Cinci secrete ale franelor de pe masina ta

Cinci secrete ale franelor de pe masina ta
  • Franele se numara printre cele mai importante componente din dotarea unei masini
  • Franele devin ineficiente odata ce se supraincalzesc si necesita solutii de racire
  • Franele se compun din discuri, placute, etrier, pistonase, furtunuri si nu numai
Distribuie pe Facebook

De cate feluri sunt franele, cum functioneaza acestea si ce probleme poti avea cu ele, in randurile de mai jos.

  • Rolul franelor de pe masina ta

Nu mai reprezinta niciun secret pentru nimeni. Franele se numara printre cele mai importante componente din dotarea unei masini, ele avand sarcina de a reduce pana la zero viteza de deplasare.

Intreaga operatiune este un mecanism de schimbare a diferitelor energii ce actioneaza asupra automobilului, cu transformarea energiei cinetice caracteristica unui corp aflat in miscare intr-una termica atunci cand placutele / sabotii actioneaza asupra discului / tamburului.

  • Eficienta franelor de pe masina ta

Franele intalnite in dotarea unei masini pot fi de mai multe feluri, marea majoritatea a modelelor comercializate in ziua de astazi fiind insa livrate la pachet de producatorii de automobile alaturi de discuri.

Discuri care, solicitate intens, se incalzesc si isi pierd din eficienta, astfel facandu-si aparitia efectul "brake fade" - sau, in traducere libera, franare slaba. El dispare odata cu racirea discurilor.

  • Solutii de racire a franelor de pe masina ta

Am stabilit deja ca solicitarea intensa a franelor duce la supraincalzirea si, totodata, scaderea ineficientei acestora. Asadar, cum scapam de aparitia efectulului "brake fade" despre care discutam inclusiv anterior?

Gasim o modalitate mai buna de a raci discurile. Sau, mai bine zis, producatorii de componente au gasit o modalitate mai buna de a raci discurile, astfel luand nastere modelele stantate sau perforate.

  • Franele de pe masina ta

Franele unei masini sunt de mai multe tipuri, cele mai intalnite in prezent fiind discurile de frana. Acestea au fost inventate in Anglia, la inceputul anilor 1900, insa abia in 1954 au debutat sub forma actuala, pe Citroen DS.

La randul lor, discurile de frana pot fi impartite in diverse categorii, precum discuri simple, discuri ventilate, discuri perforate, discuri cu striatii sau o combinatie - de exemplu cu striatii si perforatii.

  • Componentele franelor de pe masina ta

In cazul unui sistem de franare cu discuri, avem discul propriu-zis, placutele de frana si etrierul - care apasa asupra placutelor cu unul sau mai multe pistonase, in functie de masina.

Furtunurile de frana sunt si ele extrem de importante, in anumite situatii acestea putand fi imbracate chiar in material metalic. Pe langa acestea, un sistem de franare mai cuprinde si tevi, respectiv pompa.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Tehnica Auto DATA PUBLICĂRII: 18 Noiembrie 2016