu harta Europei, sistemul cu limitator de viteza si pilot automat, sau volanul imbracat in piele. In rest, totul vine din fabrica, vrand-nevrand: clima digitala, geamurile electrice, ESP-ul, ABS-ul si asa mai departe. Cat despre motorizari, ele sunt 1.2 75 cp pe benzina sau 1.5 dCi de 75 cp. Versiunea pe benzina incepe de la 9400 de Euro, in timp ce varianta diesel costa 11.300 de Euro.
De ce este masina noastra preferata pe tot anul 2014?
Pentru ca le are pe toate. Si, asa cum spuneam si mai sus, nu ne ridica semne de intrebare. Cand cumperi un Logan nu te intrebi daca merita banii platiti, pentru ca este cea mai ieftina masina de pe piata. Am testat de nenumarate ori motorul 1.5 dCi si este fara indoiala unul din cele mai economice de pe piata. Noi am parcurs peste 100 de kilometri in oras si toate liniutele de la indicatorul nivelului de carburant erau la locul lor. Am scos un consum mediu de 5.8 litri/100 km, ceea ce nu este deloc rau. Ce-i drept, cu butonul ECO activat.
Despre spatiu, nu mai spunem nimic: portbagaj urias, loc mare pentru toti pasagerii, spatiu suficient pentru cap chiar si pentru Ghita Muresan. O tinuta de drum foarte buna pentru orice sofer normal care nu confunda strada cu pista de curse. Evident, niciun Logan nu este o masina de circuit care sa abordeze virajele cu 150 km/h, insa are frane bune pentru greutatea sa, accelereaza decent, atinge aproximativ 170 km/h si este silentioasa chiar si la viteze mari. Este masina buna la orice, fara sa faca niciun compromis pentru omul normal.
De ce ne-a placut asa de mult si am votat-o masina anului 2014?
Pentru ca am reusit sa ne exteriorizam, am reusit sa ne lepadam de pasiunea noastra pentru viteza si adrenalina si ne-am transformat in soferul roman obisnuit, ce reprezinta majoritatea din tara noastra. Si un sofer normal din Romania vrea urmatoarele lucruri: economie de carburant, spatiu mult, pret mic. Si nicio alta masina nu respecta mai bine aceste reguli decat cele vandute de Dacia. Iar Editia Limitata 10 Ani face exact acest lucru, oferind in plus niste dotari exceptionale. Dacia asta e ca o Dacie Logan normala. Dar una din viitor.
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €


