Laszlo Borbely trebuie sa returneze soferilor 200 de milioane de lei

Noua taxa auto va fi cu circa 25% mai mica fata de cea actuala, iar cei care au platit, incepand din 2008, o taxa mai mare fata de varianta redusa vor putea sa ceara directiilor fiscale judetene diferenta, care se ridica, in total, la circa 200 milioane lei, a declarat ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, la o emisiune televizata difuzata duminica.
Trimite unui prieten
'Diferenta se apropie de circa 200 milioane lei, dar am considerat, si a fost decizia mea si a colegilor din Guvern, ca este bine sa avem o taxa mai mica pentru ca este dificil pentru oameni in momentul de fata. Avem bani la Fondul de Mediu (pentru plata acestei diferente n.r) iar recuperarea banilor nu va dura mult', a spus ministrul Mediului.
Acesta a precizat ca, dupa aprobarea legii privind noua taxa, in Camera Deputatilor, a discutat cu reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar banii sunt disponibili.
'Atunci cand cetateanul vine cu cererea trebuie sa verificam datele, sa calculam cat trebuie sa primeasca si imediat se dau banii', a explicat Borbely, adaugand 'in momentul de fata nu putem da termene pentru ca depinde de numarul de cereri.
Ministrul Mediului a subliniat ca banii din taxa auto se duc 'in mod exclusiv' catre economia verde.
'Se strang la Fondul de Mediu si se duc catre impadurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reimpaduriri, pamant degradat. In 2010 am reusit sa alocam de sase ori mai multi bani ca in 2009, ceea ce inseamna circa 200 milioane lei numai pentru impaduri. In 2011 am dat de doua ori mai multi ca in 2010, deci in jur de 400 milioane lei. In 2010, pentru prima oara, fondul de paduri a crescut cu 0,3%', a mai spus Borbely.
Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat joi in plenul Camerei Deputatilor, cu 213 voturi pentru, 17 impotriva si 34 de abtineri.
Proiectul de act normativ, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor dupa ce Curtea Europeana de Justitie a declarat vechea taxa auto ca fiind discriminatorie, a fost adoptat si de Senat, in sedinta din 12 septembrie, insa Camera Deputatilor are rolul decizional.
Acesta a precizat ca, dupa aprobarea legii privind noua taxa, in Camera Deputatilor, a discutat cu reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar banii sunt disponibili.
'Atunci cand cetateanul vine cu cererea trebuie sa verificam datele, sa calculam cat trebuie sa primeasca si imediat se dau banii', a explicat Borbely, adaugand 'in momentul de fata nu putem da termene pentru ca depinde de numarul de cereri.
Ministrul Mediului a subliniat ca banii din taxa auto se duc 'in mod exclusiv' catre economia verde.
'Se strang la Fondul de Mediu si se duc catre impadurire, sunt programele pe site-ul Fondul de Mediu. Din 2010 am alocat fonduri mai importante pentru reimpaduriri, pamant degradat. In 2010 am reusit sa alocam de sase ori mai multi bani ca in 2009, ceea ce inseamna circa 200 milioane lei numai pentru impaduri. In 2011 am dat de doua ori mai multi ca in 2010, deci in jur de 400 milioane lei. In 2010, pentru prima oara, fondul de paduri a crescut cu 0,3%', a mai spus Borbely.
Proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost aprobat joi in plenul Camerei Deputatilor, cu 213 voturi pentru, 17 impotriva si 34 de abtineri.
Proiectul de act normativ, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor dupa ce Curtea Europeana de Justitie a declarat vechea taxa auto ca fiind discriminatorie, a fost adoptat si de Senat, in sedinta din 12 septembrie, insa Camera Deputatilor are rolul decizional.
Actul normativ, care va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial, prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%, dand posibilitatea ca, in cazul in care taxa de poluare platita de la 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea acestei legi, contribuabilii sa poata solicita restituirea sumelor reprezentand diferenta de taxa platita
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (46)
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
-
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
-
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Pachet exterior compatibil cu mercedes vito / v class w447... 3999 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Dezmembrez mercedes-benz w167 gle 350 de 4matic hybrid...
Dezmembrez fiat talento/renault trafic 3/opel vivaro b 1.6 dci...
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...



Publicat în categoria: Taxa Auto
DATA PUBLICĂRII: 19 Decembrie 2011