Chevrolet Orlando 1.8 142 cp 7 locuri

"Un monovolum generos, care iti lasa mereu impresia de siguranta."
PUNCTAJ
4TUNING
83
PRIZA LA PUBLIC
93
NOTA CITITORULUI
86
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 3700
  • Km. efectuati: 235
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10
  • Interior
    8 / 10
  • Spatiu
    10 / 10
  • Motor
    8 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    8 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    9 / 10
  • Consum
    7 / 10
  • Pret
    7 / 10
M-am plimbat pentru prima oara cu un MPV, adica un vehicul bun la toate, in traducere libera. E vorba de Chevrolet Orlando, o masina pe cat de ciudata, pe atat de interesanta. O masina care nu este nici VAN, nici vreun SUV. Dar are putin din amandoua. O masina cu 7 locuri, dar care are alura unei masini de teren. Dar partea buna este ca se simte si se conduce ca un sedan bine echilibrat. Daca mi-a placut? Aflati aici.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1796 cmc
  • Putere 141 cp
  • Cuplu 176 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,6 s
  • Viteza maxima 195 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1528 kg
  • Consum mixt 9,2l/100km
  • Nr. locuri 5/7
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 1010l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 17.340 Euro
  • Pret model testat 20.500 Euro
  • Impozit anual 161 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
83 / 100

Ce naiba o mai fi si un autoturism MPV? Pai este un Multi-Purpose Vehicle, mai pe romaneste spus, o masina multifunctionala, buna la mai multe lucruri. Ei bine, din categoria aceasta, mai precis categoria Small MPV, face parte si una dintre ultimele modele lansate de Chevrolet in 2011 pe piata europeana, Orlando. Acesta este si modelul propus de cei de la Chevrolet Romania pentru un drive-test 4tuning. Si l-am primit cu placere.

Chevrolet Orlando

Ok, nu o sa va mint. Cand m-am urcat prima oara in Orlando, plecand de la reprezentanta, nu mi-a placut. Franele mi se pareau foarte slabe, avand nevoie de jumatate din cursa pentru a functiona cat de cat. In plus, nu mi-a placut nici cutia de viteze foarte mult, care avea doar 5 trepte, iar viteza a 3-a mereu ma pacalea ca era ceva mai in dreapta. Dar am avut nevoie doar de o plimbare traversand Bucurestiul, pentru a ma obisnui cu noile frane si cu aceasta cutie de viteze.

Nu va speriati acum, daca am inceput cu doua elemente negative despre Orlando... Pentru ca masina asta are ceva aparte. Daca pe altele le indragesti la prima vedere, la primul contact cu pedala de acceleratie, acest Chevrolet Orlando s-a comportat cu mine mai ceva ca o femeie sfioasa si timida. Adica a facut pe "hard to get" cu mine... Dar pana la urma, a reusit sa ma cucereasca.

Chevrolet OrlandoChevrolet Orlando

Motor si transmisie

Versiunea pe care am testat-o este numita LTZ, adica una destul de dotata in varianta de fabrica. La prima vedere, as fi jurat ca este imposibil sa puna pe o masina destul de mare si de grea, un motor de 1.800 cmc pe benzina, ce produce 141 de cai putere si un cuplu de 176 Nm. Dar au pus. O masina de 1528 de kg cu un motor atat de mic? Da, se poate. Si eu m-am mirat pana cand am condus masina si am mers cu ea. De acord, nu faci curse, dar nici inceata nu este. Chiar daca pare sub-motorizata, masina este bine echilibrata si nu-ti dai seama ca sub capota e un motoras de 1.8 litri in 4 cilindri. Exista si o versiune diesel, cu un motor de 2 litri ce produce 163 de cai putere. Adica sunt aceleasi motorizari ca si pe modelul Chevrolet Cruze. Ei bine, desi nu am condus o varianta pe motorina, cred ca un Orlando diesel este cea mai buna alegere pe care o poti face: ai si putere, si un cuplu de 360 Nm. Dar evident, e o varianta mai scumpa. Insa cine nu vrea performante iesite din comun, poate ramane la motorul pe benzina de 1.8 litri.

Cutia de viteze care ma deranja la primele contacte cu Orlando, s-a dat si ea pe brazda. Adica am invatat ca treapta a 3-a este ceva mai in dreapta decat eram eu obisnuit. Asa ca nu am mai ratat-o niciodata. Si am mai invatat sa astept jumatate de secunda, dupa ce apas ambreiajul, inainte sa bag in marsarier, ca altfel caraie cutia. Detalii, detalii... In plus, stiti ce m-a mai surprins placut?

Consum

Da, consumul. In oras, computerul de bord arata un consum de aproximativ 11 litri/100 km. Ceea ce pentru o masina de dimensiunile lui Orlando, pe benzina, in traficul infernal al capitalei, este extrem de decent. La drum intins, am reusit sa cobor pe la 8,5 litri. Insa singurul motiv pentru care cineva ar alege acest propulsor pe benzina, in locul celui pe motorina, este pretul. Adica daca nu vrei sa dai in plus cateva mii de Euro pentru motorul diesel, ramai cu cel pe benzina. Dar sfatul meu pentru cel care isi doreste un MPV, general vorbind, este sa se caute mai bine la saltea si in buzunare, si sa plateasca diferenta de pret pentru un motor diesel, ca merita din plin.

Aspect exterior

Cand te uiti la un Orlando pentru prima oara, iti vin in minte cateva cuvinte: masiv, impunator, incredere, siguranta (ca pe masinile de politie). Nu glumesc, mie asta imi inspira. Si cred ca asta a fost si intentia designerilor. Din fata, totul este mare: farurile cu semnale integrate, spoilerul cu grilele uriase, emblema Chevrolet, capota... totul iti impune respect. Si daca il parchezi pe domnul Orlando langa un sedan normal, vei vedea ce diferenta uriasa de nivel este intre masini.

Chevrolet Orlando

Iar aceeasi impresie o ai si ducandu-te pe laterale. Pana si oglinzile sunt mari si generoase, ceea ce nu e rau deloc. Rotile de 18 inch cu 5 spite, sunt pe cat de traditionale, pe atat de impunatoare. Insa acest lucru se datoreaza si arcadelor mari la roti, care contribuie simtitor la imaginea sportiva a masinii. Si daca cumva masina ar fi fost mai ridicata cu 5 centimetri de la sol, ai fi jurat ca ai in fata ochilor un SUV adevarat.

Chevrolet Orlando

Din spate, aceeasi poveste. Difuzorul gri, care se asorteaza cu cel din fata, parca iti transmite ca e vorba de o masina de teren. Stopurile sunt si ele in concordanta cu farurile, sunt mari si generoase. Un detaliu simpatic de design este stopul de ceata spate care este laolalta cu cel de marsarier, pe mijloc, pentru a putea fi mai aproape de sol, deci mai practic.

Chevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet Orlando

O concluzie privindu-l pe Orlando din exterior este ca masina e una reusita. Formele sunt dinamice si moderne, iar faptul ca nu poti sa te decizi daca ai in fata ochilor un SUV sau o masina normala, dar ceva mai masiva, contribuie serios la factorul misterios si interesant al masinii. Mie imi place foarte mult la exterior, din orice unghi as privi-o. Si este destul de greu sa nu-ti placa, pentru ca are diverse elemente tipic americane, imbinate cu detalii europene, placute si elegante.

Vizibilitate si interior

Orlando sta excelent la inca un capitol: vizibilitatea. Soferul are o pozitie destul de sus, insa toate geamurile laterale sunt foarte generoase si ii permit o vizibilitate excelenta de 360 de grade. Oglinzile laterale sunt mari si nici nu au nevoie de vreo separatie cu oglinda speciala pentru unghi mort, ca vei vedea in ele orice masina vine din spate. Insa partea cea mai buna este in fata, acolo unde parbrizul urias iti permite sa vezi orice, oriunde, oricat. Deci la volanul lui Orlando, poti sa stai linistit ca vei vedea absolut orice amanunt din trafic sau de pe trotuar.

La interior, varianta LTZ pe care am testat-o, arata destul de decent. Daca nu te-ai uita la scaune, care au o tapiterie destul de banala, textila, poti sa fii sigur ca e vorba de un model absolut nou. Tot bordul este inedit, este nou, si transmite imaginea unei masini moderne. Sunt multe elemente glossy pe bord, frumoase la prima vedere, dar putin enervante cand treci de exemplu pe o strada inghesuita, sau unde sunt multi copaci pe margini, pentru ca vei avea o multime de reflexii. Acum na, depinde de gusturi...

Chevrolet OrlandoInterior cu piele si navigatie, de pe versiunea LTZ+

Volanul imbracat in piele este excelent, iti da impresia ca detii controlul asupra unei masini sportive. Nu mi-a placut insa ornamentul de plastic gri de pe volan, care nu se potriveste deloc cu restul volanului, adica o piele neagra de foarte buna calitate. O piese de plastic care-ti da impresia de ceva ieftin, pusa langa piele naturala neagra... nu prea se pupa.

Mi-a placut foarte mult cum este aranjat tot bordul, cum sta fiecare buton la locul sau. Spre deosebire de alte masini, Orlando are strictul necesar, nu ai cum sa te incurci in butoane. Si asta e un lucru bun, tot mai rar intalnit la masinile de azi.

Ceasurile de bord sunt si ele mari si vizibile, dar cand lasi volanul in pozitia cea mai de jos, jumatate din ele dispar, acoperite de volan. Ceasurile, ca si toata lumina de la bord, sunt albastre, de fapt un bleu inchis foarte placut ochiului. Noaptea, interiorul masinii arata foarte bine si este o placere sa fii la interiorul lui Orlando.

Chevrolet OrlandoChevrolet Orlando

In ceea ce priveste spatiul pentru pasageri, fie ei 5 sau 7 la numar, nu exista plangeri. Loc cat cuprinde pentru cap, picioare si maini. La modul cel mai serios, Orlando este una dintre cele mai generoase masini cu care m-am plimbat vreodata.

In rest, masina are multe spatii de depozitare, chiar si pentru ultimul rand de scaune, care se rabateaza in portbagaj. Sa nu uitam ca este o masina cu 7 locuri totusi. Pentru a ajunge la scaunele din ultimul rand, e nevoie de rabatarea unei parti din bancheta spate. Nu este cel mai facil acces, dar macar este ceva foarte practic, ideal pentru o familie mare, sau pentru un drum cu prietenii. Insa odata cele doua scaune ridicate din portbagaj, spatiul de depozitare aproape dispare. Adica mai ramane o foarte mica portiune de portbagaj, in care mai intra aproximativ 4 genti de dimensiuni medii.

La polul opus insa, atunci cand ultimul rand sta culcat la locul sau, portbagajul are o capacitate de 856 de litri, iar cand ambele randuri de scaune sunt culcate, portbagajul ajunge sa aiba 1487 de litri. Adica destul sa bagi o masina mica... Sau cel putin doua de spalat... Sau o combina frigorifica industriala. Sau cotetul cu etaj al cainelui. Sau pur si simplu sa-ti intinzi un sac de dormit si sa dormi linistit daca te duci in pustietate sau daca te-a dat afara sotia din casa... Ati inteles ideea, portbagajul lui Chevrolet Orlando este urias!

Dotari

Versiunea LTZ pe care am testat-o noi este una destul de dotata. In ceea ce priveste confortul, masina are senzor de lumini si ploaie, oglinda retrovizoare cu senzor, volan reglabil pe inaltime si adancime, clima automata cu AQC (Air Quality Control), oglinzi rabatabile electric, geamuri electrice cu impuls, scaun reglabil pe inaltime si cu cotiera la sofer, computer de bord, radio-CD cu MP3 si 6 difuzoare, conectare USB si iPod, comenzi pe volan si pilot automat.

Nici la siguranta, cei de la Chevrolet nu au facut rabat. Mai ales ca masina a primit punctaj maxim la testele de siguranta Euro NCAP, ceea ce dovedeste clar ca masina este printre cele mai sigure din clasa ei. Pasagerii sunt protejati de 6 airbaguri, inclusiv cortina laterala, sistem ABS, sistem ESP (controlul stabilitatii) si TA (controlul tractiunii), centuri pretensionate cu avertizare sonora, sistem ISOFIX pentru bancheta spate, proiectoare de ceata si senzori de parcare.

Chevrolet OrlandoChevrolet Orlando

Exista si posibilitatea dotarii lui Orlando cu sistem de navigatie, care costa extra 935 de Euro la noi. Asta pentru cine doreste sa faca plimbari in afara tarii, ca oricum harta Romaniei nu este instalata... Deci mai bine, ramaneti cu cei aproape 1000 de Euro in buzunar.

In concluzie, masina este una destul de dotata, mai ales la capitolul siguranta. Lipsesc tapiteria de piele, farurile adaptive, scaunele incalzite, navigatia si o cotiera centrala pentru ambii pasageri. Dar toate acestea costa extra, ceea ce ar fi insemnat ca pretul lui Orlando sa creasca simtitor. Dar chiar si asa, primesti mult pentru ceea ce platesti.

Pe final, un minus in ceea ce priveste calitatea plasticelor din interior. Insa nu prea avem ce comenta aici, pentru ca masina are un pret accesibil, ceea ce o tine departe de segmentul premium unde ar trebui sa avem astfel de pretentii.

Tinuta de drum

In sfarsit, am ajuns la ceea ce mi-a placut cel mai mult. Te uiti la Chevrolet Orlando, il vezi mare, iti vine sa-l poreclesti "autobuzul", ai impresia ca e gigant, greoi si ca se va conduce chinuit, cu ambele maini pe volan, contracarand echilibrul prost. Cel putin, eu asta am crezut. Dar am gresit si recunosc.

Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando se conduce incredibil de usor si merge incredibil de bine. Suspensiile fac treaba buna alaturi de jantele mari, cu anvelope cu talon mic, cu directia si cu toata caroseria bine echilibrata. Rezultatul? Indiferent de viteza, masina sta impecabil pe drum, directia e precisa, poti face depasiri lejer cu ea, profitand de increderea pe care ti-o da.

Chevrolet Orlando

Mai mult, mi-a placut foarte mult cum se comporta masina in oras. Chiar daca pare masiva, e doar o impresie. O parchezi usor, o manevrezi usor, ai o vizibilitate excelenta si un consum decent. Si ce daca nu este minuscula precum un Spark? Vizibilitatea este mai buna si vezi tot traficul din jurul tau. Iar ce este cel mai important, impresia pe care mi-a lasat-o masina este una la care multe masini ravnesc: un tanc urban in care te simti in deplina siguranta.

La final

Singura modificare pe care as face-o masinii testate, ar fi motorul diesel. In rest, nimic serios de reprosat. Cu un consum si mai mic (varianta diesel), Orlando ar putea fi considerata masina ideala pentru Romania. Eu asa cred. Pentru ca numele de MPV, masina buna la toate, i se potriveste pe deplin.

In oras te bucuri de vizibilitate mare si de o siguranta excelenta. Daca vrei sa iesi din oras, ai stabilitatea unui sedan, cu spatiul interior urias al unui SUV. Iar garda la sol iti permite sa iesi si putin de pe asfalt, dar fara prea mari pretentii. Daca vrei sa faci o drumetie cu prietenii, ai la dispozitie 7 locuri generoase si destul loc de bagaje. Vrei sa transporti ceva mare? Lasi banchetele si ai spatiu cat sa intorci o mica masina. Mai sunt si alte situatii practice pentru o masina in Romania? Nu cred. Nu cred ca ai putea ce sa-ti doresti, altceva, de la o masina. Chevrolet Orlando le cam are pe toate.

 
  • motorizare pe benzina
  • performante
  • dotari
  • tinuta de drum
  • spatiu
  • confort

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
86 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (44) Poze Chevrolet Orlando
[+] mai multe