Break-urile nu sunt doar pentru familisti. Mi-a demonstrat asta un BMW Seria 5 de ultima generatie

- Este o masina perfecta pentru drumurile lungi
- Portbagajul poate inghiti pana la 1.700 de litri de bagaje
- Poate fi o masina pentru pasionati
Am petrecut trei zile alaturi de un BMW Seria 5 Touring, o masina extrem de practica si de versatila, care mi-a demonstrat ca masinile break nu sunt doar pentru familisti. Motivele, dar si mai multe detalii despre masina, le afli din randurile urmatoare.
Masinile break (in special din clasa mare) sunt de cele mai multe ori ignorate de tinerii care isi cauta o masina, fie pentru ca le asociaza cu familistii, fie ca ii sperie dimensiunile peste medie. De fapt, aceste doua motive le-am auzit si de la prietenii cu care am impartasit experienta cu noul BMW Seria 5 Touring.
In plus, au mai zis ca prefera berlinele, care au un statut clar fata de break-urile mari care au un caracter prea utilitar.
Un lucru este sigur: in acest segment, clientii pun foarte mult accentul pe imagine, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care domeniul break-urilor de clasa mare este foarte slab reprezentat la noi in tara. Un altul ar fi orientarea publicului catre SUV-uri, care vin si cu promisiunea (uneori exagerata) unei sigurante crescute.
Statisticile ne arata ca anul trecut, break-urile de clasa compacta s-au aflat in topul preferintelor romanilor, atunci cand vine vorba despre acest tip de vehicule. Acestea au fost urmate de break-urile din clasa medie, de cele din clasa mare si intr-un final de cele din clasa mica, precum Volkswagen Polo Variant, Dacia Logan MCV sau Skoda Fabia Combi.
Vedeta articolului nostru este un BMW 530d Touring de ultima generatie, finisat intr-o nuanta superba din colectia Individual, botezata Champagne Quarz. Cu alte cuvinte, un cenusiu cu inflexiuni albastre si aurii completat de un interior cu tapiterie din piele Dakota Cognac.
Jantele din aliaj usor cu diametrul de 19 inch, pachetul M Sport si pachetul exterior BMW Individual aluminiu satinat situeaza noul Seria 5 Touring printre cele mai aspectuoase break-uri ale momentului.
Masina perfecta pentru calatoriile lungi
Aceasta fraza descrie cel mai bine noul break de clasa mare al bavarezilor, iar daca esti o persoana tanara care adora sa calatoreasca, la fel ca si mine, atunci vei aprecia o masina "buna la toate", practica, versatila, comoda si nu in ultimul rand, sportiva atunci cand este cazul.
Fiind un 530d Touring, am avut la dispozitie un motor diesel de 3.0 litri turbo, care livreaza ambelor punti 265 de cai putere si 620 Nm cuplu intre 2.000 si 2.500 de rotatii pe minut. Chiar daca are o masa proprie de 1.800 de kilograme, masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 5.6 secunde si are o viteza maxima de 250 de km/h.
Cum se simte noul Seria 5 Touring de la volan?
Primul lucru pe care l-am sesizat a fost ca masina nu se simte ca si cum ar avea aproape 2 tone si ar masura 4.924 de milimetri in lungime. Da, este enorma, dar nu iti lasa deloc impresia asta, nici chiar atunci cand incerci sa te strecori prin trafic si pe stradutele ceva mai inguste. In plus, parcarea este floare la ureche, data fiind vizibilitatea foarte buna si armata de senzori si camere video pe care le are. In plus, poate parca si singura daca ii dai ocazia.
La drum lung este, asa cum spuneam mai sus, perfecta. Pentru o calatorie linistita o poti lasa in modul Comfort dar pentru momentele in care vrei sa-ti faci putin de cap exista modul Sport. Odata activat, suspensia adaptiva devine mai rigida, directia mai greoaie, suportul lateral al scaunelor fata se modifica, iar raspunsul motorului si al transmisiei automate Steptronic cu opt trepte se imbunatateste simtitor.
Trebuie sa spun ca cele doua se completeaza foarte bine una pe alta, chiar si in modul Comfort. Transmisia este intotdeauna in treapta de viteza potrivita, iar kickdown-ul este acolo cand ai nevoie de el. Cat despre unitatea de propulsie, nu as vedea un Seria 5 Touring fara acest propulsor de 3.0 litri diesel. Este destul de silentios, urca liniar in ture iar cuplul fiind disponibil de la turatii relativ joase te lipeste de scaun si-ti da drumul doar atunci cand iei piciorul din acceleratie.
