Anvelope noi vs. anvelope resapate - ce sa cumpar?

Foarte multa lume stie o singura diferenta dintre anvelopele noi si cele resapate: diferenta de pret. Insa de ce este aceasta diferenta mare de pret si care sunt avantajele / dezavantajele unei astfel de anvelope, sunt lucruri destul de straine pentru marea majoritate.
Cauciucurile noi
Acestea se fabrica de la 0, asa cum ai face o prajitura cu ciocolata de la 0, framantand aluatul, amestecand ingredientele si punand ornamente la final. Mai precis, materialul elementelor se fabrica din diverse ingrediente care sunt amestecate si iau forma unei anvelope.
Cauciucurile resapate
Acestea sunt ca o prajitura cu capsune, pe care o faci pe baza uneia cu ciocolata. Adica pastrezi blatul si baza, dar in loc de ciocolata, pui capsune. Adica anvelopele resapate au o baza veche a unui cauciuc folosit.
Diferentele dintre cele doua tipuri
Anvelopa noua se face complet in urma unui proces care are loc in acelasi timp: formarea corpului de baza, a peretilor (balon) si a benzii de rulare. Toate acestea se formeaza la cald si se unesc in timpul construirii cauciucului care dureaza sub o ora intr-o fabrica consacrata. Anvelopele resapate se fac dintr-un cauciuc vechi si o banda de rulare noua. E ca si cum ai avea o pereche de adidasi vechi la care le schimbi talpa, decat sa cumperi unii noi din magazin.
Anvelopele resapate sunt mai ieftine decat unele noi
Corect si este normal. La un cauciuc nou, costa mult mai mult fabricarea balonului si a bazei, care are multe elemente si structura metalica sau sintetica, decat banda de rulare. La un cauciuc resapat aceasta baza exista deja, fiind a unui cauciuc vechi, la care se adauga doar banda de rulare noua. Deci un cauciuc resapat este mai ieftin pentru ca are doar banda de rulare noua, in rest, pe dedesubt, este un cauciuc vechi.
Anvelopele resapate sunt mai grele decat unele noi
De obicei, asa este. Pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba.
Cum se face dintr-un cauciuc uzat, unul care arata ca nou?
Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa devina niste anvelope resapate. Evident, nu toate cauciucurile aruncate pot fi transformate in unele reconstruite. Se aleg anvelopele cu o data de fabricatie mai recenta si care nu prezinta nicio alta uzura in afara de cele la banda de rulare.
O astfel de anvelopa este special tratata si curatata de vechea banda de rulare. Dupa care, la cald, se lipeste o banda de rulare noua si un strat subtire de cauciuc pe peretii laterali, pentru a da o nota de cauciuc nou. Practic, se reia procesul de fabricatie a anvelopei de la etapa in care se monteaza banda de rulare.
Care sunt avantajele si dezavantajele unei anvelope resapate?
Avantajele sunt de fapt... unul singur - pretul mic. Dar dezavantaje sunt ceva mai multe. In primul rand, sunt sanse ca montarea noii benzi de rulare sa nu fie etansa si sa avem scapari de aer sau la viteze mari sa inceapa sa se desprinda putin si sa scape aer. Mai putem intalni anvelope resapate care nu sunt echilibrate cum trebuie si este necesara o mare cantitate de plumb la vulcanizare pentru a le echilibra bine. Avand o greutate mai mare, va exista o influenta negativa asupra consumului masinii noastre. Si, nu in ultimul rand, uzura unei astfel de anvelope este mai mare. Dar pretul mult mai mic este de multe ori un avantaj care eclipseaza aceste dezavantaje...
De ce pot avea probleme anvelopele resapate?
In primul rand, pentru ca sunt diferente dintre materiale si date de fabricatie dintre cele doua parti - baza anvelopei si banda de rulare. In plus, daca anvelopa este mai veche, se pot pierde proprietatile cauciucului original si lipirea sa fie defectuoasa. Pe cand, la anvelopa noua, materialele fiind similare si unirea lor se face la cald in acelasi timp, sunt foarte putine sansele ca banda de rulare sa aiba scapari de aer, sa nu fie echilibrata sau alte defecte. De exemplu, baza unei anvelope resapate poate fin din 2008 iar ea sa fie transformata in cauciuc in 2011. In cei 3 ani de utilizare a cauciucului original, baza de origine isi pierde din rigiditate, structura metalica nu mai este la fel de rezistenta si cauciucul se intareste. E clar ca corpul de baza second-hand, folosit, care este utilizat la o anvelopa resapata nu este la fel de bun ca unul nou.
Deci, eu ce sa aleg?
Poti cumpara anvelope resapate daca nu ai buget pentru un set de anvelope noi. Sau poti cumpara cauciucuri reconstruite daca le folosesti o perioada de timp mai scurta, cum ar fi in sezonul rece. La fel, poti apela la ele daca nu ai de gand sa folosesti masina pentru performante mai mari, cum ar fi viteze de top mari. In principal anvelopele resapate sunt un compromis de buget, dar nu unul de durata. Nu putine sunt cazurile in care lumea cumpara aceste cauciucuri si dupa cateva zile vede ca pierd aer sau ca se uzeaza excesiv de repede. Dar este ceva normal, pentru ca acestea functioneaza dupa vorba "cat dai, atata face". Nu-i de mirare ca unul resapat costa 160 de lei pe 15 toli, pentru Logan de exemplu, in timp ce unul nou incepe de la 250 de lei.
Acum, ramane la latitudinea fiecarui sofer. Insa cateva lucruri sunt clare:
- mai bine cu anvelope resapate de iarna, decat unele noi de vara, in anotimpul rece;
- mai bine cu anvelope resapate cumparate de noi, decat cu unele uzate;
- cel mai bine cu un set de anvelope noi-noute, daca ne permite bugetul.
-
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei


