Valoarea Timbrului de Mediu: iata cat trebuie sa platesti pentru NOUA TAXA AUTO 2013

CALCULATOR ONLINE TIMBRUL DE MEDIU 2013!
DE CE TREBUIA SCHIMBATA TAXA AFLATA IN VIGOARE?
Pana in prezent, taxa de mediu avea trei mari probleme:
- Avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor
- Continea in calculul sau, in afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (in ciuda faptului ca acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala)
- Era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE (pentru ca includea criterii diferite pentru anumite categorii de masini inmatriculate in Romania fata de alte masini)
CE ADUCE NOU FORMULA TIMBRULUI DE MEDIU?
- Principiul “poluatorul plateste”, deoarece se taxeaza in principal emisiile generate de masina. Timbrul de mediu priveste nivelul de emisii si tipul de tehnologie folosit (Euro 1, 2, 3, 4, 5).
- Noul timbru de mediu va fi cu adevarat o taxa de mediu, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de CO2, (luata in calcul in intregime pentru timbru, fata de 30% in legea in vigoare), inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.
- Dorim sa stimulam innoirea parcului auto national pentru a ajunge, in urmatorii ani, la standardele de poluare pe care Uniunea Europeana le impune statelor membre.
CE VALOARE ARE NOUL TIMBRU?
- Timbrul de mediu mentine aceleasi cote din prezent pentru masinile cu tehnologie Euro 5 si creste cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata.
- Pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro), pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scadea. Taxa actuala nu includea scaderi importante la acest capitol si se ajungea ca, pentru masini foarte vechi, sa fie virtual imposibila vanzarea din cauza valorilor mari ale taxei.
- Pentru masinile cu tehnologie Euro 6, precum si pentru masinile hibride si electrice, timbrul este zero! Statul roman ofera acest stimulent celor care doresc achizitionarea de astfel de masini.
- Noile valori de impunere au fost estimate de specialistii din minister, in consultare cu mediul profesional, pe baza unor modele similare din tarile europene.
- Formulele noi de calcul ale timbrului sunt: pentru Euro 3, 4, 5: suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100 si pentru non-euro, Euro 1, 2: suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100,
DE CATE ORI SE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?
- Se va plati o singura data – si reprezinta costul poluarii pentru intreaga durata de viata a masinii. Nu se va plati timbrul la revanzare.
CINE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?
- Timbrul se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere).
- Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.
- Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat.
- In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii.
- In ce ii priveste pe transportatori - timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3, N1, N2, N3), ramane formula actuala.
CE SE INTAMPLA CU BANII COLECTATI?
- Se strang la Administratia Fondului de Mediu.
- In perioada urmatoare, banii vor fi folositi, in mare parte, pentru a se plati restituirile catre cei care au dat statul in judecata pentru incasare ilegala a versiunii anterioare a taxei – deci pentru corectarea unei nedreptati comise in anii trecuti.
- Sumele ce vor ramane dupa restituiri vor merge spre programe de mediu, precum Programul Rabla, Casa Verde, program de impaduriri.
CE SE INTAMPLA CU MASINILE INMATRICULATE INAINTE DE 2007?
- O scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, pentru ca acest lucru ar constitui discriminare si ar fi sanctionat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese si noi despagubiri.
- Solutia pentru care am optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata a masinii, astfel incat aceste valori sa nu mai fie prohibitive. Practic, taxa pentru acest tip de masini scade semnificativ fata de situatia din prezent, ajungand la cifre rezonabile.
- Scopul diminuarii taxei pentru aceste masini este acela de a evita blocajul care ar putea sa apara pe piata interna si care ar genera un interes mai scazut pentru achizitionarea de masini mai putin poluante. Daca oamenii nu si-ar putea vinde masinile foarte vechi, le-ar folosi tot pe acestea, poluand in continuare.
CE SE INTAMPLA CU MASINILE REVANDUTE IN AFARA TARII?
- Daca este o taxa pentru intreaga perioada de viata a masinii, ce se intampla daca masina este scoasa din Romania inainte de a se implini aceasta perioada? Se poate recupera diferenta?
- Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).
CE SE INTAMPLA CU MASINILE UTILIZATE DE PERSOANE CU HANDICAP?
- Masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap.
UNDE SE MAI APLICA ACELASI MECANISM DE TAXARE?
- In Uniunea Europeana, exista mai multe state care isi calculeaza taxa de poluare in principal in functie de emisia de CO2: Franta, Spania, Irlanda, Olanda, Portugalia, Slovenia. In unele tari, precum Franta sau Olanda, cotele sunt mult mai mari decat in Romania, dar acest lucru este permis de puterea de cumparare diferita
CUM SE INCADREAZA ACEASTA SCHIMBARE IN EVOLUTIA TAXARII POLUARII LA NIVEL EUROPEAN?
- Romania a ales o taxare doar in functie de emisia de CO2 si de gradul de poluare a tehnologiei, pentru ca aceasta este tendinta europeana. Directivele europene cer acest lucru.
- In UE, se va ajunge, treptat, la unificarea diferitelor forme de taxare a poluarii (in prezent, 18 state din UE au diverse forme de astfel de taxe) Tendinta este de renuntare treptata la taxele de prima inmatriculare si de creare a unor impozite anuale pe circulatie (in functie de emisia de CO2).
- Accentul pus pe componenta de CO2 are legatura cu armonizarea europeana, care va avea loc in viitor.
- Nu s-a trecut inca la o taxare anuala pentru ca aceasta ar reprezenta o povara prea mare pentru detinatorii de masini in Romania (in prezent, in Europa, doar Germania practica acest sistem).
Exemple de masini si cat trebuie sa plateasca noul TIMBRU DE MEDIU (suma este in EURO)
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
-
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei


