BMW 420d 184 cp 8AT

"Daca esti fan BMW, probabil ca cifra 4 va deveni preferata ta"
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
67
NOTA CITITORULUI
84
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 15.000
  • Km. efectuati: 633
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Nemtii au luat o decizie istorica anul acesta: autoturismele coupe din seria 3 sa poarte o noua denumire. Asadar, in timp ce numarul 3 a ramas cu modelul sedan in 4 portiere, coupe-ul si fara indoiala varianta decapotabila vor purta de acum inainte distinctia 4. Asa s-a nascut o noua serie in oferta celor de la BMW. Noi am condus coupe-ul 420d, probabil noua stea in devenire a marcii germane.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1995 cmc
  • Putere 184 cp
  • Cuplu 380 Nm
  • 0 - 100 km/h 7,3 s
  • Viteza maxima 232 km/h
  • Tractiune RWD
  • Greutate 1540 KG
  • Consum mixt 5,8 L/100km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 2
  • Volum portbagaj 445 l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 40.796 Euro
  • Pret model testat 60.844 Euro
  • Impozit anual 180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive BMW Seria 4

Inca de la "vedeta" anilor '80, generatia E30, BMW-urile din Seria 3 aratau al naibii de bine in varianta coupe. Iar generatia de azi nu face deloc exceptie. Parca nimic nu-i sta mai bine unui "bimmer treiar" decat cu doua portiere in minus. Acum, aceasta distinctie de masina sportiva care arata erotic de atragator o primeste gama noua de la BMW numita Seria 4. Adica un Seria 3 in doua usi. Despre exterior nu prea este nimic de zis. Ci doar ca orice alt automobil care vrea sa se vanda in format coupe ar trebui sa arate asa. Din orice unghi ai privi, nu cred ca vei observa o curbura, un unghi, o linie gresita ce ar fi putut fi imbunatatita. Stopurile si farurile seamana cu cele de la Seria 3 sedan, testata acum doi ani de noi, insa totul se rezuma la aspectul lateral. Curbura plafonului, capota motorului destul de mare si spatele taiat din scurt nu au cum sa nu te duca cu gandul la coupe-ul celor de la Audi. Insa rafinat si mai atragator. Singurul lucru care ar fi transformat acest BMW dintr-o piesa impecabila de bronz a lui Brancusi intr-una a lui Rodin este setul de jante. De vina este iarna cu ale sale reguli de siguranta, pentru ca altfel am fi vazut un set care se potrivea mai bine cu restul caroseriei si sportivitatea sa.

Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Putine sunt categoriile la care masinile BMW din ziua de azi nu obtin punctaj maxim. Pentru ca nu exista conceptul de compromis la nemti. Si nici la interior nu este. Pielea crem domina habitaclul iar ornamentele care imita lemnul sunt atingerea de finete. Volanul imbracat in piele sport cu semnatura M, consola centrala devenita deja traditionala, eficienta si ergonomica, schimbatorul mic precum un joystick si doar cateva butoane fac din spatiul destinat soferului un loc de placere desavarsita. Confortul este prezent peste tot, pentru fiecare din cei patru pasageri, iar materialele care te inconjoara par sa fi fost furate direct dintr-un atelier elvetian de pielarie. Imbinari perfecte si o calitate a pieselor de interior fara cusur. Dar ne miram? Nicidecum, vorbim despre un BMW.

Test Drive BMW Seria 4

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Au disparut doua portiere. Insa spatiul este din belsug, in special pentru cei doi pasageri din spate. Chiar este loc pentru genunchi si cap fara probleme, indiferent de cat de inalt ar fi cei care ar ocupa cele doua locuri ale banchetei. Accesul se face usor, scaunele fiind rabatabile manual si electric foarte repede. Spatiile pentru depozitare sunt suficiente, insa in afara de cotiera spate si tavita de sub ea, pasagerii banchetei nu prea au unde sa-si puna lucrurile. Chiar si asa, punctajul maxim primit este pentru portbagaj. O capacitate uriasa de 445 de litri ce poate fi marita la atingerea unor parghii banale. Adica intr-o clipa poti culca bancheta ca sa te bucuri de si mai mult spatiu. Un lucru surprinzator asadar este tot ce tine legat de spatiu in aceasta masina cu doua usi. Pentru ca nu te-ai astepta sa te lafai, atat tu, cat si pasagerii, cu tot cu bagajele din dotare, intr-o astfel de masina cu un aspect sport.

Test Drive BMW Seria 4

Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu este prima oara cand testam propulsorul de 2 litri diesel de la BMW. Acelasi motor de 184 cp l-am avut si pe Seria 3. Pe acest model coupe insa, parca nu am mai simtit la fel de bine puterea deloc de neglijat a motorului pe motorina. Poate ca este de vina greutatea mai mare, dar parca nu-mi vine sa dau vina pe doar 54 de kilograme in plus data de sedan. Chiar daca am sesizat insa o oarecare "domolire" fata de modelul testat acum doi ani, pe hartie cel putin, 420d este mai rapid decat 320d. Oricum, motorul este silentios si economic. Cat despre faptul ca are o putere mare si un cuplu demential care isi intra in drepturi inca de la 1750 Nm nu mai vorbim.

Test Drive BMW Seria 4

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Aceeasi transmisie automata cu 8 rapoarte ca si la 320d. O cutie rapida si extrem de bine etajata, care schimba treptele insesizabil si pastreaza mereu turatia optima pentru un consum redus. Transmisia isi schimba comportamentul in functie de modul de conducere ales: Sport, Sport+, Confort si Eco Pro. Insa indiferent de situatie, aceasta cutie cu 8 viteze este o minune tehnologica mult mai rapida si mai precisa decat orice transmisie manuala. Indiferent de ce vor spune puristii conservatori. Transmisia are si padele la volan, insa extrem de rare vor fi momentele in care le vei folosi.

Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: 7,3 secunde pana la 100 km/h, ceva mai rapid decat 320d care scoate 7,5 secunde si o viteza de top de 232 km/h. Cu asta se mandreste 420d;

Franare: discuri zdravene pe toate cele 4 roti asisitate de ABS, ESP si niste anvelope performante fac franarea acestui model o placere;

Suspensii: printre principalele calitati ale unui BMW s-a numarat mereu confortul. Si in acest caz, daca doresti sa treci peste orice obstacole fara sa le simti, ajunge sa setezi modul de mers in "Confort" si suspensia adaptiva isi va face treaba excelent.

Test Drive BMW Seria 4

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Am spus si mai sus: orice masina coupe ar trebui sa arate de la "asa" in sus. La fel ar trebui sa se si comporte. De la 420d in sus. Pentru ca indiferent de modul selectat de condus, masina are un comportament fara repros. Suspensia adaptiva nu se intareste foarte mult in modurile Sport, insa destul incat sa nu cunosti senzatia de ruliu. Directia este precisa atat in oras, la viteze mici, cat si cand te asterni pe autostrada si vrei sa depasesti in viteza, sau pe serpentinele de la Cheia, cand vrei sa simti ca esti la bordul unui RWD adevarat. Iti place confortul? Asta este masina. Iti place sa mergi sportiv? Apesi butonul Sport si... asta este masina.

Test Drive BMW Seria 4

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Chiar daca pozitia la volan este una destul de joasa, soferul se bucura de o viziblitate buna in orice directie. Chiar si prin luneta care la prima vedere poate parea mica. Ce-i drept, nu poti sa vezi in spate ca intr-o masina hatchback cu luneta verticala. Dar chiar si asa, nu vei intampina probleme. Oglinzile laterale sunt destul de mari si inclinatia stalpilor frontali ai parbrizului ii permite soferului sa vada perfect in fata si in laterale, sa se asigure la trecerile de pietoni si in intersectii. Faptul ca luneta este ceva mai restransa este sustinut de senzorii de parcare ce te vor ajuta sa opresti masina in cele mai inghesuite parcari de Mall.

Test Drive BMW Seria 4

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca BMW Seria 4 nu a fost inca testat de Euro NCAP, nu avem dubii ca acest model este unul care este de 5 stele de siguranta. Toate modelele de volum ale producatorului german au obtinut punctaj maxim la testele de impact, motiv pentru care acest coupe se incadreaza perfect in peisajul suprasaturat de siguranta. Acest model vine standard cu 8 airbaguri, sistem ABS, ESP, DSC, DTC proiectoare de ceata, tetiere active, sistem Isofix si senzor de presiune in anvelope.

Test Drive BMW Seria 4

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4

Chiar daca 420d nu a fost la fel de dotat ca fratele in 4 usi testat de noi, avem de a face oricum cu un model plin de optiuni. Interior din piele crem, clima automata cu doua zone, scaune incalzite, volan M imbracat in piele, suspensie adaptiva, sistem audio de inalta fidelitate, senzori de parcare fata si spate, sistem de navigatie 3D, keyless go, inchidere centralizata, geamuri electrice, bancheta rabatabila, pilot automat si limitator de viteza, comenzi pe volan, computer de bord, Adaptive Drive cu 4 moduri de condus, jante de aliaj, oglinzi rabatabile, iDrive cu touch pad, senzor de ploaie, senzor de lumina, faruri adaptive cu LED, sistem Start/Stop si multe alte trasaturi demne de o masina Premium.

Test Drive BMW Seria 4

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca mergi constant pe autostrada putin peste limita legala (150 km/h) vei consuma fix 6,4 litri / 100 de kilometri parcursi. Daca scazi viteza la 110 km/h masina va consuma un decent 5,2 litri. Pesemne ca daca mergi si mai incet pe drumurile nationale, vei ajunge sa scazi bine sub cei 5 litri. In oras insa, cu modul Eco Pro activat si cu functia Start / Stop activa acest BMW 420d iti va lua doar 7,5 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi in localitate. Deloc rau, nu?

Test Drive BMW Seria 4Consum la 150 km/hTest Drive BMW Seria 4Am castigat 17.6 km in plus conducand Eco Pro

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

BMW Seria 4 incepe de la 40.796 Euro cu TVA inclus. Modelul testat de noi are insa un pret ceva mai mare, datorita listei lungi de optiuni. Asadar, acest exemplar costa 60.844 Euro, adica un pret cu 50% mai mare decat varianta de intrare. Si asta pentru ca, de exemplu, numai sistemul de navigatie profesionala costa 2500 de Euro, farurile cu LED inca 2000 de Euro si asa mai departe... Pretul nu este deloc rau, dar odata ce incepi sa faci scurta la mana bifand dotarile din oferta... devine cam piperat.

Test Drive BMW Seria 4

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

TOTAL. Nu ai inca niciun ocupant pentru scaunul de copil. Esti tanar. Burlac. Afacerist. Nu conteaza. Dar vrei o masina cu aspect sportiv si cu o durata de viata, atat morala, cat si fizica, cat mai lunga. Nu te uita in alta parte. Pur si simplu asta este. Este BMW 420. Uita tot ce ai vazut sau ai condus pana acum. Pentru ca masina asta, dupa ce ca arata cel mai bine din clasa, este si singura care reuseste imposibilul. Te vei uita la ea si peste ani buni de acum inainte si vei spune ca ai facut alegerea perfecta. Nu te-a dezamagit pentru ca si atunci va fi cea mai reusita pe care o vei putea cumpara. Si niciodata nu-ti va trece prin cap gandul "poate ca era mai bine sa iau un Audi"...

Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4Test Drive BMW Seria 4

Test Drive BMW Seria 4

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Un BMW adevarat trebuie sa fie coupe si sa aiba minimum 6 cilindri. Asa spun cateva "proverbe" bavareze. Ce-i drept, unui BMW Seria 3 niciodata nu i-a stat mai bine decat in format coupe. Chiar daca oficialii germani spun ca Seria 4 este un nou model fara legatura cu Seria 3, lucrurile stau altfel. Asemanarile sunt totale, asadar 420 este de fapt un... 320 coupe. Dar nu ne deranjeaza nici noua denumire de 420, insa ne va lua ceva timp sa ne obisnuim, atata tot. Este masina coupe perfecta, un mini-GT exceptional care, la fel cum in ultima perioada motoarele diesel au inceput sa domine benzinarele, poate insemna debutul unui nou curent. De ce am mai cumpara masini in patru portiere, cand perfectiunea si eleganta stau ascunse in doar doua portiere?

Test Drive BMW Seria 4

 
  • lipsa unor dotari Premium cu care ne-a obisnuit BMW
  • design interior
  • dotari
  • spatiu
  • motorizare
  • design exterior
  • sistem audio
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
84 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (31) Poze Test Drive BMW Seria 4
[+] mai multe