Pentru ca experienta sa fie completa, poti sa schimbi chiar tu vitezele de la padelele montate in spatele volanului. Un alt lucru care m-a impresionat este ca masina sta foarte bine pe viraje, chiar daca uneori are o mica tendinta de subvirare. Date fiind dimensiunile si greutatea este oarecum de inteles.
Nimic nu este mai placut decat un "roadtrip" cu prietenii aproape
BMW Seria 5 Touring iti ofera aceasta posibilitate, in contextul in care habitaclul este foarte incapator si poate gazdui pana la cinci pasageri. Atat cei din fata cat si cei din spate se bucura de un spatiu generos pentru cap, picioare si umeri, iar portbagajul poate inghiti 570 de litri de bagaje. Daca, sa zicem, vrei sa transporti ceva voluminos, poti rabata bancheta spate si astfel obtii 1.700 de litri. Spatii de depozitare incapatoare gasesti mai peste tot.
Cum se situeaza break-ul bavarez fata de rivalii din segment in privinta portbagajului? Ei bine, Audi A6 Avant ofera 565 de litri iar Mercedes-Benz E-Class T-Model conduce detasat cu cel mai incapator portbagaj dintre cele trei modele premium: 640 de litri.
Cum sta la capitolul confort?
Atat scaunele fata cat si bancheta sunt foarte confortabile. Pana si locul din mijloc, pe care il evita toti, este surprinzator de confortabil iar tunelul median nu este foarte inalt, astfel ca cel care sta aici nu va atinge cu capul in plafon.
Materialele folosite sunt de cea mai buna calitate si placute la atingere, iar finsajele sunt demne de segmentul premium. Un lucru pe care n-am sa-l inteleg niciodata sunt ornamentele interioare Piano Black, care arata bine, dar sunt un magnet pentru praf si pentru amprente.
Dar la siguranta?
Specialistii EuroNCAP nu au testat BMW-ul Seria 5 Touring, dar versiunii sedan i-au acordat punctajul maxim in urma testelor de siguranta. Inginerii belgieni au notat protectia pentru adulti cu 91%, pentru copii cu 85%, pentru pietoni cu 81% iar sistemele de siguranta au primit un calificativ de 59%.
Ar trebui sa ma sperie consumul?
Cu siguranta nu. Pentru modelul 530d Touring, ca si cel testat de noi, BMW declara un consum urban de 6.9 litri/100 de kilometri, unul extra urban de 5.1l/100 de km si unul combinat de 5.7 litri/100 de kilometri.
Asa cum era de asteptat, nu am reusit sa ma apropii de aceste valori, dar sincer sa fiu, nici nu am incercat. Cu cinci persoane in masina si dupa un traseu atat urban cat si extra-urban, bordul imi indica un consum mediu de 7.6l/100 de kilometri. Eu zic ca nu-i rau pentru un break de 2 tone cu motor de 3.0 litri si 265 de cai putere.
In plus, modul Sport a fost activat, mai ales pe zonele virajate. Cat despre modul Eco-Pro, l-am folosit putin spre deloc. Poate daca il utilizam mai des, consumul mai scadea cu cateva procente, dar cu siguranta nu ma apropiam de valoarea declarata de BMW.
Consumul nu ar trebui sa te sperie, dar pretul da
Pretul de pornire al masinii testate de noi este de 65.272 de euro cu TVA inclus, insa dotarile optionale au facut ca pretul de lista sa urce la 94.233 de euro. Printre cele mai scumpe dotari se numara pachetul M Sport (5.607 euro), jantele pe 19 inch (1.486 de euro), scaunele fata Confort, reglabile electric (1.157 euro), trapa panoramica din sticla (1.742 de euro), pachetul Business Class (2.208 euro), pachetul Innovation (3.525 de euro), pachetul Safety (2.403 euro), culoarea Champagne Quarz (2.357 de euro) si tapiteria din piele Dakota (1.599 de euro).
Acestora li se adauga alte echipamente precum volan incalzit, scaune fata cu incalzire/ventilare, bancheta incalzita, sistem de climatizare pe patru zone, faruri adaptive cu LED, sistem audio Harman Kardon, sistem de navigatie Professional, cheie BMW cu display, sau asistent faza lunga.
Asadar, sunt break-urile doar pentru familisti? Cu siguranta nu. Acest tip de vehicule este potrivit si pentru tinerii care iubesc calatoria, sau pur si simplu vor o masina buna la toate. Poate fi privit break-ul ca fiind o masina pentru pasionati, impatimiti auto sau cum mai vrei tu sa le spui? Absolut. Noul BMW 530d Touring mi-a demonstrat asta.
...si mi-a mai demonstrat ca este o masina cu personalitate, o masina care se cere condusa inca din prima secunda, de cand iti ofera pur si simplu volanul si centura te strange usor, te anunta ca ea este pregatita si tu esti in siguranta.
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei


