Renault Grand Scenic 1.6 dCy Energy 130 cp

"Masina ideala pentru gasca ta numeroasa"
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
75
NOTA CITITORULUI
100
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 13200
  • Km. efectuati: 550
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Vama Veche - retur
  • Numar de pasageri: 7
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
  • Exterior
    8 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    10 / 10
  • Motor
    10 / 10
  • Transmisie
    10 / 10
  • Performante
    8 / 10
  • Tinuta de drum
    9 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    10 / 10
  • Dotari
    10 / 10
  • Consum
    10 / 10
  • Pret
    9 / 10
A trecut ceva vreme de cand nu am mai testat un model Renault. Acum 2 saptamani m-am intalnit cu un Megane GT Line, o masina care nu mi-a lasat cea mai buna impresie. Dar despre el, voi reveni in zilele ce urmeaza. Pentru ca acum as vrea sa va povestesc despre Grand Scenic 2012, o masina care mi-a placut cu adevarat si mi-a depasit asteptarile.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1598 cmc
  • Putere 130 cp
  • Cuplu 320 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,1 s
  • Viteza maxima 195 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1563 kg
  • Consum mixt 6l/100km
  • Nr. locuri 7
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 208 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 23.900 Euro
  • Pret model testat 23.900 Euro
  • Impozit anual 64 lei

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Masina alaturi de care am petrecut un week-end a fost un Renault Grand Scenic Collection 2012. Adica un Grand Scenic Facelift, cu o serie de imbunatatiri estetice fata de clasicul Grand Scenic, dar si cu un motor nou. E vorba de o motorizare Energy cu sistem STOP & START pe motorina, de 1.6 litri, ce produce 130 cp. Este acelasi motor pe care l-a avut si modelul testat mai demult, Megane GT Line.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaRenault Megane GT Line 1.6 dCi Energy - acelasi motor ca pe Grand Scenic

Si daca tot am ajuns la motor, o sa fac ceva ce nu am facut niciodata. Si o sa incep cu el. Inca de pe Megane GT Line din poza de mai sus, mi-a placut acest motor. Pe Megane se simtea puternic si vanjos, adica as fi bagat mana in foc ca este mult mai puternic decat cei 130 de cp de pe hartie. Si asta este un lucru bun: cate masini iti mai dau impresia in ziua de azi ca motorul de sub capota este mai puternic decat te asteptai? Nu prea multe.

Pe Grand Scenic, acelasi motor nu s-a mai simtit foarte puternic. Nici nu avea cum, cu o masina voluminoasa si plina de pasageri pe toate cele 7 locuri. Motorul Energy de 130 cp este insa echilibrat si deloc subdimensionat pentru aceasta caroserie. Cam ca orice motor de capacitate mica, acesta trebuie turat ceva mai mult, pentru a simti ca ai totusi 130 de cp la dispozitie, atunci cand vrei sa faci o depasire, de exemplu. Dar surpriza a fost alta. Daca pe Megane GT Line, acelasi motor consuma in jur de 6 litri la suta de kilometri, ei bine, pe Grand Scenic plin pana la refuz, consuma... doar 7 litri. Pesemne ca masina ceva mai goala ajunge chiar si la 6 litri in regim mixt.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

Care este surpriza? Cei de la Renault poate ca mai au ceva de ajustat pe la diverse elemente, dar la motorizari, stau ireprosabil. Si asta au realizat si cu motorul dCi Energy de 1.6 litri, care este o realizare excelenta, fara repros. Se simte puternic si consuma extraordinar de putin.

Grand Scenic testat de noi a avut o transmisie manuala in 6 trepte. O cutie destul de lunga, realizata special pentru mersul la drum intins. Mi-a placut si cutia de viteze pentru ca se comporta docil si orice femeie poate sa manevreze fara probleme o astfel de masina ce pare voluminoasa, la orice viteza, fara efort prea mare. Deci despre motor si cutie, nota 10 pentru Renault!

O sa vorbesc foarte putin despre aspectul exterior al lui Grand Scenic. Si asta pentru ca nu acesta este punctul sau forte. Nu arata rau deloc, poarta semnatura celorlalte modele Renault, cu blocuri optice frontale foarte mari, cu lumini de zi pe LED (un element nou pentru facelift), cu o grila frontala mica, dar cu un grilaj in partea de jos ceva mai proeminent si subliniat de elemente cromate.

In lateral, Grand Scenic nu vrea sa iasa in evidenta prin trafic, dar are o linie eleganta si lina, care da de gol parbrizul generos care ofera o vizibilitate excelenta. De afara, nici nu prea iti dai seama cat de voluminoasa este masina, pentru ca are linii bine conturate si raportate.

Din spate, Grand Scenic ne arata niste stopuri mari si o luneta zdravana. Cam atat. In rest, spate clasic de masina MPV, drept, fara prea multe elemente iesite din comun. Adica francezii au pus accent pe functionalitate mai mult decat pe design.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

De ce nu vroiam sa vorbesc prea mult despre exterior? Pentru ca o sa am ce discuta referitor la... interior. Da, punctul forte al acestei masini este de departe interiorul si organizarea lui. Si acest lucru mi-a placut si mie la nebunie.

Modelul testat de noi a venit cu 7 locuri. Standard, Grand Scenic vine cu 5 locuri, dar optional poti sa alegi inca doua scaune rabatabile in portbagaj. Modul in care acestea se rabateaza este unul foarte destept. Cand scaunele sunt culcate, ai ditamai portbagajul la dispozitie (564 dm3) si nici macar nu realizezi ca in podea se ascund doua scaune complete, cu spatar si tetiere.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

O alta surpriza a mai fost atunci cand am ridicat cele doua scaune din spate, pentru a se aseza 2 pasageri. De obicei, atunci cand faci un compromis de a avea inca 2 locuri, nu prea ramane spatiu pentru bagaje. Ei bine, in Grand Scenic ai spatiu chiar daca te bucuri de toate cele 7 locuri. Nu e loc pentru bagajele tuturor din masina, asta e clar, ca doar nu vorbim aici de un microbuz, dar este loc.

Accesul in ultimul rand de scaune se face prin rabatarea scaunelor de pe bancheta spate. Si daca tot am ajuns aici, o sa mentionez ca Grand Scenic are de fapt 3 scaune individuale, nu o bancheta propriu-zisa. Acestea se rabateaza, doar din spatar sau complet, dar se si pot regla fata/spate dupa nevoi. Si ar fi bine ca cele 3 scaune sa se dea in fata, daca sta cineva pe ultimele 2 locuri. Chiar si asa, spatiu este suficient pentru toata lumea, atat la picioare, cat si la cap.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

Inca un lucru pe care cei de la Renault pun accent in continuu este siguranta. Toate cele 7 locuri au senzor de centura. Adica daca cumva cineva nu are centura pusa, pe ecranul central va fi mentionata o avertizare vizuala. Insa doar cele 2 locuri din fata au si senzor de sunet pentru centura.

Grand Scenic 2012 este o masina spatioasa. Nu doar pentru 5 pasageri, asa cum te-ai astepta de la un MPV, ci pentru toti cei 7 pasageri. Masina are o lungime de 4560 mm si o latime de 1845 mm. Inaltimea este si ea una serioasa, de 1678 mm. Mai pe scurt, oricum ai privi-o, masina ofera spatiu suficient pentru orice nevoi ai avea.

Tot la interior am ramas. Si voi continua cu primul lucru care mi-a sarit in ochi: trapa. De fapt, sunt doua trape, dintre care doar una se deschide. O atingere de efect, pentru cei nostalgici, dar care contribuie la atmosfera totala de interior. Modelul testat de noi era unul destul de dotat si avea tapiterie de piele cu insertii de Alcantara. O dotare destul de scumpa, dar care mie mi-a placut in special pentru ca transmitea senzatia de calitate si lucrare bine facuta. Si asta este un lucru bun, pentru ca Renault incepe sa puna accentul pe materiale si elemente mai calitative la interior.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

Volanul insa era bej, tot imbracat in piele, cu o tenta sport si o priza buna. Acesta se asorta cu schimbatorul de viteze si cu tot restul interiorului, care era jumatate negru, jumatate bej. O combinatie reusita de culori care, la fel, dadea impresia de eleganta si rafinament.

Despre dotarile lui Grand Scenic as putea spune un singur cuvant: multe. In afara de interiorul de piele si volanul imbracat tot in piele, mai mentionez sistem audio BOSE cu 9 difuzoare, sistem Carminat TomTom de navigatie cu joystick, frana de mana electrica, tempomat si limitator de viteza, sistem ABS si ESP, proiectoare de ceata, faruri xenon, spalator faruri, senzori de parcare spate, sistem Isofix, sistem Visio cu avertizare de trecere de pe o banda pe alta, senzor lumini si ploaie, asistenta la urcarea in rampa, scaun sofer electric, scaune incalzite, clima automata cu 2 zone, oglinzi laterale electrice si rabatabile, sistem STOP & START, inchidere centralizata cu sistem hands-free, comenzi sub volan pentru sistemul audio si comenzi pe volan pentru tempomat. Masina testata mai avea vopsea metalizata si trapa electrica.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

Despre sistemul de navigatie as spune doar ca este unul destul de complex, cu o interfata inutil de complicata. Adica cel mai bine ar fi sa faci toate setarile inainte sa pleci la drum, si nicidecum in mers. Insa mi-au placut diversele elemente care fac diferenta, cum ar fi posibilitatea de schimbare a simbolului ce reprezinta masina pe navigatie, cu orice alt model din gama Renault, chiar si o masina de Formula 1. La fel si posibilitatea de a raporta o camera video ce nu exista pe harta.

Inca un lucru despre care aveam indoieli la inceput, dar cu care m-am obisnuit, au fost si ceasurile de bord complet... digitale. Bordul in partea de sus se imparte in doua elemente, care sunt de fapt 2 ecrane LCD. Pe unul este navigatia si pe celalalt sunt ceasurile de bord si diverse alte informatii, cum ar fi cele legate de muzica si posturi de radio, turometrul, viteza, computerul de bord, diverse mesaje si atentionari, schimbarea optima a vitezelor, etc. Pesemne ca acesta este viitorul, lasand in urma clasicele ceasuri cu limba mecanica ce le avem inca pe masini.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

O sa mai spun despre interior ca are o multime de spatii de depozitare. Inclusiv in cotiera centrala care este uriasa si se poate misca fata/spate. In usi, torpedou, pe consola centrala atat jos cat si sus, langa ecrane, putem pune diverse lucruri.

Vizibilitatea, asa cum te-ai astepta de la o masina din aceasta categorie, Monospace, cum zic francezii, este excelenta. Multa suprafata vitrata de jur-imprejur, parbriz si luneta foarte mari, oglinzi generoase si o pozitie a soferului foarte buna, ce poate fi inaltata destul de mult. Inca o nota 10 si la acest capitol pentru Renault.

Pe final, as spune ceva si despre comportamentul lui Grand Espace. O alta surpriza care a contribuit enorm la parerea pe care mi-a lasat-o aceasta masina de familie este izolarea fonica. Este extraordinar de silentioasa. Recunosc, fara sa-mi dau seama, am atins viteze ceva mai mari decat cea legala de pe autostrada. Liniste totala, o tinuta de drum impecabila, fara cusur. Confortul la bordul unui Grand Scenic este foarte bun, cum nu am mai intalnit de multa vreme. Si doar prin prisma faptului ca este de departe cea mai bine izolata fonic masina pe care am testat-o vreodata, ci si pentru ca are suspensii bune.

Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din FrantaTest Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta

Tinuta de drum este mai buna decat m-am asteptat eu personal de la o astfel de caroserie. Evident, avem de-a face cu o masina inalta, spatioasa, destul de grea. Asa ca nu e de mirare ca la viteze mari devine ceva mai nazdravana si se balanseaza mai mult la miscari bruste ale volanului. Este normal, ca nu vorbim despre o masina cu suspensii sport, in care iti clantane dintii in gura. Vorbim de o masina mare, confortabila si docila.

Renault Grand Scenic, in varianta testata de noi, cu motorul Energy de 130 cp dCi si cu dotarile mentionate mai sus, costa putin peste 26.000 de Euro cu TVA. Ca si in alte cazuri de masini testate, destul de putine ce-i drept, masina asta face parte din acea categorie in care primesti ceva de toti banii. In cazul lui Scenic, primesti o masina cu un consum foarte mic, peste asteptari de spatioasa si dotata, care se comporta bine in orice conditii, foarte sigura si cu o modularitate iesita din comun.

Am mai testat un MPV in trecut. Dar Renault Grand Scenic a luat punctaj maxim. Si nu ma asteptam la acest lucru, dupa impresia lasata de alt model Renault, in trecut. Aveam o impresie destul de negativa despre modelele Renault, si recunosc acest lucru. Insa masina condusa week-endul acesta si prezentata aici, mi-a dovedit ca francezii stiu sa faca masini bune, chiar excelente, in care sa te simti mai bine ca niciodata, cu un raport calitate / pret de nerefuzat.

 

 
  • design exterior
  • spatiu
  • design interior
  • confort
  • motor
  • consum
  • pret

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
100 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (24) Poze Test Drive 4Tuning: Renault Grand Scenic, tot ce-i mai bun din Franta
[+] mai multe