Test Drive BMW Z4 30i: Traieste clipa
- Motor de 2.0 litri cu 258 CP
- Transmisie automata si tractiune spate
- Consum extra-urban de 7.8 litri/100 de km
Stiu. Ai intrat pe acest articol asteptandu-te la cu totul altceva. Ai vazut titlul si ai zis ca este un test drive obisnuit in care iti vorbesc despre exteriorul si interiorul unei masini, de cat este de sigura, confortabila sau cat spatiu ai la dispozitie.
Ei bine, nu se va intampla asta. Daca vrei, totusi, sa citesti toate aceste lucruri despre BMW Z4, te invit sa dai click aici. Fiind a doua oara cand acest model ajunge la noi, m-am gandit sa nu fac un test drive clasic ci un articol in care sa-ti transmit putin din sentimentul pe care il ai atunci cand conduci cu cerul liber deasupra ta si la final iti voi spune de ce ai nevoie de o asemenea masina in viata ta.
Inainte de toate, haide sa trecem in revista cateva detalii despre masina, ca sa stii de la inceput cu ce avem de-a face. Asadar, daca in urma cu un an am experimentat versiunea de top Z4 M40i - adica aceeasi motorizare cu sase cilindri in linie si 340 CP care echipeaza si Toyota Supra - de aceasta data masina alaturi de care am petrecut trei zile a fost un Z4 30i.
Nu lasa denumirea sa te pacaleasca. Desi are inscriptionat pe spate 30i, sub capota ascunde un motor de 2.0 litri TwinPower Turbo, cu patru cilindri, care livreaza puntii spate 258 de cai putere intre 5000 si 6500 de rotatii pe minut si 400 Nm cuplu disponibili in plaja 1.550 - 4400 rpm. Echipat cu o transmisie automata Steptronic Sport, cu opt rapoarte, roadster-ul bavarez atinge 100 de km/h in 5.4 secunde iar viteza de top este limitata la 250 km/h.
Bun, acum hai sa-ti spun si unde am dezlantuit cei 258 de cai putere. De foarte mult timp am vrut sa explorez Dobrogea iar traseul Cernavoda - Cochirleni - Adamclisi - Techirghiol mi-a fost recomandat de un coleg de breasla. Sunt circa 300 de kilometri - inclusiv autostrada de la Bucuresti la Cernavoda - care serpuiesc prin colinele Dobrogei si te poarta pe langa Dunare si podgorii sau prin satele si padurile razlete.
Sambata, ora 9, am pornit la drum
Soarele stralucea pe cerul golit de orice nor inca de la primele ore la diminetii. In jur de 9 am trezit la viata motorul de 2.0 litri si am coborat plafonul din material textil. Nu este chiar indicat sa faci asta, mai ales intr-o zi torida de vara, dar unde mai era farmecul? Pont: cand mergi la drum intr-o decapotabila nu uita de ochelarii de soare si, cel mai important, de o palarie, sapca sau orice altceva care sa iti protejeze capul de soarele neiertator. A, si sa nu uitam de crema de protectie solara. Eu am facut-o si nu a fost tocmai bine.
Dupa ce ne-am strecurat usor prin traficul din Bucuresti, am intrat pe autostrada Soarelui unde am lasat sistemul Driving Assistant si Pilotul automat activ cu functie Stop&Go sa se ocupe de tot. Nu a trebuit sa imi fac griji din cauza vitezei sau de mentinerea unei distante sigure fata de masina din fata pentru ca tehnologiile de ultima generatie faceau asta pentru mine, astfel ca eu am putut sa ma concentrez pe ceea ce conteaza cu adevarat: pe experienta in sine.
Plafonul a fost coborat pe durata intregii zile, stiind de la testul anterior cu Z4 M40i ca geamurile si deflectorul de vant isi fac bine treaba chiar si la viteze de autostrada.
Cei 150 de kilometri pana la Cernavoda au trecut destul de repede urmand, asadar, portiunea de drum despre care am auzit atatea. Inceputul nu a fost foarte incurajator iar denivelarile din asfalt i-au cam dat putin de furca suspensiei sport. In schimb, peisajul compensa pentru toate neplacerile create.
Am lasat in spate podgoriile de la Cochirleni si Rasova si am coborat usor spre Dunare. Din fericire, denivelarile si gropile s-au imputinat considerabil asa ca am putut sa apas putin mai tare pedala de acceleratie iar masina pur si simplu s-a mulat perfect pe drumul care parea facut special pentru ea.
Multe schimbari de directie, viraje in ac de par si kilometri buni in care am intalnit maxim 10 masini sunt cadrul perfect pentru a conduce asa cum trebuie un BMW Z4. O astfel de masina nu trebuie sa o conduci cu viteze ametitoare pentru a te cuceri, sunt de ajuns cateva viraje luate cu modul Sport activat. Pentru a le face fata cat mai bine, inginerii de la BMW au montat motorul cat mai in spate (distribuire mai buna a greutatii) iar pentru un plus de manevrabilitate si sportivitate, Z4 poate fi echipat cu un sasiu adaptiv M si cu un diferential M Sport. Ambele sunt standard pe versiunea M40i si optionale pe restul.
