Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV 4x4 105 cp Revolution Top AT

"O masina deloc ieftina, dar incredibil de bine facuta si completa"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
88
NOTA CITITORULUI
90
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2200
  • Km. efectuati: 420
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Buzau - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: sportiv
Mazda a revenit pe meleagurile europene mai ceva ca Pasarea Phoenix. A pus punct si de la capat, a facut niste automobile exceptionale, iar vanzarile au inceput sa creasca serios. 'De vina' pentru acest succes este si modelul CX-3, un fel de SUV compact care se recomanda a fi o masina plurivalenta ideala pentru un sofer dornic de fiabilitate si precizie japoneza.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1449 cmc
  • Putere 105 cp
  • Cuplu 270 Nm
  • 0 - 100 km/h 11.9 s
  • Viteza maxima 172 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 1370 kg
  • Consum mixt 6.5 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 350 l
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 15.290 Euro
  • Pret model testat 27.990 Euro
  • Impozit anual 70 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Atunci cand ai posibilitatea sa conduci mai multe masini, adica sa faci teste auto, lucrurile sunt relative. Mai precis, sunt extrem de subiective. Pentru ca daca eu spun ca o masina este incredibil de frumoasa si ca-mi place la nebunie, se va trezi altul care va spune ca nu a vazut in viata lui ceva mai urat. Dar poate ca asta este si farmecul unor prezentari auto scrise de X si Y, ce isi exprima parerea prin prisma propriilor ochi si filtre ale gandirii.

Test Drive Mazda CX-3

Nu stiu altii cum sunt, dar eu m-am indragostit de aspectul acestui CX-3. E hatchback, este compact, are formele clasice ale tuturor Mazdelor actuale, filosofia KODO de care va spuneam si la Mazda CX-5, linii ascutite, profile agresive. De fapt, nu ma intereseaza ce spun altii: masina asta este, in opinia mea, una din cele mai aspectuoase automobile ale prezentului. Adica reuseste sa ma uimeasca din orice unghi m-as uita la ea si m-a lasat cu gura cascata asa cum m-a lasat Giulietta acum vreo 5 ani. M-as vedea conducand-o zi de zi, m-as putea obisnui cu ea. Cel putin pe partea estetica, nu cred sa existe ceva japonez sau european la ora actuala care sa o invinga...

Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul lui CX-3 este unul destul de conservator in randul masinilor japoneze. Un mix de materiale si culori oriunde privesti: scaunele din piele si Alcantara, bordul si fetele de usi cu plastic calitativ, piele, cusaturi, Alcantara, ornamente polisate, care imita carbonul, negre, albe, gri, rosii... Este o combinatie care poate parea complexa si ciudata, insa designerii au reusit sa ii dea o forma placuta si eleganta. Poate si pentru ca discutam de varianta de varf Revolution Top, care nu face rabat de la calitate si materiale scumpe...

Test Drive Mazda CX-3

Consola centrala este una simpla, avand doar cele 3 controale ale climatizarii, pe ecranul tactil realizandu-se restul functiilor. Intre scaune se afla butoanele unitatii de comanda HMI de la care soferul poate usor sa umble la sistemul audio si in meniul multimedia. Ceasurile de bord sunt mari, avand un turometru central analog si un vitezometru digital, ca la o masina de competitie. Cu toate astea, volanul este unul normal, fara partea de jos dreapta, asa cum au modelele sportive.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Portbagajul are 350 de litri, ca sa terminam povestea cu el. Nu e nici cel mai mare, dar nici cel mai mic. Si este suficient ca sa incapa bagajele a 2-3 pasageri pentru o excursie la munte. Pe scaunele din fata cei dou ocupanti nu au probleme de spatiu, insa locul pentru genunchii celor care ocupa bancheta este doar... multumitor. Pentru un confort sporit, este bine ca masina sa fie umpluta la capacitate maxima de 5 persoane doar ocazional. In rest, spatii de depozitare destul de numeroase, inclusiv in portbagajul care beneficiaza de multe locuri ascunse, dar foarte utile.

Test Drive Mazda CX-3Foto: Mazda.com

Test Drive Mazda CX-3

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

M-am urcat in masina fara sa am habar de motorizarea de sub capota. Si m-ai fi putut minti usor ca este un motor de o capacitate mai mare. Insa realitatea este ca propulsorul diesel de sub capota este un banal 1.5 litri de 105 cp. Un motor care se simte mai puternic, in ciuda tractiunii integrale si a unei greutati deloc mici. Cuplul este insa cel care isi spune cuvantul in acest caz, oferindu-i lui CX-3 destula putere si acceleratie in orice situatie. Silentios, echilibrat si foarte zgarcit cu consumul. Adica exact ce are nevoie un sofer din Romania: capacitate mica, taxe reduse, putere suficienta si putere peste asteptari. Nota 10 pentru motorul David care m-a pacalit ca este Goliat!

