BMW 225xe Active Tourer 1.5 hibrid 224 cp

"O masina greu de inteles si subapreciata pe nedrept"
PUNCTAJ
4TUNING
82
PRIZA LA PUBLIC
52
NOTA CITITORULUI
77
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2100
  • Km. efectuati: 550
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Cine din Romania s-ar gandi sa-si cumpere un BMW Seria 2 Active Tourer? Nu foarte multa lume. Dar o versiune hibrid? Aproape nimeni... Cu toate astea, masina exista. Nu este ieftina, nu este mare, nu este cea mai frumoasa. Dar are alte avantaje care merita descoperite.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1499 cmc
  • Putere
    224
  • Cuplu
    385 Nm
  • 0 - 100 km/h
    6.7 s
  • Viteza maxima
    202 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1735 kg
  • Consum mixt
    2.3 l/100 km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    400
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    37.188 Euro
  • Pret model testat
    -
  • Impozit anual
    180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu am inteles niciodata de ce ai fabrica sau cumpara o masina mica, hibrid, extrem de scumpa. De fapt, nu am inteles pana acum de ce ai vrea sa cumperi o masina cu propulsie hibrida: inca poluezi, consumul nu e cel mai mic si pretul platit este cam mare. Asa ca nu am reusit sa-mi dau seama nici unde sa incadrez BMW 225xe, altundeva decat la capitolul "ciudatenii". Este genul acela de masina pe care, in Romania, nu ar cumpara-o nimeni. Deoarece la prima vedere are mai multe neajunsuri decat avantaje. Asa ca am vrut sa o testez.

BMW Seria 2 trebuie mentionat ca a fost primul model cu tractiune fata de la BMW. A fost privit cu spranceana ridicata, dar si apreciat in acelasi timp. Insa nu a avut un succes urias pe piata. Si pentru ca este un fel de "rebel" bavarez, dar si pentru ca arata ca orice altceva, nu ca un BMW adevarat, nici Romania nu l-a primit cu bratele deschise.

BMW 225xe

Se spune ca este monovolum. Dar i-as spune mai degraba un hatchback. Poate varianta Gran Tourer merita acest nume, dar nu si micul Active Tourer care e mai degraba un simplu hatchback si nimic mai mult, oricum l-ai privi. Si nu e cea mai atragatoare masina din parcarea Mall-ului, avand forma unui ou cu grila de BMW si jante pe 18 inch. Este poate primul BMW care isi doreste sa fie doar o masina, practica, ce nu vrea sa impresionese pe nimeni, fara sa iasa in evidenta, despre care ai putea spune ca e orice marca daca nu ar avea sigla tradatoare. Este un simplu automobil, nu este un BMW.

BMW 225xeBMW 225xeBMW 225xe

BMW 225xe

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul este mult mai apropiat de ceea ce vedem in restul gamei germane. Aici regasim interiorul premium pentru care platesti asa multi bani, cu ceasuri de bord semi-digitale, sistemul multimedia cu navigatie in mijlocul bordului, controlul cu joystick de pe consola, o sigla M pe ici, pe colo, piele, calitate, ornamente de aluminiu. Scaunele sunt confortabile, cu o tenta sportiva, volanul este rotund si clasic, pozitia la volan e destul de inalta. Daca intri legat la ochi in habitaclu poti spune ca ai intrat intr-un BMW adevarat.

BMW 225xe

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

400 de litri are capacitate portbagajul, destul de mare pentru un hatchback compact. Normal, un monovolum, ar fi avut mai mult. Spatiul pentru locurile din spate este destul de generos, dar partea cea mai buna este ca locul pe inaltime, adica la cap, este cu adevarat mare. Locuri pentru depozitare exista, dar nu asa cum ar trebui sa aiba un presupus monovolum. De exemplu, masute pe spatarul scaunelor nu exista, nici locuri pentru sticle sau pahare destinate pasagerilor din spate. Vorbim de spatiu decent, dar nu stralucitor...

BMW 225xeBMW 225xe

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ca orice masina de tip hibrid, BMW 225xe are si ea doua motoare. Unul termic de 1.5 litri pe benzina care ofera 136 cp si un motor electric de 88 cp. In total, puterea este de 224 cp. Insa aceasta putere nu se simte mereu, deoarece vei merge ba doar electric, ba doar termic, numai in rare cazuri vei merge cu ambele, cand bateria este bine incarcata ca sa permita sa traga ambele propulsoare. Motorul pe benzina este unul conventional, turbo, care daca merge singur, fara ajutor electric, se simte extrem de lenes, deoarece are de tras peste 1700 de kilograme. La randul sau, motorul electric de 88 cp se simte parca mai incisiv, raspunde mai repede si reuseste sa impinga masina la peste 130 km/h. Cea mai buna varianta este atunci cand "motorul" se transforma de fapt in "motoare" si merg simultan cu bateria bine incarcata.

BMW 225xe

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutie automata cu 6 trepte e tot ce trebuie sa stii. Este o masina de familie, de oras, nu de performante, asadar cutia conteaza prea putin. Oricum, schimba rapid, se comporta excelent in orice conditii, in timp ce atunci cand circuli electric, totul devine chiar banal: fara cutie, acceleratie continua ca un kart fara sa se schimbe vreo treapta. Nu avem padele pe volan, dar daca vrem sa schimbam mai sportiv, putem muta levierul pentru schimbare manuala. Exista si un mod de functionare Sport care va face treptele sa se schimbe la o turatie mai mare.

BMW 225xe

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: surprinzator, dar masina are nevoie de numai 6.7 secunde ca sa atinga 100 km/h cu ambele motoare active si viteza maxima posibil atinsa este de putin peste 200 km/h;

Franare: franele sunt performante, cu discuri pe toate rotile, sustinute de ABS, ESP, iar oprirea de la viteze mari se face extrem de rapid;

Suspensii: avem niste suspensii foarte confortabile pentru mersul in oras si suficient de rigide pentru un drum virajat.

BMW 225xe

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate parea o masina ciudata pentru marca BMW, un hatchback compact, o masina de femei, de oras, cum vrei sa-i spui. Insa tinuta de drum chiar te duce cu gandul la BMW. Am mai condus un Seria 2 Active Tourer in trecut, cel simplu, cu tractiune fata, care m-a surprins placut. Iar acesta hibrid, cu 4x4, mult mai greu, nu a dezamagit nici el. Senzatia pe care ti-o da este de masina foarte stabila, probabil datorita centrului de greutate jos, avand si acumulatorii sistemului electric, ceea ce o face mai sportiva decat crezi.

BMW 225xe

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate ca are cateva minusuri masina asta, dar pe partea de vizibilitate sta foarte bine. De exemplu, portierele laterale fata au niste geamuri triunghiulare pe stalp care ii permit soferului sa vada excelent in parti, sa se asigure la trecerile de pietoni si sa vada mai bine ce masini vin de pe strazi laterale. In oglinda retrovizoare se vede bine prin luneta mare, oglinzile laterale sunt supradimensionate, iar pentru parcari ai acolo senzori si camera de marsarier. E clar ca BMW a lucrat destul de mult ca sa ii ofere soferului o vizibilitate optima, poate si pentru ca la volan cu siguranta se va afla o mama sau un tata, iar pe scaunele din spate copii.

BMW 225xe

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BMW Seria 2 Active Tourer a fost testat de Euro NCAP si a primit punctaj maxim de siguranta. Chiar daca nu a testat varianta hibrida, masina a iesit cu bine in urma testelor de impact, oferind o protectie buna pentru pasagerii adulti, minori sau pentru sistemele auxiliare de siguranta. Masina vine dotata cu sistem de asistenta la impact, asistenta pentru unghi mort si alerta in caz de depasire a benzii de rulare, plus sisteme clasice gen ESP, ABS, assistenta la franarea de urgenta, senzori de presiune in roti sau sistem Isofix.

BMW 225xe

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Ca orice BMW care se respecta, nici 225 nu sta mai prejos pe partea de dotari. Modelul testat de noi, unul foarte echipat, special configurat pentru teste de presa, a venit cu faruri adaptive LED, jante de aliaj pe 18 inch dotate cu pneuri MICHELIN, tapiterie mixta piele-textil, geamuri electrice, haion electric, pilot automat, clima dubla, frana de mana electronica, navigatie, volan M imbracat in piele, scaune incalzite, moduri ECO, Confort, Sport, incarcator rapid, oglinzi rabatabile electric, inchidere centralizata din cheie, keyless go.

BMW 225xe

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Oficial, consumul acestei masini este de 2,3 litri in regim mixt. In realitate, nu e chiar asa. Cifra data de producator este daca, din 100 de kilometri parcurgi 40 complet electric si restul auto, adica si cu motorul termic si cu cel electric. Dar in realitate faci cam 25 de kilometri 100% electric cu bateria incarcata la maximum, dupa care porneste motorul pe benzina. Media noastra dupa un drum Bucuresti-Constanta si retur a fost de 6 litri. Se poate si mai bine, dar cam greu... Cert este ca acest consum e bun, dar la fel de bun il scoti si cu un diesel care nu e hibrid si care e mai ieftin.

BMW 225xe

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

37.188 este costul unui BMW 225xe. Modelul testat de noi era mai scump din cauza dotarilor puse extra, dar nu stim cu cat. Un pret destul de mare pentru o masina greu de inteles si cu folosinta limitata. Dar totusi vorbim de o masina premium cu tehnologie de ultima generatie care, exploatata corect, s-ar putea sa merite. Mai jos vorbim despre scopul unui 225xe in realitate, in Romania.

BMW 225xe

Special

PUNCTAJ 4TUNING
0 /10

De ce sa cumpar un 225xe? Pana acum am zis ca masina asta scumpa cu motor hibrid consuma cat un diesel. Asa ca, de ce sa o cumpar? Exista doua situatii care o fac speciala si, in care daca cumva te regasesti, merita sa o cumperi.

Mergi mult in oras. Si o faci 100% electric. Adica o incarci de la priza in fiecare zi, acasa sau la birou, iar autonomia de 20-30 de kilometri e suficienta. Pentru ca, pana la urma, masina are ca scop principal mersul in oras daca stam sa ne gandim mai bine, iar daca ai posibilitatea sa te folosesti mai mult de partea electric, merita sa o iei ca si masina electrica urbana. Dar atunci, de ce sa nu iei un BMW i3 la bani mai putini?

BMW 225xeBMW 225xeBMW 225xe

Mergi in modul Auto. Are trei moduri de functionare: full electric, daca iti permite acumulatorul, full benzina ca sa incarce mai repede acumulatorul sau Auto. Modul Auto face ca si motorul termic, dar si cel electric, sa functioneze impreuna. In modul Auto masina pleaca de pe loc electric si porneste motorul termic pe la 30 km/h, ducand la o economie de carburant.

In Auto, motorul electric practic ii face viata mai usoara motorului termic. Daca ai merge doar cu motorul pe benzina, ai avea la 100 km/h un consum de 8 litri/100 km, dar daca mergi in modul Auto, cand trage si motorul electric, brusc consumul scade la sub 6 litri. Insa in acest caz te gandesti ca un consum si mai mic obtii de la un diesel, ceea ce face ca aceasta masina sa nu-si mai merite banii...

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
82 / 100

Este destul de dificil sa te adaptezi la un asemenea hibrid. Doar electric merge putin, iar atunci cand functioneaza motoarele in paralel ai un consum scazut, dar nu unul uimitor. Nici nu salvezi planeta, pentru ca tot ai un motor care polueaza, deci nu poti sa zici ca o cumperi ca sa fii de partea copacilor verzi. Si nu este nici ieftina. Daca treci peste lucrurile etice legate de poluare, la 37.000 de Euro ai zeci de variante diesel, mult mai ieftine, mai spatioase si chiar mai economice.

Insa un hibrid ca 225xe este despre altceva. Transmiti un mesaj clar ca vrei sa fii diferit. Nu chiar atat de diferit incat sa iti cumperi un i3, pentru ca vrei totusi sa iesi si din tara sau sa te duci la drum lung fara opriri. Dar suficient de special incat sa incerci lucruri noi si sa fii cu un pas in viitor. Chiar daca, in realitatea romaneasca in care lipsesc statiile de incarcare si nevoile sunt altele, exista variante mult mai practice si mai bune din orice punct de vedere.

BMW 225xe

 
  • pret de achizitie
  • autonomie electrica scazuta
  • performante scazute ale motorului termic
  • design interior
  • spatiu pasageri
  • sistem audio
  • tinuta de drum
  • vizibilitate
  • siguranta
  • tehnologie

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
77 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (26) Poze BMW 225xe
[+] mai multe