Citroen DS4 1.6 THP 200cp

"Cand o masina devine un accesoriu fashion, inseamna evolutie."
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
69
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 4800
  • Km. efectuati: 250
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 1
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Ok, e un cuvant mai pretentios cel din titlu. Dar imi place si defineste de minune masina asta. De fapt, toata gama DS de la Citroen. Masini inedite, interesante, pline de personalitate si de o eleganta aparte. Am testat si noi primul Citroen, un model DS4. Cum a fost?

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    200 cp
  • Cuplu
    275 Nm
  • 0 - 100 km/h
    7,9 s
  • Viteza maxima
    235 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1316 kg
  • Consum mixt
    8l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    385 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    22.041 Euro
  • Pret model testat
    32.591 Euro
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaTest Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Daca francezii se pricep la ceva, e clar ca se pricep la lucrurile placute ochiului, la moda si la tot ce inseamna trendy. Adica se pricep al naibii de bine la frumos. Si cu DS4 nu au facut exceptie. Oricum, masinile Citroen au stat mereu bine la acest capitol, fara indoiala cel mai bine dintre toate marcile din Franta. DS4 este o masina pe care cu greu o poti caracteriza. Te uiti la ea si nu sti de unde sa incepi. Forme ciudate, dar placute, evacuarea ascunsa de un grilaj elegant, o parte frontala agresiva dar amuzanta, linii indraznete si curbe sexy. Linia DS are in comun ceva: esteticul in fata practicului. DS4 este o masina pentru cei care vor sa fie speciali, pentru cei remarcabili si pentru cei care stiu sa aprecieze frumosul.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaAsa arata o masina plina de detalii ce merita explorate.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poate cel mai reusit interior intalnit pana acum. Calitate iesita din comun si detalii incredibile. Da, intr-un Citroen! Daca la exterior masina este fara repros, la interior nu iti gasesti cuvintele sa o descrii. Interiorul este poate cel mai reusit pe care l-am vazut vreodata intr-o masina din aceasta clasa. Inginerii francezi si-au dat silinta sa nu lase niciun element, niciun centimetru patrat nestilizat si neatragator. Oriunde te uiti, la bord, la fetele de usi, la schimbator, la volan, totul iti transmite acelasi mesaj: sunt un interior SIC si sexy, si trebuie sa fii special ca sa te bucuri de mine! Materiale de calitate superioara peste tot, un volan sport imbracat in piele si un aranjament ergonomic al tuturor instrumentelor de care ai nevoie. Consola centrala este dreapta si simplu de folosit, ceasurile sunt si ele mari, iar plafonul te asteapta cu o surpriza inedita: parasolare retractabile ce transforma parbrizul normal intr-unul panoramic. Nota 10!

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Desi este o masina cu 5 locuri, noul DS4 este destul de egoist si vrea sa rasfete numai pasagerii din fata, doi la numar. Acestia au loc destul pentru orice activitate, insa pasagerii din spate au probleme de cand trebuie sa se urce in masina. Designul lateral al masinii a trebuit sa sacrifice destule lucruri, printre care si posibilitatea de a cobori geamurile din spate, dar si o urcare mai anevoioasa pe bancheta. Usa este lunga si ascutita in partea de sus, iar aripa spate se prelungeste mult in partea de jos, ceea ce te obliga sa te unduiesti nitel cand intri in DS4. Dar nu e foarte grav, ca odata intrat, te bucuri de interiorul elegant, laudat ceva mai sus. Portbagajul are un volum de 385 de litri, adica destul de mare.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Varianta testata de noi a fost cu motorizare pe benzina, de 1.6 litri THP, de 200 cp. Motorul are puterea maxima la 5800 rpm si cuplul de 275 Nm la 1700 rpm. Motorul turbo se simte puternic inca de la turatii mici, iar acest lucru este binevenit de la un propulsor de capacitate mica. Este un motor silentios si totodata economic, dupa cum vom vedea la capitolul consum.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cutia manuala in 6 trepte este una precisa si sportiva, avand rapoarte scurte. Insa am observat ca timoneria este una foarte zgomotoasa, lucru cam... nepotrivit cu atmosfera calda si eleganta a interiorului. Ne-a placut cum se comporta cutia impreuna cu motorul de 1600 cmc, dar timoneria parca era luata de pe alta masina, multe clase inferioare.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaCalitate in cele mai mici detalii.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: conform datelor oficiale, DS4 are nevoie de numai 7,9 secunde ca sa ajunga la 100 km/h. Viteza maxima este de 235 km/h. Cert este ca masina se simte rapida si sportiva, mai ales cand accelerezi in treptele 3 si 4.

Franare: avand frane cu disc pe toate rotile, DS4 sta foarte bine la acest capitol. Franarea este asistata si de sistem ABS, REF si AFU, adica distribuirea franei in mod corespunzator si asistenta la franarea de urgenta.

Suspensii: fiind o masina mai sportiva, si suspensiile sunt pe masura. Destul de rigide pentru un mers pe strazi romanesti, cu gropi, sine de tramvai si piatra cubica, dar destul de confortabile si stabile. Oricum, DS4 are suspensia setata pentru a tine mai mult cu latura sportiva.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am mers cu masina si incet, dar si foarte tare. Se comporta bine si este stabila la orice viteza, se aseaza excelent pe asfalt. Directia este insa putin lipsita de precizie daca vrei sa incerci limitele masinii si sa te crezi vreun Mikko Hirvonen. Per total, tinuta de drum este excelenta, masina este izolata fonic bine si este silentioasa, dar pentru cei mai pretentiosi, directia este ceva mai moale decat la o masina sport.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Tot de dragul designului, francezii au mai trebuit sa sacrifice si o mica parte din vizibilitate. Montantii spate sunt mari si iti cam pun probleme atunci cand vrei sa iesi cu spatele dintr-o parcare in spic. Nu vezi mare lucru. Si luneta este destul de mica, dar aici nu sunt probleme atunci cand te uiti in oglinda retrovizoare. Din alte puncte de vedere, totul sta perfect. La capitolul vizibilitate as trece si parbrizul panoramic, ce lumineaza toata masina. Insa daca ai soarele in fata, trebuie sa pui parasolarele la locul lor. Oglinzile laterale sunt de dimensiuni potrivite, iar la capitolul parcare te ajuta senzorii atat in fata cat si in spate.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EuroNCAP a testat noul Citroen DS4 si i-a acordat punctaj maxim. Ba mai mult, DS4 a fost laudat pentru sistemele sale ce contribuie la prevenirea si la evitarea unui accident. Masina vine cu 6 airbaguri in varianta standard, sisteme ESP si ASR, aprinderea automata a farurilor de intalnire, frana de mana electrica si asistenta la plecarea din panta.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Scaunele Club Habana arata incredibil. Si asta nu e tot: sunt dotate cu sistem de masaj! O masina cum este DS4 vine in varianta standard cu multe optiuni. Si este si normal, pentru ca trebuie sa primesti confort, siguranta si rasfat de toti banii. Masina are aer conditionat automat bi-zona cu functie REST, airbag-uri cortina fata/spate, airbag-uri frontale (sofer + pasager), airbag-uri laterale fata, aprindere automata faruri de intalnire, asistenta la pornirea in panta, aandouri laterale vopsite cu insertii cromate, bord personalizabil in doua culori: alb sau albastru, buzunare pe spatarele scaunelor din fata, conexiune USB Box si Bluetooth cu antena invizibila, cotiera centrala spate rabatabila cu trapa pentru skiuri, covorase fata si spate Mistral cu insertie metalica DS, ESP + ASR, frana de mana electrica automata, functie "Follow me home", geamuri laterale si luneta fumurii, inchidere centralizata cu telecomanda, jante aliaj 18" Brisbane, lanterna si Priza 12V in portbagaj, martor si avertizor de necuplare a centurilor de siguranta, oglinda retrovizoare interioara electrocroma, oglinzi exterioare autoreglabile pentru asistenta la parcare, oglinzi exterioare cu functie de memorare pozitii, oglinzi exterioare rabatabile electric cu fascicol de lumina, pachet fumatori, pedale cu insertii cromate, priza 12V spate, priza 230 V in cotiera centrala fata, proiectoare ceata cu functie "cornenring", radio CD MP3 cu 6 incinte si priza jack, regulator/Limitator de viteza programabil, roata de rezerva, senzori de parcare fata si spate, senzori de ploaie, sistem de dezactivare airbag pasager fata, sistem de masurare a locului de parcare disponibil, sistem de supraveghere unghi mort (SAM), sistem ISOFIX pentru scaunele laterale spate, stergatoare faruri automate, stergatoare parbriz automate, sunete polifonice programabile si volan imbracat in piele Club.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaTest Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Dotarile extra pe care le-a avut masina testata de noi sunt culoarea metalizata: Alb (Blanc Nacre), tapiterie Dynamique piele Club Habana (model bratara), scaune fata incalzite cu functie de memorare si masaj, Pack Dark Chrome, faruri Xenon, amplificator HiFi si navigatie eMyWay cu Bluetooth.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Motorul turbo pe benzina al lui DS4 este unul destul de economic pentru performantele sale. Ar fi fost ideal ca datele referitoare la consum publicate de producator sa fie adevarate, dar sunt ceva mai mari. In mediul urban, masina consuma in jur de 9,5 litri la 100 de km, iar in afara orasului consumul scade cam la 7,8 litri. Asta la mers sportiv, asa cum ii place motorului turbo de sub capota. La mers cuminte, scade chiar si la 6,3 litri.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaLa mers cuminte, consumul scade chiar si la 6,3 litri.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Pretul unui Citroen DS4 incepe de la 22.041 Euro, pentru varianta cu motor diesel de 1.6 litri. Versiunea testata de noi incepe de la 27.991 Euro cu TVA, iar dupa ce am adaugat si dotarile suplimentare, avem un pret final de 32.591 Euro cu TVA. Un pret ce poate parea mare pentru o masina hatchback, insa DS4 este o masina speciala, care ofera multe dotari si optiuni, dar mai ales o imagine aparte. Asadar, daca este un pret mare sau mic, este discutabil.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

DS4, MAI MULT IMAGINE DECAT MASINA. Cine vrea o masina, isi cumpara un Citroen C4. Cine vrea mai mult, alege un DS4. Odata cu DS4 vine la pachet si o imagine aparte, o atitudine anume si un plus de eleganta. Citroen a facut gama DS pentru persoanele care isi cumpara masini cu sufletul, nu cu capul. Sunt masini speciale, pentru oameni speciali. Si sunt sigur ca in timp vor deveni masini de colectie care isi vor creste valoarea. Probabil ca peste multi ani de acum inainte, nu-i va fi nimanui rusine sa mearga cu un DS4 de acum, asa cum nici azi, pe mine nu m-ar deranja sa merg cu un DS din 1955. Ai prins ideea, sunt sigur.

Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaTotul sta in detalii.Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelentaOglinzile laterale au o forma de OZN.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

In caz ca nu am spus totul mai sus, voi trage linie si va spun doar atat. DS4 este mai mult decat o masina. Nu si-o ia nimeni ca sa mearga cu ea la cumparaturi sau la coafor. Cine isi ia aceasta masina vrea sa fie vazut si vrea sa transmita un mesaj. Si cum nisa la care tinteste este una restransa si exclusivista, pretul e pe masura. Nu cred ca putem spune ca are un pret exagerat, ca nu ar fi corect. Cei carora li se adreseaza au bani. Este o masina puternica, rapida. Cat despre eleganta, nimic de reprosat. Poate ca in viitor vom vedea mai multe astfel de masini ce poarta semnatura DS pe strazile din Romania. Asta ar insemna ca soferii sunt mai cizelati, mai respectuosi si mult mai elevati.

 
  • pret
  • spatiu in spate
  • design exterior
  • confort
  • motor
  • design interior
  • performanta
  • scaune
  • sistem audio
  • atmosfera la bord

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (21) Poze Test Drive Citroen DS4: Fashionable prin excelenta
[+] mai multe