Avand propulsie, sau tractiune spate cum se spune in popor, Z4 este foarte distractiva si are un comportament supravirator atunci cand intreci masura dar masina este foarte controlabila iar sistemele de asistenta te scot rapid din belele. Toate informatiile necesare pentru condus iti sunt afisate in fata ta, pe instrumentarul digital de bord BMW Live Cockpit Professional dar si pe Head-Up Display-ul mare, ca tu sa te poti concentra la drum.
Unitatea de 2.0 litri nu este la fel de "exploziva" ca si cea de 3.0 litri, insa cuplul de 400 Nm este livrat de la turatii joase iar cei 258 de cai putere sunt suficienti pentru a urni cele 1.505 kilograme ale masinii. Dupa 4.000 de rotatii pe minut, masina nu te mai tine atat de tare in scaun insa transmisia automata Steptronic Sport, cu opt rapoarte, iti da ocazia sa experimentezi intreaga plaja de turatii (zona rosie incepe la 6000 rpm) mai ales daca o treci in modul manual si schimbi rapoartele de la padelele montate in spatele volanului.
Cuceriti de peisajele pe care Dobrogea ni le punea pe tava si, mai ales, de masina care ne dadea ocazia sa le admiram in toata splendoarea lor am ajuns la Techirghiol si mai apoi la malul marii. Aici, si nu numai, Z4 30i a atras toate privirile cu silueta ei si cu nuanta de caroserie Rosu San Francisco care o transforma intr-un adevarat magnet pentru curiosi si impatimiti auto deopotriva.
Dupa un popas scurt, am hotarat ca drumul de intoarcere sa fie acelasi. Daca in urma cu cateva ore, caldura toropitoare tinea lumea in case, aproape de asfintit ulitele satelor erau pline, prilej numai bun pentru roadster-ul bavarez sa fie admirat de alte cateva zeci de perechi de ochi. Totodata, a fost ocazia perfecta pentru noi sa surprindem cateva imagini spectaculoase la apus.
"Cat costa" a fost una dintre cele mai populare intrebari pe care le-am primit
Dupa ce ma intrebau ce motorizare este si anul fabricatiei, oamenii voiau sa stie cat costa bijuteria rosie care stralucea provocator sub razele puternice ale soarelui. Neavand inca fisa cu dotarile optionale le spuneam doar ca pretul de pornire pentru Z4 30i este de 48.730 de euro dar tie iti pot spune acum pretul de lista al masinii din aceste imagini: 68.227 de euro cu TVA inclus.
Putin mai mult decat estimarile mele. De unde cifra asta? Pai pe langa dotarile standard, Z4-le de fata are in plus nuanta de caroserie, diferentialul M Sport, sasiul adaptiv M, jantele cu diametrul de 19 inch, soft-top antracit cu efect argintiu, scaune fata reglabile cu suport lombar, incalzite, reglabile electric si cu memorie pentru cel al soferului, incarcare wireless pentru telefonul mobil, ornamente interioare din aluminiu, faruri adaptive LED, Driving Assistant, pilot automat activ cu functie Stop&Go sau senzori de parcare fata/spate.
Apoi ma asteptam sa urmeze "Cat consuma?"
Dar spre surprinderea mea, acest aspect nu a interesat pe nimeni si, implicit, nici pe mine. Si nici nu ar trebui sa conteze pentru cineva. Dar pentru ca, cu siguranta, sunt printre voi care vor sa stie cat consuma un Z4 30i cu motor de 2.0 litri si 258 de cai putere, va spun.
Potrivit fisei tehnice oficiale, aceasta motorizare are un consum urban declarat de 7.4 litri/100 de kilometri, unul extra-urban de 5.4 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi si unul combinat de 6.1 litri/100 de kilometri.
Sigur ca cifrele arata putin altfel in realitate. Dupa 650 de kilometri, bordul mi-a indicat un consum extra-urban de 7.8 litri/100 de kilometri si in momentul in care am inapoiat masina, cifra crescuse pana la 8.6 litri/100 de kilometri. Asta dupa cativa kilometri facuti prin oras.
Volumul rezervorului este de aproximativ 52 de litri.
Cand comparam aceste valori cu cele ale versiunii de top Z4 M40i ne dam seama de unul dintre avantajele motorului "mai mic". Pentru acesta din urma, BMW declara un consum urban de 9.2 l/100 de km, unul extra-urban de 6.3 l/100 de km si unul mixt de 7.4 l/100 de km. Cel mai mic consum mixt pe care l-am obtinut cu roadster-ul de 340 CP a fost 13.5 l/100 de km. Deci, da.
Ai mai putini cai putere sub capota dar te bucuri mai mult de ei. Nu-i un compromis chiar rau.
Pentru o viata sanatoasa, cumpara-ti o decapotabila
Cei care isi cumpara o masina decapotabila, fie ea premium sau nu, cu doua sau cu patru locuri, o fac cu un scop precis: sa se bucure de condus. Nu vrei o decapotabila pentru consum sau spatiu si, cu siguranta, nu pentru utilitatea ei.
O vrei pentru acel sentiment de libertate, pe care il ai numai atunci cand gonesti pe sosea cu plafonul coborat si cu vantul in plete. In acele cateva ore nu mai exista griji, stres si nici macar ziua de maine. Esti doar tu si drumul. Traieste clipa!
Autor: Alex Monenciu
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €