BMW X5 xDrive 3.0d 258 cp transmisie automata 8 trepte

"Fara indoiala, cea mai completa si cea mai buna masina testata de noi"
PUNCTAJ
4TUNING
94
PRIZA LA PUBLIC
91
NOTA CITITORULUI
87
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 3200
  • Km. efectuati: 720
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Exact de 1 Decembrie, am sarbatorit Ziua Nationala alaturi de noua generatie de BMW X5. Si a fost bine. Asa ca voi incepe cu concluzia acestui test: BMW-ul X5 cu care ne-am plimbat este automobilul meu preferat, din toate cele testate vreodata. Are de toate. Este masina perfecta, din perspectiva mea. Si va fi cu greu sa gasesc vreun alt model mai bun decat acest SUV. Va explic imediat de ce.

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 2993 cmc
  • Putere 258 cp / 4000 rpm
  • Cuplu 560 Nm / 1500 rpm
  • 0 - 100 km/h 6.9 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune AWD
  • Greutate 2070 kg
  • Consum mixt 8,2 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 650 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 63.364 Euro
  • Pret model testat 93.851 Euro
  • Impozit anual 2154 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nu sunt un mare fan al noului design "rechin" pe care l-a implementat BMW mai la toate modelele actuale. Adica revenirea la o grila frontala agresiva, cu partea de sus evidentiata spre exterior. Insa asta este identitatea noilor modele bavareze, asa ca ne adaptam. Nu arata nici rau, dar parca imi inspira mult prea multa violenta estetica.

Test Drive BMW X5 2014Am testat noul BMW X5 exact de Ziua Nationala. Cand pe sub Arcul de Triumf treceau tancurile si Dusterele de la MAI, noi ne plimbam pe plaja goala din Navodari pana in Constanta.

BMW se intoarce la origini. Noile modele cu grila agresiva sunt deja numite 'Rechin' Noul BMW X5 este o masina voluminoasa, care impune respect, exact la fel ca celelalte generatii. Modificarile nu sunt extrem de vizibile, sunt mai degraba la mici amanunte, cum ar fi la faruri, spoilere si praguri. Poate ca si pachetul vizual Pure Experience atrage ochiul, insa fara jantele de 19 inch care sunt de vara, peisajul este incomplet. Diferenta si pasul ceva mai mare pe care l-au facut nemtii in materie de design le simti cand privesti partea din spate. Daca te trezesti somnoros si te stergi la ochi, ai putea jura ca e vorba de un X3. Mai ales cu aceste jante sub-dimensionate, dotate cu pneuri de iarna.

Asadar, avem o fata noua si un spate imprumutat de la fratele mai mic, multe elemente noi si acelasi peisaj general. Concluzia? Nimic nou. Adica X5 pastreaza un aspect placut, care nu iese in evidenta, greu de iubit, greu de strambat din nas in fata lui.

Test Drive BMW X5 2014Kitul exterior Pure Experience este incomplet. Pentru ca venise iarna, jantele spectaculoase pe 19 inch au fost inlocuite cu unele pe 18 inch, dotate cu pneuri de iarna.

Test Drive BMW X5 2014Farurile adaptive cu LED, o optiune care costa putin peste 1500 de Euro. Insa lumina este perfecta si te ajuta in orice situatie.Test Drive BMW X5 2014Grila frontala este inclinata invers fata de ce au avut pana acum generatiile de X5. Motiv pentru care intra in categoria 'rechin'.Test Drive BMW X5 2014BMW X3? Nicidecum... Este noul X5 cu stopuri asemanatoare cu cele ale fratelui mai mic. Tot cu LED, evident.

Test Drive BMW X5 2014Grila frontala are in mijloc camera video cu un unghi foarte larg de acoperire.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La interior, povestea este alta. Problema mea e ca ar trebui sa privesc obiectiv, dar nu pot. Pentru ca sunt obisnuit cu interioarele de BMW calitative, fara defecte, fara repros, realizate special pentru un confort maxim. Tot de la alte masini de test din trecut, Seria 3, 4, 5 sau 7. Iar acest BMW X5 nu iese din aceeasi descriere laudabila.

Modificari la prima vedere nu prea sunt in aranjamentul interiorului. Un ecran LCD mai mare cat un laptop troneaza in centrul bordului, ornamente care imita un lemn cu textura fibroasa, tapiterie din piele maro, volan M, ceasuri de bord mari, butoane destul de putine, bla bla bla. As putea sa vorbesc despre interior pana maine, atat de complex este si atat de bine realizat. Mai revin la el si la capitolul despre dotari.

Test Drive BMW X5 2014Interiorul lui X5 si lumina ambientala albastra.

Insa as vrea sa subliniez ceva. Si anume iluminarea ambientala de la interior. BMW iti da posibilitatea ca bordul si portierele sa fie iluminate in diverse culori. Sau, daca vrei, poti combina mai multe culori pentru diverse locuri: bord, portiere sau lumina de sub bord, care te face sa te simti bine cand iti vezi picioarele colorate. Daca pleci suparat de la o intalnire, pui albastru peste tot. Daca vrei pace in lume, pui alb peste tot. Sau de Paste, poti pune rosu peste tot. Sau, daca tii cu Dinamo, combini rosu cu alb. Si stelistii au o varianta...

Scopul acestei optiuni de a modifica luminile ambientale? Niciunul. Dar nici nu ai nevoie de vreun motiv ca sa te bucuri ca un copil de asa ceva. Este pur si simplu geniala treaba asta!

Test Drive BMW X5 2014Culorile si combinatiile de culori din care poti alege pentru a ilumina habitaclul. Oricum, ai la dispozitie un rosu spre portocaliu, albastru si alb. Nu ar fi stricat si mai multe culori din care sa poti alege, ca daca e bal, bal sa fie!

Test Drive BMW X5 2014Cele trei culori, alb, albastru si orange, asa cum se vad ele pe bord, in dreptul pasagerului.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Intr-o singura fraza, as descrie spatiul noului X5 asa: urias pentru pasageri, decent pentru bagaje. Cei 5 pasageri au loc pentru picioare si cap din belsug, iar spatiile de depozitare sunt multe. Atat in portiere, cat si in spatele scaunelor, in bord, cotiere si prin diverse locuri de pe consola centrala.

Portbagajul are o capacitate de 650 de litri, ceva mai mica decat competitia directa. Acest spatiu se poate mari odata cu rabatarea banchetei, daca iti trece prin cap sa muti frigiderul soacrei. Insa portbagajul are ceva demential: felul de deschidere. Se deschide in doua parti: haion si hublou. Si orice portbagaj care imi permite sa ma asez in fund ca sa privesc marea sau sa mananc linistit un croissant cu iaurt intr-o parcare de pe Transalpina, este slabiciunea mea. Si primeste votul meu de admiratie suprema.

Test Drive BMW X5 2014Portbagajul se deschide in doua parti, in functie de ce ai nevoie. Daca vrei sa pui lucruri usoare, nu este nevoie decat sa deschizi haionul care oricum se deschide automat, din telecomanda sau buton. Daca ai lucruri mai voluminoase, vei lasa jos si hubloul manual.

Test Drive BMW X5 2014Test Drive BMW X5 2014

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca un BMW nu are 6 pistoane in linie, nu este BMW. Asa spune un "mit" al posesorilor marcii. Iar acest X5 nu se da in laturi. Adica are un propulsor de 3000 cmc in 6 cilindri pe motorina, care produce 258 cp. Motorul este de tip Twin Power Turbo cu tehnologie VNT de supraalimentare si injectie directa common rail, foarte silentios si extrem de economic. Un motor care nu simte ca are de tras 2 tone prin intermediul celor 4 roti care trag la unison.

Test Drive BMW X5 2014Sistemul xDrive face fata cu brio celor mai grele situatii. Cum ar fi, in acest caz, nisipul moale in care te scufunzi daca nu esti atent. Aici, cand masina simte nevoia de un plus de tractiune, xDrive trimite puterea tuturor celor 4 roti in mod egal.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu as pune padele pentru schimbarea treptelor pe o masina care nu este foarte sportiva. Nu vor fi folosite niciodata. Cutia automata in 8 trepte este tot ce ai nevoie. In modul automat schimba treptele lin si repede, exact cum vrei. Masina stie daca esti in urcare, retrogradeaza singura intr-o viteza inferioara optima, iar in modul ECO PRO face schimbarea treptelor mult mai repede, pentru a pastra un consum redus de carburant.

Daca sunt doritori ce simt nevoia de mai multa agresivitate in condus, pot apasa butonul si pot selecta modul SPORT sau SPORT PLUS, pentru ca transmisia automata sa faca schimbarea treptelor la o turatie mult mai mare.

Cutia are si posibilitatea schimbarii treptelor manual, fie de la levierul minuscul de pe consola, fie de la cele doua padele din spatele volanului. In modul manual insa, indiferent ca te joci cu padelele sau cu maneta schimbatorului in jos si in sus, schimbarea treptelor se face ceva mai lent decat in modul Drive. Padelele de pe volan sunt destul de inutile, nu cred ca proprietarul acestei masini le va folosi de multe ori in viata.

