Test Drive BMW Z4 30i: Traieste clipa

- Motor de 2.0 litri cu 258 CP
- Transmisie automata si tractiune spate
- Consum extra-urban de 7.8 litri/100 de km
Stiu. Ai intrat pe acest articol asteptandu-te la cu totul altceva. Ai vazut titlul si ai zis ca este un test drive obisnuit in care iti vorbesc despre exteriorul si interiorul unei masini, de cat este de sigura, confortabila sau cat spatiu ai la dispozitie.
Ei bine, nu se va intampla asta. Daca vrei, totusi, sa citesti toate aceste lucruri despre BMW Z4, te invit sa dai click aici. Fiind a doua oara cand acest model ajunge la noi, m-am gandit sa nu fac un test drive clasic ci un articol in care sa-ti transmit putin din sentimentul pe care il ai atunci cand conduci cu cerul liber deasupra ta si la final iti voi spune de ce ai nevoie de o asemenea masina in viata ta.
Inainte de toate, haide sa trecem in revista cateva detalii despre masina, ca sa stii de la inceput cu ce avem de-a face. Asadar, daca in urma cu un an am experimentat versiunea de top Z4 M40i - adica aceeasi motorizare cu sase cilindri in linie si 340 CP care echipeaza si Toyota Supra - de aceasta data masina alaturi de care am petrecut trei zile a fost un Z4 30i.
Nu lasa denumirea sa te pacaleasca. Desi are inscriptionat pe spate 30i, sub capota ascunde un motor de 2.0 litri TwinPower Turbo, cu patru cilindri, care livreaza puntii spate 258 de cai putere intre 5000 si 6500 de rotatii pe minut si 400 Nm cuplu disponibili in plaja 1.550 - 4400 rpm. Echipat cu o transmisie automata Steptronic Sport, cu opt rapoarte, roadster-ul bavarez atinge 100 de km/h in 5.4 secunde iar viteza de top este limitata la 250 km/h.
Bun, acum hai sa-ti spun si unde am dezlantuit cei 258 de cai putere. De foarte mult timp am vrut sa explorez Dobrogea iar traseul Cernavoda - Cochirleni - Adamclisi - Techirghiol mi-a fost recomandat de un coleg de breasla. Sunt circa 300 de kilometri - inclusiv autostrada de la Bucuresti la Cernavoda - care serpuiesc prin colinele Dobrogei si te poarta pe langa Dunare si podgorii sau prin satele si padurile razlete.
Sambata, ora 9, am pornit la drum
Soarele stralucea pe cerul golit de orice nor inca de la primele ore la diminetii. In jur de 9 am trezit la viata motorul de 2.0 litri si am coborat plafonul din material textil. Nu este chiar indicat sa faci asta, mai ales intr-o zi torida de vara, dar unde mai era farmecul? Pont: cand mergi la drum intr-o decapotabila nu uita de ochelarii de soare si, cel mai important, de o palarie, sapca sau orice altceva care sa iti protejeze capul de soarele neiertator. A, si sa nu uitam de crema de protectie solara. Eu am facut-o si nu a fost tocmai bine.
Dupa ce ne-am strecurat usor prin traficul din Bucuresti, am intrat pe autostrada Soarelui unde am lasat sistemul Driving Assistant si Pilotul automat activ cu functie Stop&Go sa se ocupe de tot. Nu a trebuit sa imi fac griji din cauza vitezei sau de mentinerea unei distante sigure fata de masina din fata pentru ca tehnologiile de ultima generatie faceau asta pentru mine, astfel ca eu am putut sa ma concentrez pe ceea ce conteaza cu adevarat: pe experienta in sine.
Plafonul a fost coborat pe durata intregii zile, stiind de la testul anterior cu Z4 M40i ca geamurile si deflectorul de vant isi fac bine treaba chiar si la viteze de autostrada.
Cei 150 de kilometri pana la Cernavoda au trecut destul de repede urmand, asadar, portiunea de drum despre care am auzit atatea. Inceputul nu a fost foarte incurajator iar denivelarile din asfalt i-au cam dat putin de furca suspensiei sport. In schimb, peisajul compensa pentru toate neplacerile create.
Am lasat in spate podgoriile de la Cochirleni si Rasova si am coborat usor spre Dunare. Din fericire, denivelarile si gropile s-au imputinat considerabil asa ca am putut sa apas putin mai tare pedala de acceleratie iar masina pur si simplu s-a mulat perfect pe drumul care parea facut special pentru ea.
Multe schimbari de directie, viraje in ac de par si kilometri buni in care am intalnit maxim 10 masini sunt cadrul perfect pentru a conduce asa cum trebuie un BMW Z4. O astfel de masina nu trebuie sa o conduci cu viteze ametitoare pentru a te cuceri, sunt de ajuns cateva viraje luate cu modul Sport activat. Pentru a le face fata cat mai bine, inginerii de la BMW au montat motorul cat mai in spate (distribuire mai buna a greutatii) iar pentru un plus de manevrabilitate si sportivitate, Z4 poate fi echipat cu un sasiu adaptiv M si cu un diferential M Sport. Ambele sunt standard pe versiunea M40i si optionale pe restul.