Test Drive Mazda CX-3

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutia de viteze automata are 6 trepte si poate fi catalogata drept... normala. Nu este una lenesa, asa cum am mai intalnit la alte masini japoneze sau frantuzesti, ci este una surprinzator de rapida. Inclusiv atunci cand schimbarea vitezelor se face de la padelele din spatele volanului. Etajarea este si ea corecta, pentru ca la viteza mare, de 140 km/h de exemplu, ai o turatie foarte scazuta, ceea ce se traduce printr-un consum mic. Cu alte cuvinte, nu va feriti de cutia automata, fiind ideala pentru Romania, mai ales in zonele aglomerate din mediul urban.

Test Drive Mazda CX-3

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: Mazda CX-3 cu motorul 1.5 diesel de 105 cp atinge 100 km/h in 11,9 secunde si poate accelera pana la o viteza maxima de 172 km/h. Cifre destul de normale pentru un automobil care nu se vrea a fi sportiv, ci normal;

Franare: asa cum era de asteptat, franarea se face cu discuri pe toate rotile, asistata de ABS, EBD, EBA si TCS;

Suspensii: chiar daca nu pare, masina asta cica ar fi un crossover. Adica o masina cu care te poti aventura si dincolo de limitele asfaltului. Prin urmare, are suspensii confortabile, dar si destul de rigide incat sa ofere o tinuta de drum excelenta. Nu conteaza ca traversezi sine de tramvai, ca mergi pe un drum pietruit sau pe asfalt drept. Suspensiile sunt perfecte.

Test Drive Mazda CX-3

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cica masina asta ar fi un SUV compact. Mie nu mi se pare.Lumea auto a luat-o razna in ultima vreme si au fost nascocite o sumedenie de clase si caroserii. Cica masina asta ar fi un SUV compact. Mie nu mi se pare. Ci am impresia ca este un automobil compact hatchback. Si comportamentul sau pe sosea imi spune acelasi lucru. Este precisa, echilibrata, dinamica si chiar sportiva. Directia este buna si surprinzator de inchegata, transmitand de la roti catre volan informatia foarte repede. Asa ca este o placere sa conduci masina asta pe drumuri virajate. Cat despre mersul in teren accidentat... Sa fim seriosi. Mazda CX-3 are garda la sol identica cu cea a unui Logan. Nu ai ce sa cauti in off-road. Eventual un drum pietruit sau chiar ulitele din cartierul Pipera, cele neasfaltate, sunt cam limitele pe care masina le poate atinge fara sa-ti bati joc de ea.

Test Drive Mazda CX-3

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O luneta destul de mare inseamna o vizibilitatea in spate excelenta. Este si cazul acestui model. Oglinzile laterale sunt generoase, iar in caz de parcare sunt acolo sa te ajute niste senzori in spate si o camera video de marsarier. Poate ca nu ar fi stricat niste stalpi ai plafonului de la luneta mai ingusti, dar cred ca vorbim de siguranta, asa ca vizibilitatea in laterale-fata a fost putin compromisa in avantajul sigurantei.

Test Drive Mazda CX-3

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Euro NCAP a testat noua Mazda CX-3 si i-a acordat 4 stele de siguranta. Cel mai mult masina a fost depunctata in cazul protectiei copiilor de la bord si in cazul sistemelor auxiliare de siguranta. Cu toate astea, CX-3 pare, cel putin pe hartie, o masina plina de sisteme menite sa te tina in siguranta. Adica 6 airbaguri, inclusiv cortina, senzori de presiune in roti, sistemul de control al stabilitatii dinamice DSC, asistenta de franare pentru oras SCBS, avertizare la depasirea benzii de rulare LDWS, asistent inteligent de franare SBS, faza lunga automata HBCS, sistem de monitorizare unghi mort RVMS. Problema este ca majoritatea acestor sisteme se regasesc doar pe varianta de varf Revolution Top prezentata aici, ceea ce probabil a dus la depunctarea modelului in general...

Test Drive Mazda CX-3

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pe langa dotarile de siguranta mentionate mai sus, Mazda CX-3 vine cu stopuri LED, oglinzi rabatabile electrice si incalzite, volan multifunctional si schimbator imbracate in piele, scaune fata incalzite, bancheta rabatabila asimetric, geamuri electrice fata-spate, geamuri fumurii si luneta, manere usi si capace oglinzi in culoarea caroseriei, ornamente cromate laterale si grila fata, ornamente grena pe panouri usi si consola centrala schimbator, inchidere centralizata, buton pornire motor, sistem de asistenta la plecarea in rampa, sistem i-STOP, calculator de bord, jante aliaj 18 inch Gun Metal cu anvelope 215/50/R18 Toyo Proxes, keyless entry, ecran tactil de 7 inch, unitate de comanda HMI, head-up display, clima automata, senzori de ploaie si lumina, sistem Bluetooth, proiectoare de ceata cu LED, faruri cu LED, lumini de zi cu LED, padele la volan, sistem de evacuare dublu, emisie radio digitala DAB. In plus, varianta Revolution Top mai beneficiaza si de tapiterie piele alba cu Alcantara gri, sistem audio BOSE cu 7 difuzoare si pilot automat adaptiv Mazda MRCC.

Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3

Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3

Test Drive Mazda CX-3

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu stiu care sunt cifrele oficiale de consum declarate de Mazda CX-3. De fapt, nici nu ma intereseaza, din moment ce am condus masina asta vreo 4 zile si am putut sa-mi fac o parere proprie si reala. Am obtinut un consum mixt de 6.8 litri/100 km. In oras, datorita sistemului i-STOP, care opreste motorul cand stai pe loc, masina consuma cam 7.5 litri, in timp ce la drum intins, daca mergi legal, obtii si 5 litri fara probleme. Nu trebuie sa uitam ca masina este AWD cu transmisie automata... Asadar, la consum sta foarte bine.

Test Drive Mazda CX-3

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Mazda este o marca pozitionata destul de sus in randul brandurilor japoneze. De fapt, s-ar putea sa fie undeva chiar in varf. Motiv pentru care preturile automobilelor pe care le comercializeaza nu sunt deloc cele mai mici de pe piata. Un CX-3 incepe de la 15.290 de Euro cu TVA. Insa daca vrei varianta de varf, testata si prezentata aici, scoti din buzunar circa 28.000 de Euro. Modelul condus de noi a ajuns la 28.520 Euro din pricina unor dotari optionale suplimentare, cum ar fi vopseaua metalizata Red Soul. Dar daca bifezi si o navigatie, pretul poate sari si mai mult... E clar ca Mazda CX-3 e cam cel mai scump model din segment. Dar fara indoiala, nu degeaba.

Test Drive Mazda CX-3Test Drive Mazda CX-3

Test Drive Mazda CX-3

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Tractiunea AWD. Cica masina asta ar fi in acelasi segment cu Nissan Juke, Opel Mokka sau Suzuki Vitara... masini care mai seamana a SUV-uri cat de cat. Dar cand privesti la Mazda CX-3 te gandesti mai degraba la un rival pentru Golf, Astra sau Megane. Cu toate astea, japonezii iti ofera, optional, tractiunea AWD. De care, sincer, nu prea ai nevoie... E clar ca o tractiune integrala ofera o dinamica diferita, un plus de aderenta si siguranta. Dar vine cu un pret destul de mare, asadar daca doresti un CX-3, eu ti-as recomanda sa alegi motorizarea diesel, dar nu si tractiunea 4x4. Ca in viata reala nu prea te ajuta daca te stii cumpatat si cu capul pe umeri. Cat despre aventurile in off-road... repet, nici nu se pune problema. Poate doar o iesire la iarba verde ca in poza de mai jos...

Test Drive Mazda CX-3

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

V-ati dat inca de la inceput seama ca imi place la nebunie masina asta. Cel putin cum arata. Si, sincer, atunci cand iti place o masina esti capabil sa treci cu vederea cateva defecte. Ca la femei: atunci cand o iubesti pe o tipa din tot sufletul, eventualele defecte incep sa ti se pare calitati. In afara de pret, care pare totusi cam piperat, restul neajunsurilor pe care le are CX-3, la fel ca oricare alta masina, pot fi trecute cu vederea.

Masini economice sau si mai economice am mai condus. Si unele mai spatioase sau cu interioare mai calitative. Dar si alte modele similare cu mai multe dotari sau cu mai multe sisteme de siguranta. Dar niciuna atat de atragatoare la aspectul fizic. Numiti-ma superficial sau naiv, dar in cazul Mazda CX-3 am fost sedus de exterior.

La fel ca alte marci si modele, la urmatorul facelift facut de Mazda toate defectele minore se vor remedia. Dar, spre deosebire de oricare alta masina, CX-3 va ramane cu ceva nepretuit: va ramane cea mai frumoasa.

 
  • garda la sol
  • pretul de achizitie
  • ergonomie interioara
  • sistem audio
  • confort
  • consum
  • design exterior
  • tinuta de drum
  • motorizare

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
90 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (35) Poze Test Drive Mazda CX-3
[+] mai multe