Test Drive BMW X5 2014Comportamentul transmisie se schimba in functie de modul ales de conducere. In ECO PRO, treptele se schimba repede, pentru a pastra o turatie joasa, in timp ce in modul SPORT si SPORT PLUS, turatia motorului urca pana aproape de linia rosie.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: noul BMW X5 3.0d xDrive atinge 100 km/h in 6.9 secunde si prinde 230 km/h;

Franare: sistemul extrem de performant cu discuri ventilate pe toate rotile, etriere mari si asistat de ESP, ABS si alte sisteme electronice, franeaza SUV-ul de doua tone de parca ar fi o masinuta cu pedale;

Suspensie: noul X5 vine cu suspensie pneumatica pe puntea spate cu auto-nivelare. Si am spus tot. Mai adaugam pachetul de suspensie adaptiva in functie de modul de condus in valoare de peste 5000 de Euro si confortul este impecabil.

Test Drive BMW X5 2014Chiar daca pe hartie, oficialii BMW anunta o viteza maxima de 230 km/h, fara indoiala ca noul X5 cu aceasta motorizare poate prinde 250 km/h, o valoare la care masina este, de altfel, si limitata electronic. Vitezele de 200-220 km/h sunt atinse relativ repede si noul X5 nu simte niciun chin in a misca cele doua tone cu cei 258 de cai de sub capota. Aviz celor care se plimba pe Autobahn.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu as compara acest X5 cu un elefant. Nici cu un hipopotam sau cu o morsa. Ci mai degraba cu un lamantin. Care este urias, greoi, uneori urat, dar se misca in apa cu o gratie suprasaturata de perfectiune. Atat de elegant, incat marinarii stravechi confundau aceasta "vaca de mare" cu... sirenele. Asa este si X5.

Te uiti la el, il vezi atat de masiv, atat de inalt si atat de greoi, dar cand te urci la volan ai parte de o inundatie de placere si confort. Masina habar nu are ce inseamna ruliu. Aici contribuie si sistemul inteligent xDrive, care stie intr-un viraj ce roti sa asigure propulsia, astfel incat riscul de a pierde controlul sa fie inexistent. Supensia adaptiva, directia impecabila si sistemele electronice, toate functioneaza la unison si iti ofera o experienta de condus de care cu greu te desparti.

Test Drive BMW X5 2014Noul BMW X5 2014 se comporta exact ca o masina sportiva, in ceea ce priveste tinuta de drum. Adica sta excelent de bine in viraje, fara sa aiba vreo tentativa de ruliu, iar pe teren accidentat suspensia pneumatica isi spune cuvantul. Adica ii ofera soferului un confort sporit, in timp ce aderenta este permanenta, indiferent de suprafata solului.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Incep direct cu ceva care m-a lasat si pe mine cu gura cascata, dar si pe ceilalti pasageri care s-au plimbat cu masina. E vorba de sistemul de camere video care te ajuta la parcare. Sunt 4 camere video ce iti ofera o vedere de 360 de grade. Softul care controleaza cele 4 imagini furnizate de camere este atat de destept, incat iti arata pe ecran o imagine uniforma, fara intreruperi, de parca ai avea deasupra masinii un obiectiv de tip fish-eye. Incredibil. Aceasta optiune numita Surround View costa insa... 779 de Euro.

Acum, revenind la lucrurile pamantesti, vizibilitatea din noul X5 este buna. In fata si in laterale, dar destul de slaba in spate, din pricina lunetei restranse. Dar nu este ceva deranjant, pentru ca la parcari apesi butonul magic si ai parte pe ecranul LCD de un spectacol vizual regizat de Spielberg in carne si oase.

Test Drive BMW X5 2014Cele patru camera formeaza o imagine unitara de 360 de grade, in mijlocul careia este proiectata silueta unui X5. Daca privesti prima oara acest ecran, ai jura ca o camera invizibila iti filmeaza masina de la vreo 10 metri inaltime.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP nu a testat inca noua generatie de X5. Insa nemtii pleaca in minte cu un sngur scop, adica siguranta, dupa care, pe langa siguranta, mai sunt interesati de eficienta, de performante, de confort si asa mai departe. Asadar, nu avem dubii ca noul X5 se va bucura de punctajul maxim din partea Euro NCAP.

Masina vine in varianta standard cu mai multe airbaguri decat vezi intr-o emisiune obisnuita a lui Capatos, senzori de presiune in roti, faruri adaptive cu LED, asistenta pentru faza lunga, protectie activa, sistem active cruise control cu functia Stop&Go si radar de viteza si franare automata, head-up display, oglinzi exterioare si interioare cu sistem anti-orbire, sistem Isofix, franare automata in caz de urgenta si multe alte sisteme active si pasive care te tin in siguranta. Vreo 28 la numar, mai precis.

Test Drive BMW X5 2014Cele trei sisteme de siguranta care salveaza vieti: Lane Departure Warning, Rear-end collision warning si Pedestrian Warning. Adica un sistem anti-oboseala si adormit la volan, un sistem care te pregateste pentru un posibil impact din spate si un sistem care te ajuta sa vezi pietonii care iti sar in fata. Interesant este ca BMW a pus in mijlocul bordului un buton prin care le poti activa pe toate sau le poti avea pornite doar pe cele setate de tine, la o simpla apasare. Adica ti-a facut viata mai usoara!

Trei sisteme active inedite sunt: avertizarea in caz de pericol de coliziune cu un pieton, avertizarea la o coliziune din spate si asistenta pentru trecerea involuntara de pe o banda pe alta (clasicul sistem anti-adormit la volan care iti face volanul sa vibreze daca schimbi benzile fara sa dai semnal). Merita toti banii aceste dotari, nu se stie cand salveaza o viata. Sau mai multe.

Test Drive BMW X5 2014Mai sigur ca David Hasselhoff in bermude rosii...

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

De data asta voi face altfel. Va voi spune si cat costa unele optiuni, ca sa va puteti face o impresie despre calitatea lor si despre tehnologia folosita. Vopseaua maro metalizata costa 1031 Euro, interiorul de piele Dakota/Mocha costa 2273 Euro, pachet exterior Pure Experience care costa 2094 Euro, suspensie adaptiva Professional in valoare de 5367 de Euro, sistem de navigatie Professional de 2726 Euro... gata, am obosit. Fara preturi, ca v-ati facut deja o impresie. Nimic nou insa pentru BMW, care isi poate dubla pretul unui model numai datorita optionalelor.

Test Drive BMW X5 2014In modul ECO PRO am reusit in doar cateva minute sa castigam peste 6 kilometri in plus la autonomia generala, economisind carburant.

Modelul testat de noi mai avea, pe langa dotarile de siguranta si cele de mai sus sistem confort de acces cu inchiderea portierelor automata de tip Soft-Close, bare de plafon din aluminiu, scaune cu reglaj lombar, interior cu ornamente de tip Fineline Pure ce imita lemnul, clima automata pe 4 zone, proiectoare de ceata cu LED, BMW internet access, sistem HiFi de inalta fidelitate, BMW Live, BMW Apps, volan M imbracat in piele, sistem de asistenta pentru viteza maxima permisa, pachetul Advantage, scaune incalzite, oglinzi rabatabile, sac pentru schiuri si snowboard, cotiere fata si spate, senzori de parcare PDC pentru fata si spate si... butoane ceramice.

Test Drive BMW X5 2014Lumina ambientala: albastru pe bord si portiere, lumina alba la picioare... Daca tot era 1 Decembrie, s-ar fi potrivit un tricolor adevarat.

Ultima optiune mentionata, butoanele ceramice, este de fapt o ornamentare cu inele ceramice pentru butoanele de pe consola centrala. O optiune, pe cat de inutila, pe atat de amuzanta si inedita, exact ca si optiunea de a avea iluminare albastra la picioare si alba pe bord. Cine doreste insa ornamente de ceramica pentru butoane, mai precis pentru 3 butoane mari si late (doua de clima si unul ON/OFF de radio) plateste draguta suma de 579 de Euro. Interesant sau ce?

Test Drive BMW X5 2014Alte meniuri din sistemul Connected Drive: meniul principal, navigatia care iti arata si cateva cladiri principale in 3D, ceasurile sport care iti spun cati cai putere si ce cuplu folosesti in acel moment, dar si posibilitatea de a seta inaltimea la care se ridica automat haionul. Asta in caz ca ai vreun garaj mai scund...

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Dupa un parcurs sportiv, nevoie mare, am vazut ca masina ne arata un consum de 11,3 litri pentru 100 km parcursi. Am mai observat si ca daca am fi mers cu modul ECO PRO activ in permanenta, am fi reusit sa scoatem la drum intins un consum de aproximativ 7 litri de motorina pentru fiecare 100 de kilometri. Un aspect interesant este cel referitor la consumul in oras. Care nu va sari de 10 litri, daca alegi varianta ECO PRO si te bucuri de sistemul Start/Stop in aglomeratia urbana. Asadar, singura modalitate ca sa ai un consum sarit de 10 litri este sa bagi piciorul mai adanc in acceleratie si sa te bucuri de sportivitatea masinii in modul SPORT. Prin urmare, un X5 de doua tone consuma vreo 10 litri in oras. Cat un Cielo.

Test Drive BMW X5 2014Dupa putina joaca in modul SPORT PLUS, cu toate sistemele oprite, cu transmisia pusa in modul manual... cam acesta a fost consumul. Stricat, evident, dupa ce pe autostrada am reusit sa scoatem putin peste 7 litri.

Test Drive BMW X5 2014In modul ECO PRO climatizarea se face mai eficient. Adica vei primi doar ce ai nevoie, fara sa pui instalatia la munca grea, lucru ce, se pare, consuma cateva zeci de grame de motorina in plus... Ecranul EfficientDynamics ne arata cat a consumat masina in modul ECO si in modul COMFORT.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

BMW X5 xDrive 3.0d incepe de la 63.364 Euro cu TVA. Modelul testat de noi costa 93.851 de Euro, dupa ce s-a bifat de pe lista de dotari o serie de optionale care valoreaza 30.487 de Euro. Poate ca nu toate sunt necesare sau utile, poate ca nu toate sunt impetuos necesare ca sa te bucuri de o plimbare plina de confort si siguranta, dar fara indoiala ne-au facut ziua mai frumoasa. Asadar, pretul ti-l poti face singur, in functie de ceea ce vrei. Oricum, si in varianta standard, un BMW X5 nu va fi niciodata lipsit de dotari si farmec.

Test Drive BMW X5 2014Extraterestrii de la Navodari au venit cu un X5 diesel care a deranjat pescarusii.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

BEST OF. Nu am mai condus niciodata un automobil in care sa ma simt asa de bine. In care sa pot merge cu viteze mari pe autostrada goala spre mare, tinand volanul cu degetul mic, fara sa aud cel mai mic zgomot, fara sa simt vreo urma de trepidatie si fara sa simt gropile nesimtite uitate de autoritatile surprinse pe picior gresit de iernile trecute. Nu am mai condus niciun BMW sau alta masina premium care sa aiba un echilibru atat de bun intre performantele dinamice, motorizare, consum si tinuta de drum. Si nu cunosc sistem de tractiune 4x4 mai inteligent ca xDrive.

Test Drive BMW X5 2014In meniul dedicat sistemului xDrive poti vedea la ce roata / roti se transmite puterea sau poti observa o vedere de ansamblu a masinii in traseu inclinat.

xDrive nu este un sistem special pentru off-road. BMW X5 nu are transmisie cu reductor sau blocante pe toate puntile. xDrive face insa altceva: iti confera siguranta deplina in viraje, contribuind la stabilitatea masinii, iar atunci cand esti in bucluc, fie pe zapada, pe pe vreun drum forestier sau pe o plaja in care nisipul este afanat si te absoarbe mai ceva ca pe o ploaie, sistemul stie caror roti sa le ofere putere mare, astfel incat masina sa te scoata de acolo fara probleme.

Repet, nu mai stiu a cata oara: eficienta, dinamism, confort. Asta este noul X5. Si ne-a placut la nebunie.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
94 / 100

Cred ca am spus tot pana acum. Si cred ca v-ati dat seama cat de mult mi-a placut masina asta. Si ma tot gandesc daca ma voi urca destul de curand la bordul unui alt model atat de complet si reusit. Este acel gen de masina la bordul careia ti-ai dori sa faci inconjurul lumii. Si cand ajungi din nou acasa, sa o parchezi sub geam, sa ramana aproape de tine. Este acel gen de masina care nu te lasa sa-ti spui niciodata ca ai facut vreun compromis sau ca ai facut o alegere gresita cand ai cumparat-o. Si pun pariu ca acolo sus, unde vom ajunge cu totii, vom fi preluati de Sf. Petru la bordul unui X5 alb care sa ne aduca zambetul pe buze cand isi inchide portierele singur. Atat de buna este masina asta.

Test Drive BMW X5 2014Opulenta si aroganta nu dainuie pe veci niciodata...

Test Drive BMW X5 2014...placerea de a conduce, da!

 
  • inca ne gandim...
  • sistem audio
  • design interior
  • spatiu
  • performante
  • farurile cu LED
  • consum
  • confort
  • deschiderea portbagajului
  • dotari
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
87 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (48) Poze Test Drive BMW X5 2014
[+] mai multe