Avand propulsie, sau tractiune spate cum se spune in popor, Z4 este foarte distractiva si are un comportament supravirator atunci cand intreci masura dar masina este foarte controlabila iar sistemele de asistenta te scot rapid din belele. Toate informatiile necesare pentru condus iti sunt afisate in fata ta, pe instrumentarul digital de bord BMW Live Cockpit Professional dar si pe Head-Up Display-ul mare, ca tu sa te poti concentra la drum.
Unitatea de 2.0 litri nu este la fel de "exploziva" ca si cea de 3.0 litri, insa cuplul de 400 Nm este livrat de la turatii joase iar cei 258 de cai putere sunt suficienti pentru a urni cele 1.505 kilograme ale masinii. Dupa 4.000 de rotatii pe minut, masina nu te mai tine atat de tare in scaun insa transmisia automata Steptronic Sport, cu opt rapoarte, iti da ocazia sa experimentezi intreaga plaja de turatii (zona rosie incepe la 6000 rpm) mai ales daca o treci in modul manual si schimbi rapoartele de la padelele montate in spatele volanului.
Cuceriti de peisajele pe care Dobrogea ni le punea pe tava si, mai ales, de masina care ne dadea ocazia sa le admiram in toata splendoarea lor am ajuns la Techirghiol si mai apoi la malul marii. Aici, si nu numai, Z4 30i a atras toate privirile cu silueta ei si cu nuanta de caroserie Rosu San Francisco care o transforma intr-un adevarat magnet pentru curiosi si impatimiti auto deopotriva.
Dupa un popas scurt, am hotarat ca drumul de intoarcere sa fie acelasi. Daca in urma cu cateva ore, caldura toropitoare tinea lumea in case, aproape de asfintit ulitele satelor erau pline, prilej numai bun pentru roadster-ul bavarez sa fie admirat de alte cateva zeci de perechi de ochi. Totodata, a fost ocazia perfecta pentru noi sa surprindem cateva imagini spectaculoase la apus.
Nu apare masina in poza, dar trebuia sa pun si asfintitul acesta surprins la Rasova
"Cat costa" a fost una dintre cele mai populare intrebari pe care le-am primit
Dupa ce ma intrebau ce motorizare este si anul fabricatiei, oamenii voiau sa stie cat costa bijuteria rosie care stralucea provocator sub razele puternice ale soarelui. Neavand inca fisa cu dotarile optionale le spuneam doar ca pretul de pornire pentru Z4 30i este de 48.730 de euro dar tie iti pot spune acum pretul de lista al masinii din aceste imagini: 68.227 de euro cu TVA inclus.
Putin mai mult decat estimarile mele. De unde cifra asta? Pai pe langa dotarile standard, Z4-le de fata are in plus nuanta de caroserie, diferentialul M Sport, sasiul adaptiv M, jantele cu diametrul de 19 inch, soft-top antracit cu efect argintiu, scaune fata reglabile cu suport lombar, incalzite, reglabile electric si cu memorie pentru cel al soferului, incarcare wireless pentru telefonul mobil, ornamente interioare din aluminiu, faruri adaptive LED, Driving Assistant, pilot automat activ cu functie Stop&Go sau senzori de parcare fata/spate.
Apoi ma asteptam sa urmeze "Cat consuma?"
Dar spre surprinderea mea, acest aspect nu a interesat pe nimeni si, implicit, nici pe mine. Si nici nu ar trebui sa conteze pentru cineva. Dar pentru ca, cu siguranta, sunt printre voi care vor sa stie cat consuma un Z4 30i cu motor de 2.0 litri si 258 de cai putere, va spun.
Potrivit fisei tehnice oficiale, aceasta motorizare are un consum urban declarat de 7.4 litri/100 de kilometri, unul extra-urban de 5.4 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi si unul combinat de 6.1 litri/100 de kilometri.
Sigur ca cifrele arata putin altfel in realitate. Dupa 650 de kilometri, bordul mi-a indicat un consum extra-urban de 7.8 litri/100 de kilometri si in momentul in care am inapoiat masina, cifra crescuse pana la 8.6 litri/100 de kilometri. Asta dupa cativa kilometri facuti prin oras.
Volumul rezervorului este de aproximativ 52 de litri.
Cand comparam aceste valori cu cele ale versiunii de top Z4 M40i ne dam seama de unul dintre avantajele motorului "mai mic". Pentru acesta din urma, BMW declara un consum urban de 9.2 l/100 de km, unul extra-urban de 6.3 l/100 de km si unul mixt de 7.4 l/100 de km. Cel mai mic consum mixt pe care l-am obtinut cu roadster-ul de 340 CP a fost 13.5 l/100 de km. Deci, da.
Ai mai putini cai putere sub capota dar te bucuri mai mult de ei. Nu-i un compromis chiar rau.
Pentru o viata sanatoasa, cumpara-ti o decapotabila
Cei care isi cumpara o masina decapotabila, fie ea premium sau nu, cu doua sau cu patru locuri, o fac cu un scop precis: sa se bucure de condus. Nu vrei o decapotabila pentru consum sau spatiu si, cu siguranta, nu pentru utilitatea ei.
O vrei pentru acel sentiment de libertate, pe care il ai numai atunci cand gonesti pe sosea cu plafonul coborat si cu vantul in plete. In acele cateva ore nu mai exista griji, stres si nici macar ziua de maine. Esti doar tu si drumul. Traieste clipa!
Autor: Alex Monenciu
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
-
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
-
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei


