Anvelope noi vs. anvelope resapate - ce sa cumpar?

Foarte multa lume stie o singura diferenta dintre anvelopele noi si cele resapate: diferenta de pret. Insa de ce este aceasta diferenta mare de pret si care sunt avantajele / dezavantajele unei astfel de anvelope, sunt lucruri destul de straine pentru marea majoritate.
Cauciucurile noi
Acestea se fabrica de la 0, asa cum ai face o prajitura cu ciocolata de la 0, framantand aluatul, amestecand ingredientele si punand ornamente la final. Mai precis, materialul elementelor se fabrica din diverse ingrediente care sunt amestecate si iau forma unei anvelope.
Cauciucurile resapate
Acestea sunt ca o prajitura cu capsune, pe care o faci pe baza uneia cu ciocolata. Adica pastrezi blatul si baza, dar in loc de ciocolata, pui capsune. Adica anvelopele resapate au o baza veche a unui cauciuc folosit.
Diferentele dintre cele doua tipuri
Anvelopa noua se face complet in urma unui proces care are loc in acelasi timp: formarea corpului de baza, a peretilor (balon) si a benzii de rulare. Toate acestea se formeaza la cald si se unesc in timpul construirii cauciucului care dureaza sub o ora intr-o fabrica consacrata. Anvelopele resapate se fac dintr-un cauciuc vechi si o banda de rulare noua. E ca si cum ai avea o pereche de adidasi vechi la care le schimbi talpa, decat sa cumperi unii noi din magazin.
Anvelopele resapate sunt mai ieftine decat unele noi
Corect si este normal. La un cauciuc nou, costa mult mai mult fabricarea balonului si a bazei, care are multe elemente si structura metalica sau sintetica, decat banda de rulare. La un cauciuc resapat aceasta baza exista deja, fiind a unui cauciuc vechi, la care se adauga doar banda de rulare noua. Deci un cauciuc resapat este mai ieftin pentru ca are doar banda de rulare noua, in rest, pe dedesubt, este un cauciuc vechi.
Anvelopele resapate sunt mai grele decat unele noi
De obicei, asa este. Pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba.
Cum se face dintr-un cauciuc uzat, unul care arata ca nou?
Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa devina niste anvelope resapate. Evident, nu toate cauciucurile aruncate pot fi transformate in unele reconstruite. Se aleg anvelopele cu o data de fabricatie mai recenta si care nu prezinta nicio alta uzura in afara de cele la banda de rulare.
O astfel de anvelopa este special tratata si curatata de vechea banda de rulare. Dupa care, la cald, se lipeste o banda de rulare noua si un strat subtire de cauciuc pe peretii laterali, pentru a da o nota de cauciuc nou. Practic, se reia procesul de fabricatie a anvelopei de la etapa in care se monteaza banda de rulare.
Care sunt avantajele si dezavantajele unei anvelope resapate?
Avantajele sunt de fapt... unul singur - pretul mic. Dar dezavantaje sunt ceva mai multe. In primul rand, sunt sanse ca montarea noii benzi de rulare sa nu fie etansa si sa avem scapari de aer sau la viteze mari sa inceapa sa se desprinda putin si sa scape aer. Mai putem intalni anvelope resapate care nu sunt echilibrate cum trebuie si este necesara o mare cantitate de plumb la vulcanizare pentru a le echilibra bine. Avand o greutate mai mare, va exista o influenta negativa asupra consumului masinii noastre. Si, nu in ultimul rand, uzura unei astfel de anvelope este mai mare. Dar pretul mult mai mic este de multe ori un avantaj care eclipseaza aceste dezavantaje...
De ce pot avea probleme anvelopele resapate?
In primul rand, pentru ca sunt diferente dintre materiale si date de fabricatie dintre cele doua parti - baza anvelopei si banda de rulare. In plus, daca anvelopa este mai veche, se pot pierde proprietatile cauciucului original si lipirea sa fie defectuoasa. Pe cand, la anvelopa noua, materialele fiind similare si unirea lor se face la cald in acelasi timp, sunt foarte putine sansele ca banda de rulare sa aiba scapari de aer, sa nu fie echilibrata sau alte defecte. De exemplu, baza unei anvelope resapate poate fin din 2008 iar ea sa fie transformata in cauciuc in 2011. In cei 3 ani de utilizare a cauciucului original, baza de origine isi pierde din rigiditate, structura metalica nu mai este la fel de rezistenta si cauciucul se intareste. E clar ca corpul de baza second-hand, folosit, care este utilizat la o anvelopa resapata nu este la fel de bun ca unul nou.
Deci, eu ce sa aleg?
Poti cumpara anvelope resapate daca nu ai buget pentru un set de anvelope noi. Sau poti cumpara cauciucuri reconstruite daca le folosesti o perioada de timp mai scurta, cum ar fi in sezonul rece. La fel, poti apela la ele daca nu ai de gand sa folosesti masina pentru performante mai mari, cum ar fi viteze de top mari. In principal anvelopele resapate sunt un compromis de buget, dar nu unul de durata. Nu putine sunt cazurile in care lumea cumpara aceste cauciucuri si dupa cateva zile vede ca pierd aer sau ca se uzeaza excesiv de repede. Dar este ceva normal, pentru ca acestea functioneaza dupa vorba "cat dai, atata face". Nu-i de mirare ca unul resapat costa 160 de lei pe 15 toli, pentru Logan de exemplu, in timp ce unul nou incepe de la 250 de lei.
Acum, ramane la latitudinea fiecarui sofer. Insa cateva lucruri sunt clare:
- mai bine cu anvelope resapate de iarna, decat unele noi de vara, in anotimpul rece;
- mai bine cu anvelope resapate cumparate de noi, decat cu unele uzate;
- cel mai bine cu un set de anvelope noi-noute, daca ne permite bugetul.
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
-
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei


