Break-urile nu sunt doar pentru familisti. Mi-a demonstrat asta un BMW Seria 5 de ultima generatie

  • Este o masina perfecta pentru drumurile lungi
  • Portbagajul poate inghiti pana la 1.700 de litri de bagaje
  • Poate fi o masina pentru pasionati
Distribuie pe Facebook

Am petrecut trei zile alaturi de un BMW Seria 5 Touring, o masina extrem de practica si de versatila, care mi-a demonstrat ca masinile break nu sunt doar pentru familisti. Motivele, dar si mai multe detalii despre masina, le afli din randurile urmatoare.

Masinile break (in special din clasa mare) sunt de cele mai multe ori ignorate de tinerii care isi cauta o masina, fie pentru ca le asociaza cu familistii, fie ca ii sperie dimensiunile peste medie. De fapt, aceste doua motive le-am auzit si de la prietenii cu care am impartasit experienta cu noul BMW Seria 5 Touring.

In plus, au mai zis ca prefera berlinele, care au un statut clar fata de break-urile mari care au un caracter prea utilitar.

BMW 530d Touring

Un lucru este sigur: in acest segment, clientii pun foarte mult accentul pe imagine, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care domeniul break-urilor de clasa mare este foarte slab reprezentat la noi in tara. Un altul ar fi orientarea publicului catre SUV-uri, care vin si cu promisiunea (uneori exagerata) unei sigurante crescute.

Statisticile ne arata ca anul trecut, break-urile de clasa compacta s-au aflat in topul preferintelor romanilor, atunci cand vine vorba despre acest tip de vehicule. Acestea au fost urmate de break-urile din clasa medie, de cele din clasa mare si intr-un final de cele din clasa mica, precum Volkswagen Polo Variant, Dacia Logan MCV sau Skoda Fabia Combi.

Vedeta articolului nostru este un BMW 530d Touring de ultima generatie, finisat intr-o nuanta superba din colectia Individual, botezata Champagne Quarz. Cu alte cuvinte, un cenusiu cu inflexiuni albastre si aurii completat de un interior cu tapiterie din piele Dakota Cognac.

BMW 530d Touring

Jantele din aliaj usor cu diametrul de 19 inch, pachetul M Sport si pachetul exterior BMW Individual aluminiu satinat situeaza noul Seria 5 Touring printre cele mai aspectuoase break-uri ale momentului.

Masina perfecta pentru calatoriile lungi

Aceasta fraza descrie cel mai bine noul break de clasa mare al bavarezilor, iar daca esti o persoana tanara care adora sa calatoreasca, la fel ca si mine, atunci vei aprecia o masina "buna la toate", practica, versatila, comoda si nu in ultimul rand, sportiva atunci cand este cazul.

BMW 530d Touring

Fiind un 530d Touring, am avut la dispozitie un motor diesel de 3.0 litri turbo, care livreaza ambelor punti 265 de cai putere si 620 Nm cuplu intre 2.000 si 2.500 de rotatii pe minut. Chiar daca are o masa proprie de 1.800 de kilograme, masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 5.6 secunde si are o viteza maxima de 250 de km/h.

Cum se simte noul Seria 5 Touring de la volan?

Primul lucru pe care l-am sesizat a fost ca masina nu se simte ca si cum ar avea aproape 2 tone si ar masura 4.924 de milimetri in lungime. Da, este enorma, dar nu iti lasa deloc impresia asta, nici chiar atunci cand incerci sa te strecori prin trafic si pe stradutele ceva mai inguste. In plus, parcarea este floare la ureche, data fiind vizibilitatea foarte buna si armata de senzori si camere video pe care le are. In plus, poate parca si singura daca ii dai ocazia.

BMW 530d Touring

La drum lung este, asa cum spuneam mai sus, perfecta. Pentru o calatorie linistita o poti lasa in modul Comfort dar pentru momentele in care vrei sa-ti faci putin de cap exista modul Sport. Odata activat, suspensia adaptiva devine mai rigida, directia mai greoaie, suportul lateral al scaunelor fata se modifica, iar raspunsul motorului si al transmisiei automate Steptronic cu opt trepte se imbunatateste simtitor.

Trebuie sa spun ca cele doua se completeaza foarte bine una pe alta, chiar si in modul Comfort. Transmisia este intotdeauna in treapta de viteza potrivita, iar kickdown-ul este acolo cand ai nevoie de el. Cat despre unitatea de propulsie, nu as vedea un Seria 5 Touring fara acest propulsor de 3.0 litri diesel. Este destul de silentios, urca liniar in ture iar cuplul fiind disponibil de la turatii relativ joase te lipeste de scaun si-ti da drumul doar atunci cand iei piciorul din acceleratie.

BMW 530d Touring

Pentru ca experienta sa fie completa, poti sa schimbi chiar tu vitezele de la padelele montate in spatele volanului. Un alt lucru care m-a impresionat este ca masina sta foarte bine pe viraje, chiar daca uneori are o mica tendinta de subvirare. Date fiind dimensiunile si greutatea este oarecum de inteles.

Nimic nu este mai placut decat un "roadtrip" cu prietenii aproape

BMW Seria 5 Touring iti ofera aceasta posibilitate, in contextul in care habitaclul este foarte incapator si poate gazdui pana la cinci pasageri. Atat cei din fata cat si cei din spate se bucura de un spatiu generos pentru cap, picioare si umeri, iar portbagajul poate inghiti 570 de litri de bagaje. Daca, sa zicem, vrei sa transporti ceva voluminos, poti rabata bancheta spate si astfel obtii 1.700 de litri. Spatii de depozitare incapatoare gasesti mai peste tot.

BMW 530d Touring

Cum se situeaza break-ul bavarez fata de rivalii din segment in privinta portbagajului? Ei bine, Audi A6 Avant ofera 565 de litri iar Mercedes-Benz E-Class T-Model conduce detasat cu cel mai incapator portbagaj dintre cele trei modele premium: 640 de litri.

Cum sta la capitolul confort?

Atat scaunele fata cat si bancheta sunt foarte confortabile. Pana si locul din mijloc, pe care il evita toti, este surprinzator de confortabil iar tunelul median nu este foarte inalt, astfel ca cel care sta aici nu va atinge cu capul in plafon.

BMW 530d Touring

Materialele folosite sunt de cea mai buna calitate si placute la atingere, iar finsajele sunt demne de segmentul premium. Un lucru pe care n-am sa-l inteleg niciodata sunt ornamentele interioare Piano Black, care arata bine, dar sunt un magnet pentru praf si pentru amprente.

Dar la siguranta?

Specialistii EuroNCAP nu au testat BMW-ul Seria 5 Touring, dar versiunii sedan i-au acordat punctajul maxim in urma testelor de siguranta. Inginerii belgieni au notat protectia pentru adulti cu 91%, pentru copii cu 85%, pentru pietoni cu 81% iar sistemele de siguranta au primit un calificativ de 59%.

Ar trebui sa ma sperie consumul?

Cu siguranta nu. Pentru modelul 530d Touring, ca si cel testat de noi, BMW declara un consum urban de 6.9 litri/100 de kilometri, unul extra urban de 5.1l/100 de km si unul combinat de 5.7 litri/100 de kilometri.

BMW 530d TouringBMW 530d Touring

Asa cum era de asteptat, nu am reusit sa ma apropii de aceste valori, dar sincer sa fiu, nici nu am incercat. Cu cinci persoane in masina si dupa un traseu atat urban cat si extra-urban, bordul imi indica un consum mediu de 7.6l/100 de kilometri. Eu zic ca nu-i rau pentru un break de 2 tone cu motor de 3.0 litri si 265 de cai putere.

In plus, modul Sport a fost activat, mai ales pe zonele virajate. Cat despre modul Eco-Pro, l-am folosit putin spre deloc. Poate daca il utilizam mai des, consumul mai scadea cu cateva procente, dar cu siguranta nu ma apropiam de valoarea declarata de BMW.

BMW 530d Touring

Consumul nu ar trebui sa te sperie, dar pretul da

Pretul de pornire al masinii testate de noi este de 65.272 de euro cu TVA inclus, insa dotarile optionale au facut ca pretul de lista sa urce la 94.233 de euro. Printre cele mai scumpe dotari se numara pachetul M Sport (5.607 euro), jantele pe 19 inch (1.486 de euro), scaunele fata Confort, reglabile electric (1.157 euro), trapa panoramica din sticla (1.742 de euro), pachetul Business Class (2.208 euro), pachetul Innovation (3.525 de euro), pachetul Safety (2.403 euro), culoarea Champagne Quarz (2.357 de euro) si tapiteria din piele Dakota (1.599 de euro).

BMW 530d Touring

Acestora li se adauga alte echipamente precum volan incalzit, scaune fata cu incalzire/ventilare, bancheta incalzita, sistem de climatizare pe patru zone, faruri adaptive cu LED, sistem audio Harman Kardon, sistem de navigatie Professional, cheie BMW cu display, sau asistent faza lunga.

BMW 530d TouringBMW 530d Touring

Asadar, sunt break-urile doar pentru familisti? Cu siguranta nu. Acest tip de vehicule este potrivit si pentru tinerii care iubesc calatoria, sau pur si simplu vor o masina buna la toate. Poate fi privit break-ul ca fiind o masina pentru pasionati, impatimiti auto sau cum mai vrei tu sa le spui? Absolut. Noul BMW 530d Touring mi-a demonstrat asta.

BMW 530d Touring

...si mi-a mai demonstrat ca este o masina cu personalitate, o masina care se cere condusa inca din prima secunda, de cand iti ofera pur si simplu volanul si centura te strange usor, te anunta ca ea este pregatita si tu esti in siguranta.

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

BMW 530d Touring

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (32) Poze BMW 530d Touring
mai multe