Motorul minune de la Mazda a primit cateva imbunatatiri. Japonezii au marit puterea si au scazut consumul

Motorul minune de la Mazda a primit cateva imbunatatiri. Japonezii au marit puterea si au scazut consumul
  • Motorul Skyactiv-X a fost imbunatatit
  • Unitatea dezvolta acum cu 6 cai putere in plus
  • Agregatul este disponibil si in Romania
Trimite unui prieten

Japonezii de la Mazda au imbunatatit motorul Skyactiv-X, primul motor cu aprindere prin compresie controlata prin scanteie. Propulsorul dezvolta acum mai multa putere, iar consumul de combustibil este mai mic.

In 2019, Mazda a lansat motorul Skyactiv-X. Descris ca fiind un motor minune, primul propulsor din industrie cu aprindere prin compresie controlata cu scanteie s-a dovedit un mare hit.

In prezent, aproximativ 40% din clientii care cumpara o Mazda3 sau un CX-30 opteaza pentru aceasta unitate. Pentru a continua acest trend, niponii i-au adus acum cateva imbunatatiri.

Skyactiv-X

Inginerii au ajustat raportul compresiei, de la 16.3:1 la 15.0:1, au modificat arhitectura pistoanelor, iar sistemul Mazda Mild-Hybrid a primit o actualizare de software.

In consecinta, unitatea de 2.0 litri dezvolta acum 186 de cai putere (+6) la 6000 de rotatii pe minut si 240 Nm cuplu (+16) la 4.000 de rotatii pe minut. Totodata, consumul de combustibil a fost redus cu 0.4 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt mai mici cu 8 g/km.

Skyactiv-X

Noul propulsor Skyactiv-X186 poate fi comandat si in Romania, fiind disponibil pe modelele Mazda3 si Mazda CX-30. Preturile incep de la 23.690 de euro (Mazda3 Skyactiv-X186 GT) si urca pana la 31.720 de euro (CX-30 Skyactiv-X186 AWD AT GT Plus).

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Tehnica Auto DATA PUBLICĂRII: 11 Februarie 2021